Bobine c20ne

Forumindex Forums Modellen Calibra Bobine c20ne

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18355313
    Hansiebaba
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 January 2018

      <p style=”text-align: left;”>Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen deze twee bobines voor een c20ne?Img0000022822thumbik heb namelijk nummer 2 alleen zijn er in korte tijd al twee gesneuveld. Nu wil hem weer gaan vervangen inclusief bougies bougiekabels en rotor en verdelerkap. Aangezien de bougiekabels aan hun eind zijn. Ook heb ik een tijdje een storing gehad op de krukassensor en temperatuursensor die ik ook alle bij al heb vervangen na dat ik de nieuwe bobine had geplaatst. kan dit ook een oorzaak zijn geweest dat nu de bobine weer is gesneuveld? Maar maakt het verschil of ik de tweede of de eerste bobine neem?</p>

      #18355800
      Hansiebaba
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 January 2018

        Kan ook iemand mij vertellen waarom er twee stekkers op de bobine zitten en op welke ik de stekker moet drukken? Of maakt dat helemaal niet uit ?

        #18357106
        wim_vg
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 June 2018

          Hallo,

          Bij mij steekt de stekker op de onderste (in gemonteerde staat). Heb de andere nog niet uitgeprobeerd.

          De bovenste bobine is het type dat er ook bij mij in zit.
          Even hier kijken: http://ecat24.com/opel/catalog/types/1/11/

          Het andere type zie ik er niet direct aangeduid.

          Niet zeker hoe de bobine zou sneuvelen… heb er zelf al 230dkm dezelfde in zitten  :scratch:

          #18360283
          Hansiebaba
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 January 2018

            Hallo wim bedankt voor de reactie inmiddels is de bobine vervangen. De bobine is stuk gegaan doormideel van een kapotte bobine kabel naar de verdelerkap. Heb alles maar vervangen. Nieuwe bobine nieuwe bougies niet bougiekabelset rotor verdeelkap en rij nu alweer 4000 kilometer zonder problemen.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.