aanjager kachel

Forumindex Forums Modellen Calibra aanjager kachel

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18350848
    hanbosma
    Deelnemer
      Lid sinds:
      24 December 2017

      na 2 weken op de parking bij schiphol doet mijn kachelaanjager van mijn c2.0ne helemaal niets meer, terwijl de zekering nog heel is.

      kan iemand mij vertellen waar de aanjager zit, en hoe ik daarbij kom.

      ik heb al iets gelezen, dat de ruitenwissers er af moeten, en de paravan, maar kan je dan ook de aanjager er uit halen??? :scratch:

      de voorschakelweerstand is waarschijnlijk niet defect(denk ik), omdat hij op de hoogste stand ook niets doet.

      ik heb een vermoeden dat hij vast is gaan zitten.en dat er wat olie aan de asjes moet.

      heb dit bij mijn c kadett ook al eens gehad.

      #18357108
      wim_vg
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 June 2018

        Was bij mij ook effe terug stuk.

        Als het niet aan de zekering licht, is het hoogst waarschijnlijk de weerstand op de blazer zelf. Alleszins, vooraleer de hele blazer te vervangen zou ik dit eerest proberen en is in principe makkelijk te doen.

        Idd ruitenwissers eraf, plastic cover direct onder de ruit, ruitenwissermotor, pollenfilter (indien aanwezig), plastic cover voor pollenfilter. In principe zou je dan redelijk goed bij de weerstand moeten kunnen. Indien niet, moet je de hele plastic ‘bak’ waar de pollenfilter op zit eruit halen.

        De weerstand is item 2 op deze site: http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/11/127/426/4106/

        Als je de GM part nummer opzoekt op eBay ofzo moet je wel een passende weerstand vinden. Best is natuurlijk direct het nummer van het stuk zelf aflezen en opzoeken.

        Succes!  :good:

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.