Ventilator vervangen

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Ventilator vervangen

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18548320
    wim_vg
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 June 2018

      Hallo,

      Ik wil de ventilator vervangen voor onze Zafira, want hij maakt een hoop lawaai. Koelt de motor nog goed en doet dus op zich zijn werk, maar wees er zeker van: iedereen heeft het gehoord 😀

      De Zafira is een 2.2i benzine uit 2004. Ik zie op de motor van de ventilator het onderdeelnummer GM 13 186 600, of Bosch 0 130 303 310. Ik vind gier echter geen passend nieuw alternatief voor… kan iemand me helpen?

      Bedankt!

      #18548321
      bandido
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 February 2010

        Steek maten van de bout verbindingen meten en de stekker.

        Dan kijken op site van winparts of autodoc daar staan de maten erbij en afbeelding van stekker.

        Anders even telefonisch contact opnemen met hun en kunnen jou zeker helpen.

        Heb hetzelfde gehad met zafira a 1.6.

        #18548323
        wim_vg
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 June 2018

          Ok bedankt, op autodoc zie ik een tiental verschillende mogelijkheden. De info die erbij staat is de diameter, aantal polen en of de wagen airco heeft of niet.

          Hij heeft airco en de connector heeft drie polen… dus als ik de diameter juist heb, heb ik zowiezo een die past?

          #18548333
          bandido
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 February 2010

            Dan zou hij moeten passen ja.

            Maar om de diameter te meten moet je misschien de jouwe eruit halen.

            En als je geluk hebt geeft autodoc ook pas garantie. Winparts heeft dat wel.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.