Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
je moet de sleutel terug inleren
probleem eindelijk gevonden na zoveel maanden het was de kabelboom van de injectors die los hingen vanaf aankoop en elke keer je gas gaf trok hij eraan en gaf storing door aan de injectors
die veroorzaakte dat heel de auto slecht reed en schakelde
in totaal is de auto 6x naar de dealer geweest en dan maar besloten naar een andere te gaan en die heeft de oplossing geboden
na 1 diagnoze
mss flip chip silver hier een linkje met alle kleuren…
alleen het plaatje hoef je te vervangen goed alles uit zuigen voor plaatsing en opgepast met de rubberen leidingkjes en de koppel stukjes boven op de verstuiver die breken namelijk snel af…dus leidingkjes demonteren daar na bruggetje los en de twee injectors zal je moeten lossen tesamen
goed proper maken in het gat met een stofzuiger nieuw plaatje met een beetjes vet op de verstuiver zetten dan blijft deze beter op zijn plaats..leidinkjes terug in omgekeerde volgorde plaatsen
in welk menu kan je dit aanpassen dan?
satin steel grey
hey,
je moet eens kijken of alle rubbers aan de bovenkant van de klep aanwezig zijn…
bij mij zaten er 2 van de 3 niet op.
dat traag schakelen ervaar ik het meest als ik manueel wil schakelen en dat is echt niet prettig
daarom staat hij altijd in D
Volgende week ga ik hem nog maar eens binnen brengen bij de dealer en hoop dat het word opgelost!
ik bedoel daar mee dat hij elke 100 tot 150 km de roetfilter regenereert
in het begin was dit zo rond de 600 km maar nu echt vaak en ik rijd veel autostrade km’s…
17 december 2017 om 16:05 In reactie op: Corsa D 1.3 cdti 2011: na vervangen brandplaatjes ineens verstuivers stuk #18350421koppel ook de batterij even los voor heel de boel te resetten
17 december 2017 om 16:02 In reactie op: Corsa D 1.3 cdti 2011: na vervangen brandplaatjes ineens verstuivers stuk #18350420idd het minste vuil kan een verstuiver verstroppen die van men vrouw zagen er ook zo uit goed gereinigd voor ik ze weer monteerde met de nieuwe brandplaatjes en geen enkel probleem mee de reden dat ik ze vervangen had was omdat er 1 plaatje weg was en al een tijdje lekte met veel koolvorming rond de verstuiver als gevolg..als de verstuivers echt defect waren dan had je voor de montage ook al problemen moeten hebben denk ik en niet erna
ik heb de kopjes goed gereinigd met brake cleaner ook het gat waar ze in gemonteerd worden goed uitgezogen met de stofzuiger gemonteerd injectorcleaner mee in de tank en hij rijd weer als nieuw
17 december 2017 om 09:49 In reactie op: Corsa D 1.3 cdti 2011: na vervangen brandplaatjes ineens verstuivers stuk #18350412als ze bij het vervangen van de brandplaatjes alles niet goed hebben afgedekt of proper gemaakt heb je van jan gooi er eerst eens een paar keer injector cleaner in helpt al veel
Deze auto heeft als klacht dat tijdens het rijden het dashboard uitvalt en de controle lampjes van de ABS, dynamo, motorcontrole lampje dan constant branden en meters uit zijn. Als je met deze auto gaat rijden geeft hij eerst in het displaytje onder de toerenteller een melding van de stuurbekrachtiging (stuurwieltje met uitroepteken in het geel). Dat gebeurt een paar keer (soms 1x soms vaker) daarna hoor je een relais geluid (tikkend) en vallen de meters uit en gaan de controle lampjes aan, soms doet hij het nog een keer maar meestal niet. Ook het tikkend geluid van de knipperlichten valt dan uit. Pas na contact uit en weer aan doet hij het weer even (hoog uit een paar km). De klant heeft bij een ander bedrijf al een keer een nieuwe klok gehad maar er was geen verschil daardoor dus de klok lijkt goed.
We hebben de auto uitgelezen en in de ecu, abs en elektrische stuurbekrachtiging staan de volgende codes:
U2103 Storing CAN buscircuit
U2105 CAN bus storing geen comm. met ecu
U2139 CAN bus geen comm met stuurkolom module
De stuurwielmodule hebben we ook uitgelezen en die gaf U2103,U2105,U2108,2111,U2116 U2113 en B1000 ecu storing. De CAN bus codes zijn allemaal storingen op geen communicatie naar abs,ecu,elektrische stuurbekrachtiging, instrumenten paneel en SDM. B1000 is ecu storing.
