Dashboard lampjes vervangen

Forumindex Forums Modellen Calibra Dashboard lampjes vervangen

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18354701
    Igor Dreijling
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 April 2018

      Weet iemand mischien hoe ik de midden console van mij opel calibra 2.5 v6 uit 1996 loshaal wil de lampjes vervangen maar weet niet hoe ik dit los krijg en hoeveel lampjes ik hier voor nodig heb?

       

      #18354879
      2slow
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 October 2006

        Hoeveel lampjes je nodig hebt weet ik niet. Om er bij te kunnen komen moet je beginnen met de kapjes om je stuurkolom en dan het raam van de tellerbak en zo verder naar het midden geloof ik (tis al weer een tijd geleden dat ik met dat soort dingen bezig ben geweest). Succes!

        #18357107
        wim_vg
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 June 2018

          Heb ik ff geleden ook gedaan maar jammer genoeg niets opgeschreven.

          Je moet de bekleding van de teller losmaken, dan denk ik handschoenenkast ook. De bekleding van het opbergvakje en aansteker dient er ook uit. Ik denk dat dat alles is als ik het me goed herinner… kan je in principe bij alle schroeven bij waarmee de middenconsole vastzit.

          Er zitten stekkers vast aan de draaiknop voor de  ventilatie en klima/achterruit ontdooiing. Wat een beetje ingewikkelder is , zijn de kabels die vastzitten aan de schuifknoppen voor de ventilatiekanalen. Goed kijken hoe ze vastzitten, zodat je ze op dezelfde  manier terug kan verbinden!

          Er is een lampje voor de schuifknoppen; deze schijnt in een soort van transparante plastic die het licht verdeelt. De andere knoppen hebben zelf lampjes… Als die stuk zouden zijn, zou ik zeggen zoek eerst op eBay een werkend lampje.

          PS: check ook even hier om te zien wat er allemaal in zit: http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/11/127/426/4104/

          Succes!  :good:

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.