Luide radiatorvin Zafira A 2004 z18xe

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Luide radiatorvin Zafira A 2004 z18xe

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18550585
    Opelfan1
    Deelnemer
      Lid sinds:
      16 March 2020

      Beste forumleden,

       

      Ik ben in bezit van een Opel Zafira A MAXX uit 2004 met een Z18XE motor. De motor blijft prima op temperatuur, zo rond de 90°C. Echter is de radiatorvin best luidruchtig. Ik vraag mij af of dit zo hoort of niet, heeft iemand enig idee? Mocht het niet zo horen, wat zou er aan de hand kunnen zijn?

       

      Voor de Zafira had ik een Astra G uit 2001. Deze had een 1.6 motor(z16se), de radiator van deze auto hoorde je nauwelijks.

       

      Ik hoor het graag!

       

      Met vriendelijke groet,

      Opelfan1

      #18551313
      wim_vg
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 June 2018

        Is bij mijn Zafira 2.2i ook het geval. Is meestal het geval door versleten lagers… hij doet op zich nog zijn werk naar behoren.

        Bij onze andere wagen opgelost door te vervangen. Ben zelf ook nog op zoek naar een nieuwe om dit op te lossen op de Zafira :)

        #18551316
        Opelfan1
        Deelnemer
          Lid sinds:
          16 March 2020

          Ah oke dat wist ik nog niet.

          Ik las iets over een “versleten” weerstand? Blijkbaar zou je dat kunnen meten.

          Ik ga binnenkort even kijken of ik het kan meten of het aan de weerstand ligt of niet.

          Zo niet, is er een bepaalde manier om vast te stellen of de lagers versleten zijn?

          Mocht dat het probleem zijn, zou je alleen de lagers kunnen vervangen? Of moet de gehele radiatorvin vervangen worden(inclusief motor etc)?

          En als laatste, mochten de lagers versleten zijn, zou ik het gewoon kunnen laten bij wat het is totdat hij er helemaal mee stopt en dan pas vervangen, of kan dat schadelijk zijn, en moet het zo snel mogelijk vervangen worden?

           

          Ik hoor graag jullie meningen! :yes:

           

          Met vriendelijke groet,

          Opelfan1

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.