Na wissen en rijden leek het even beter maar toen we de stuurwielmodule nogmaals wilde uitlezen kwamen we er niet meer in testkast gaf aan dat er een storing in de ecu zat waardoor er geen communicatie was. Toen alles doorgemeten en gecontroleerd maar pas na het loshalen van de stekker van de stuurwielmodule kwamen we er met de testkast weer in om uit te lezen. Eerst waren alleen U2105,U2108 en U2111 terug maar niet veel later ook de rest weer.
Nou lijkt het volgens ons erop alsof die stuurwielmodule de CAN bus misschien zo over de rooie helpt dat misschien daardoor de klok uitvalt. Ook omdat de stuurwielmodule als foutcode in alle andere systemen zit.
Heeft iemand er meer ervaring mee want je kunt hem ook niet even proberen, erg duur onderdeel dat ook ingeleerd moet worden op de auto.
Gemeten
zekeringen gecontroleerd en doorgemeten, massa gecontroleerd en kabelboom bij stuurkolom gecontroleerdUitgelezen met
SUNFoutcodes
U2103,U2105,U2108,U2111,U2116,U2113,U2139
Melding maken |Gepost: 13-04-2011 14:15
depit1
Eigenaar
De Pitstraat Autoservice
Universeel
Lid sinds: 22-11-2007
1570 bijdragen
Hoi,Heb je al geprobeerd de stekker van de teller wat strakker te buigen ?
Vaak fungeert de teller als gateway, als hier een slechte verbinding zit krijg je dus tig storingen in de communicatie.
De stekkers op de ABS pomp komt wel is voor.
Extra massa motor, ABS pomp wil wel is helpen.
Gr,
Marco
Melding maken | Waardevolle reactie?Gepost: 13-04-2011 17:45
Migi
After sales manager
Lid sinds: 11-09-2010
216 bijdragen
Zoals Marco hieral zei :Slecht contact van de kabelboomstekker aan het ABS-stuurapparaat
symptomen kunnen zijn :
Uitval van de instrumentenweergave tijdens het rijden, uitslaan van de instrumenten, auto niet te starten, ABS-controlelamp gaat branden, problemen bij het opslaan van de defectcodes voor ABS-wieltoerental sensors.
diverse defectcodes betrefende communicatie can bus
Melding maken | Waardevolle reactie?Gepost: 13-04-2011 19:49
japio
Lid sinds: 17-09-2010
7 bijdragen
de stekker waar Marco het over heeft van de ABS unit is als reparatie onderdeel verkrijgbaar bij de opel dealer.Zelf heb ik al een paar keer mee gemaakt dat de CIM (stuurwiel module) stuk is, maar had dan altijd problemen met zowel de high speed en low speed canbus communicatie.
deze lopen namelijk allen twee door de CIM.
Melding maken | Waardevolle reactie?Gepost: 13-04-2011 19:49
Migi
After sales manager
Lid sinds: 11-09-2010
216 bijdragen
Opel nr. reparatiestekker ABS 9012075Succes
Gr. Migi
Melding maken | Waardevolle reactie?Gepost: 13-04-2011 21:21
BjornSP
SchadeNet Winkel
Autoschade technicus
Schadeherstel
Lid sinds: 21-05-2010
117 bijdragen
“Nou lijkt het volgens ons erop alsof die stuurwielmodule de CAN bus misschien zo over de rooie helpt dat misschien daardoor de klok uitvalt.”Dit kun je vinden door een 2 kanaals scope op de canbus aan te sluiten, pen 5 en 6 op de klok of op pen 6 en 14 van de OBD stekker. Je kunt dan zien of je een canbus overload hebt. Is het het heel erg druk, meer dan 60% berichten op de lijn, dan is er een module die dat veroorzaakt. Als je dan de stekker van b.v. de stuurwiel module los neemt en het signaal wordt rustiger, ongeveer 60%, dan weet je dat dat je canbus overload veroorzaker is.
Melding maken | Waardevolle reactie?Gepost: 04-05-2012 16:59
AutoHeijden
Monteur
Autobedrijf v.d. Heijden & Slegers
Merkspecialist
Lid sinds: 04-05-2012
2 bijdragen
Hoi chris,Heb hier het zelfde probleem,
Weet je toevallig de oplossing nog
mvgr. Hans
Melding maken | Waardevolle reactie?Gepost: 04-05-2012 17:14
CHRIS1305
Lid sinds: 12-02-2009
105 bijdragen
we hebben klok bij kms in apeldoorn laten door meten zij hebben ook iets gerepareerdmaar de klacht was niet weg hun dachten dat het in de data kabel zat de klant vondt dit te duur worden en heeft de auto niet laten repareren
kms in apeldoorn repareren km teller klokken displays enz
ze hebben ook een site waar je op kunt zien wat ze doen
kms apeldoorn
lage weide 6
7317be apeldoorn
055-5347847
gr chris
Melding maken | Waardevolle reactie?
