Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Is bij mijn Zafira 2.2i ook het geval. Is meestal het geval door versleten lagers… hij doet op zich nog zijn werk naar behoren.
Bij onze andere wagen opgelost door te vervangen. Ben zelf ook nog op zoek naar een nieuwe om dit op te lossen op de Zafira :)
ok is opgelost met een tweedehands bobine van Delphi… les geleerd: op deze auto dus geen (goedkopere?) bobine installeren
Hmm, hij geeft code P0340 aan, wat zogezegd de nokkenassensor is. Als ik me goed heb laten informeren, heeft deze motor niet zulke sensor, en zou het kunnen liggen aan het type bobine. Blijkbaar heeft de orignele Delphi bobine een ingebouwde CSI (compression sense ignition) sensor, waardoor een nokkenassensor niet nodig is op deze motor, en dus welke andere types niet hebben, waardoor hij P0340 geeft… op zoek dus naar een gebruikte, nog werkende Delphi bobine.
Ik kan de foutcode verwijderen, wat even houdt, maar na effe stilstaan en terug starten komt de P0340 foutcode terug (motorlampje brandt weer).
Ga ik ook meteen de bougies vervangen. Heb me laten vertellen om voor NGK’s te gaan en geen Bosch.
Ik rapporteer nog even terug als bovenstaande opgelost is 🙂
Ok bedankt, ik check straks even welke foutcode het precies is. Voor de rest doet de wagen het zoals het moet in feite.
Ok bedankt, op autodoc zie ik een tiental verschillende mogelijkheden. De info die erbij staat is de diameter, aantal polen en of de wagen airco heeft of niet.
Hij heeft airco en de connector heeft drie polen… dus als ik de diameter juist heb, heb ik zowiezo een die past?
Als je echt een ‘nieuwe’ zoekt, kijk even op http://www.carbon-car.com en zoek voor een ‘headliner with sunroof hole’.
Even een mail sturen zou ik zeggen met je voorkeur kwa bekleding… kleur.
Was bij mij ook effe terug stuk.
Als het niet aan de zekering licht, is het hoogst waarschijnlijk de weerstand op de blazer zelf. Alleszins, vooraleer de hele blazer te vervangen zou ik dit eerest proberen en is in principe makkelijk te doen.
Idd ruitenwissers eraf, plastic cover direct onder de ruit, ruitenwissermotor, pollenfilter (indien aanwezig), plastic cover voor pollenfilter. In principe zou je dan redelijk goed bij de weerstand moeten kunnen. Indien niet, moet je de hele plastic ‘bak’ waar de pollenfilter op zit eruit halen.
De weerstand is item 2 op deze site: http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/11/127/426/4106/
Als je de GM part nummer opzoekt op eBay ofzo moet je wel een passende weerstand vinden. Best is natuurlijk direct het nummer van het stuk zelf aflezen en opzoeken.
Succes!
Heb ik ff geleden ook gedaan maar jammer genoeg niets opgeschreven.
Je moet de bekleding van de teller losmaken, dan denk ik handschoenenkast ook. De bekleding van het opbergvakje en aansteker dient er ook uit. Ik denk dat dat alles is als ik het me goed herinner… kan je in principe bij alle schroeven bij waarmee de middenconsole vastzit.
Er zitten stekkers vast aan de draaiknop voor de ventilatie en klima/achterruit ontdooiing. Wat een beetje ingewikkelder is , zijn de kabels die vastzitten aan de schuifknoppen voor de ventilatiekanalen. Goed kijken hoe ze vastzitten, zodat je ze op dezelfde manier terug kan verbinden!
Er is een lampje voor de schuifknoppen; deze schijnt in een soort van transparante plastic die het licht verdeelt. De andere knoppen hebben zelf lampjes… Als die stuk zouden zijn, zou ik zeggen zoek eerst op eBay een werkend lampje.
PS: check ook even hier om te zien wat er allemaal in zit: http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/11/127/426/4104/
Succes!
Hallo,
Bij mij steekt de stekker op de onderste (in gemonteerde staat). Heb de andere nog niet uitgeprobeerd.
De bovenste bobine is het type dat er ook bij mij in zit.
Even hier kijken: http://ecat24.com/opel/catalog/types/1/11/Het andere type zie ik er niet direct aangeduid.
Niet zeker hoe de bobine zou sneuvelen… heb er zelf al 230dkm dezelfde in zitten
-
AuteurBerichten