Gepost: 05-05-2012 00:59
pedroo
Lid sinds: 29-01-2009
8310 bijdragen
CHRIS1305 schreef:
Als je met deze auto gaat rijden geeft hij eerst in het displaytje onder de toerenteller een melding van de stuurbekrachtiging (stuurwieltje met uitroepteken in het geel). Dat gebeurt een paar keer (soms 1x soms vaker) daarna hoor je een relais geluid (tikkend) en vallen de meters uit
Valt stuurbekr. op moment dat lampje er van gaat branden, ook uit?Ik heb het idee, dat er gewoon ergens een grote overgangsweerstand/af en toe onderbreking zit, in gezamenlijke hoofdvoeding of massa van betreffende componenten.Voor hetzelfde geld ,een slechte hoofdzekering of een accuklem of -kabel.
Je hebt zekeringen ed doorgemeten, maar ik lees niet dat je de voeding ed belast hebt getest.
Melding maken | Waardevolle reactie?Gepost: 07-05-2012 09:52
AutoHeijden
Monteur
Autobedrijf v.d. Heijden & Slegers
Merkspecialist
Lid sinds: 04-05-2012
2 bijdragen
Stuurbekrachtiging valt inderdaad uit zodra het lampje gaat branden. Alle meters op het instrument vallen uit en de accu lamp gaat branden.Als men de auto op dat moment afzet start deze niet meer. Na ongeveer een half uur is de fout weg en start de auto weer. heb dan ongeveer 50 canbus code`s in de gehele auto.
Alle voedingen en massa`s van de stuurapparaten, die aangesloten zitten op de Highspeed-canbus gecontroleerd.
Op het moment van de fout heb ik ongeveer een busload 70% met een goed can signaal.
mvgr hans
Melding maken | Waardevolle reactie?Gepost: 07-05-2012 10:55
erwin20vt
Universeel
Lid sinds: 23-09-2010
1336 bijdragen
BjornSP schreef:“Nou lijkt het volgens ons erop alsof die stuurwielmodule de CAN bus misschien zo over de rooie helpt dat misschien daardoor de klok uitvalt.”
Dit kun je vinden door een 2 kanaals scope op de canbus aan te sluiten, pen 5 en 6 op de klok of op pen 6 en 14 van de OBD stekker. Je kunt dan zien of je een canbus overload hebt. Is het het heel erg druk, meer dan 60% berichten op de lijn, dan is er een module die dat veroorzaakt. Als je dan de stekker van b.v. de stuurwiel module los neemt en het signaal wordt rustiger, ongeveer 60%, dan weet je dat dat je canbus overload veroorzaker is.
Melding maken | Waardevolle reactie?Gepost: 14-07-2014 23:20
Fury
Wegenwacht
Lid sinds: 09-07-2009
4 bijdragen
Hallo! Is hier ooit nog een oplossing voor gevonden? Zit met een combo met ongeveer hetzelfde probleem. Michel.
Melding maken | Waardevolle reactie?Gepost: 15-07-2014 12:21
CHRIS1305
Lid sinds: 12-02-2009
105 bijdragen
goedemiddag Furybij deze auto is niet verder gezocht of gerepareerd ivm klant vond reparatie te duur worden
gr chris
Melding maken | Waardevolle reactie?Gepost: 15-07-2014 12:27
Fury
Wegenwacht
Lid sinds: 09-07-2009
4 bijdragen
Oke bedankt voor je reactie. Michel.
Melding maken | Waardevolle reactie?niemand anders ervaringen met een 1.6 cdti automaat?
8 november 2017 om 16:40 In reactie op: Astra K brandstofverbruik i.r.t. motortype en velgdiameter #18349784het grootste verschil denk ik is je banden spanning als ik ze op eco zet verbruikt hij gemakkelijk
1 liter minder dan op comfortbij mij liggen er contisportcontact5 banden op ook 245/45/18
heb al alles geprobeert van 2.0 tot 3 bar voor en achteraan
hoe hoger de druk hoe minder hobbelig maar meer trillingen
hoe lager de druk hoe minder trilling maar stuitert hij weer meer
trillen blijft hij doen maar varieert met de bandenspanning
word er zot van dan rij je met een nieuwe wagen die slechter rijd
dan mijn vrouw haar 10 jarige auto en dat is maar een 1.3tjeik denk dat de automaat ook wat trilling veroorzaakt maar als ik
hem in zen vrij zet op de snelweg trilt hij ook nog
heb hem al 3 maal laten balanceren en uitlijnen en er is niks te vinden
je ziet het stuur niet schaken maar je voelt echt de trillingen in het stuur en de stoel
ook aan het gaspedaalwat kan dit toch zijn….pff
op dit moment wil ik de wagen eigenlijk niet meer heb 3 jaar met miserie auto’s gereden en dacht
ik koop een nieuwe om er vanaf te zijn maar niets is minder waar
ook was er bij levering beschadiging aan het display (stukjes glas van de rand af)
dit is ondertussen al vervangen ook is er een rubber van de afwatering van de koffer niet op van fabriek af
dat dit tegenwoordig nog allemaal kan bij een nieuwe wagen stel ik mij toch vragen hoorvan het vorige model was ik zeer tevreden maar van deze had ik al spijt als ik van de oprit reed bij opel.
of je veerpoten liggen er uit had dit ook met men golfke als je schokbrekers lek zijn slaagt je veer ook ten einde en krijg je ook een klonk
19 september 2017 om 19:36 In reactie op: nieuwe insignia grand sport 1.6cdti automaat 136pk #18348442iemand raad?
@Bart Hoedemaker wrote:
kompressor toevoegen voor de lage toeren icm de turbo voor hoge
hoe en waar kan je dit verkrijgen? :)
13 november 2013 om 21:02 In reactie op: zoemend, zuigend geluid bij optrekken en gas geven #18106645dealers vervangen nogal graag zonder dat er echt een probleem is…heb ik ook al gemerkt
heb even een andere vraag weet niet goed waar ik deze moet plaatsen maar ik vroeg me af of je een manuaale versnellingsbak kan veranderen naar een automatische?
de flowmaster is die er ook voor 2.0 tdci?
@GM-Tuningparts wrote:
gisteren is mijn dbilas flowmaster sportluchtfilter binnen gekomen.
deze morgen natuurlijk gelijk gemonteerd.
moet zeggen dat het super is.
geluid is mooi en je hoort hem echt aanzuigen.
als je gewoon rijd hoor je er niet zo veel van enkel als je echt gas geeft en door trekt
dan hoor je echt dat zwaardere aanzuig geluid ( buiten de auto ) wat ook in die open luchtfilters zit van k&n
ben er blij mee zeker een goede aankoop:D:D## BINNENKORT BIJ ONS LEVERBAAR ##
GM-TUNINGPARTSmijn insignia 110pk is getuned naar 180 pks
en dat van die dealers die ook laten chippen is ook wel waar zeker hier in belgie!maar volgens mij heb ik een beetje te veel koppel ;)
Hallo,
weet iemand waar zich de egr klep van de insignia zich bevind?
en er eventueel een foto van heeft? zou me echt opweg helpen om hem eens goed te poetsen :)Alvast bedankt!
volledig mee akkoord maar toch niet alsik maar 20000 km heb gebold en veel autostrade bij mij was de darm en een valve van de turbo defect en die woorden probleem bij opel kome uit de dealer zijn eigen mond ;)
heb ook onlangs met mij insignia problemen gehad met de turbodruk even naar de dealer en opgelost zat een scheurtje in de darm waar de druk zich opbouwt nieuwe gestoken en rijd terug perfect lijkt een ziekte te zijn van opel heb ik me weten te vertellen maar nu heb ik het zelfde probleem van jou met dat lampje te hoge emissie norm..ook ff na de dealer dus..
@autogek Edwin wrote:
Vrijdag gaat die van mij naar de tuner. nu 130pk straks 190pk of misschien
wel 200pk?:):)
Ik denk dat ie dan wel een stuk sneller en soepeler is.
Ik heb mijn volvo destijds ook door hun laten tunen en daar was ik erg tevreden over.:thumbupik heb de mijne insignia sports tourer 110pk ook laten chippen in het begin was ik erg tevreden lekker 190pk
426nm hij deed het echt lekker maar na een tijde begon de miserie tubo naar de kloten turbo druk viel continu weg!goede raad laat het zo niks anders dan miserie de auto is van fabriek af afgesteld op de beste manier
groetjes uit belgie
-
AuteurBerichten