tunen insignia

Forumindex Forums Modellen Insignia tunen insignia

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 142)
  • Auteur
    Berichten
  • #17213245
    Mark Luijbregts
      Lid sinds:
      19 October 2009

      Hallo,

      Ik ben eigenlijk nieuw op dit forum, maar ik lees dat er al best wel wat nieuws is over de insignia.

      Ik heb een sportstourer 2.0cdti 160pk, en hoewel ik het een fijne auto vind kan ik niet echt wennen aan de enorme ’turbo lag” Het gat tussen wegrijden voordat de turbo erin komt.

      Is er een mogelijkheid om dit op te lossen, en als we in de tussentijd wat PK’s winnen is dat natuurlijk geen probleem?

      Ik heb wel eigenlijk 1 aanbieder gevonden online, zip-tuning. Alleen dien ik wel ongeveer 180d km met dat ding te rijden. En wil niet erg vaak naar de garage toe te hoeven.

      Iemand een idee?

      #17538736
      Hacula
      Deelnemer
        Lid sinds:
        2 January 2008

        Dit blok heeft zijn maximale koppel (350 nm) al op 1750 toeren, wil je dat nog eerder hebben dan?

        #17538737
        Mark Luijbregts
          Lid sinds:
          19 October 2009

          Dat staat er inderdaad, en als de turbo komt dan gaat hij ook wel. Maar daarvoor doet hij helemaal niets. Heb me al een paar keer vergist, snelheid laten zaken voor het uitvoegen en dan wat gas bij en dan doet hij niets. Terwijl ik van een 105 pk auto af kom.

          Ik heb net gezocht trouwens, dat er al best wat meer aanbieders zijn die een insignia kunnen chippen.

          En trouwens is het verbruik ook zeer stevig. 900 tot 1000km op een tank van 70 liter. Terwijl ik echt veel op de snelweg rij.

          #17538738
          Hacula
          Deelnemer
            Lid sinds:
            2 January 2008

            Over het verbruik kan ik je weinig vertellen, maar ik neem aan dat als je gaat invoegen, je dat toch wel met minstens 2000 toeren doet? Daaronder zijn er maar weinig auto’s vooruit te branden. Ik denk dat het gewoon even wennen is, want 350 nm @ 1750 rpm is gewoon erg netjes!
            Met chippen wordt het meestal beter in de hogere regionen: meer turbodruk en bijbehorende brandstof, waarbij ook die druk eerst moet worden opgebouwd. Betekend meestal meer koppel, maar ook op een hoger toerental.

            #17538739
            Spacejam
            Deelnemer
              Lid sinds:
              21 November 2006

              Waarschijnlijk moet je gewoon even wennen van een benzine naar een diesel. Moet ik momenteel ook :) van een corsa gsi (x16xe) naar een astra met een 1.9 z19dtj blok (120pk, 280nm). En tot de 1800 toeren had de corsa echt meer kracht maar daarboven verliest die het dik :)

              #17538740
              M.M.M
                Lid sinds:
                23 September 2009

                Dat turbo gat herken ik. Ik rij zelf nu een Vectra en ik heb mezelf aangeleerd om wat eerder op het gas te gaan bij het invoegen, maar ideaal is het allerminst. Daarvoor heb ik een VAG auto gereden (Octavia) en die had nergens last van. Voetje naar beneden en gelijk luisteren naar het baasje. Dus het kan echt wel.

                Maar de beste oplossing (maar ja, wel een duurdere en daarom wordt het bijna nooit toegepast) is een kompressor. Dan blijf je druk houden en … hoeft het baasje lang niet zoveel te mopperen :P

                #17538741
                nicocorsa
                  Lid sinds:
                  6 June 2006

                  heb een insignia cosmo 5d 2.0 130pk

                  over dat vermogen ik kom van een corsa b gsi 140 pk getuned.

                  rijdt nu in de insignia . merk van deze voorgaande commentaar weinig . ja okee dat hij zo hevig in die lage toeren niet is . is gewoon andere soort brandstof .

                  door chippen zullen zowie zo turbo druk en brnadstof drukken en regeling aangepast worden waarbij . garantie op levensduur van onderdelen niet meer gegarandeerd zijn.

                  als je toch 180 dkm wilt doen blijf dan van dat chippen af en dan krijg je de orginele opel garantie zowie zo.

                  over dat verbruik ik rijdt 70 km perr dag half snel weg half banen van 70 -90 km-h en rijdt nu rond de 6.7 verbruik dus 1160 km per bak .

                  mijn conclusief wil je garantie op levens duur doe dan niets aan je wagen . het draait allemaal al zo op de toppen van de tenen .

                  #17538742
                  Bart Hoedemaker
                    Lid sinds:
                    12 February 2007

                    origineel gepost door Mark Luijbregts
                    En trouwens is het verbruik ook zeer stevig. 900 tot 1000km op een tank van 70 liter. Terwijl ik echt veel op de snelweg rij.

                    Dat is 1:14, dat is toch best netjes :o ?

                    #17538743
                    nicocorsa
                      Lid sinds:
                      6 June 2006

                      ja over het verbruik heb ik echt niet te klagen en dan moet ik nog niet traag rijde om dit te halen op de snelweg haal ik zo 4.3 tot 5.5 . wel aan 120 in zesde met cruise control op .

                      heb voort moment met verschillende auto’s al gereden en dees ben ik echt super te vrede van . nu hopen dat de vriendin hare nieuwe astra ook zo goed meevalt

                      #17538744
                      Bossa
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        Er is laatst bij ons op de zaak een ‘chiptuner’ langsgeweest om een hagelnieuwe Insignia Sport Tourer (A20DTH) 160pk te tunen. Zou dan naar 190pk/400Nm koppel moeten gaan.

                        Het is hem niet gelukt. Naar schijnt heeft Opel het beveiligd. Andere software is mogelijk, maar hij gooit het na een tijd er weer uit.

                        Dit was vorige week en hoe het nou exact zit weet ik niet ..kan dus ook zijn dat ZIJN software niet geschikt is!

                        #17538745
                        autogek Edwin
                          Lid sinds:
                          20 March 2009

                          Vrijdag gaat die van mij naar de tuner. nu 130pk straks 190pk of misschien
                          wel 200pk?:):)
                          Ik denk dat ie dan wel een stuk sneller en soepeler is.
                          Ik heb mijn volvo destijds ook door hun laten tunen en daar was ik erg tevreden over.:thumbup

                          #17538746
                          DCAT
                            Lid sinds:
                            10 December 2007

                            nou moet toch zeggen ik doe met mijn signum 2.2 diesel gechipt (dan moet ik wel rijden als mijn vader)toch 850 km en dan krijg ik signaal dat ik nog 50 km kan doen .Ik tank altijd voor 50 euro dus vindt m toch zeer zuinig :P

                            en ga anders eens bij ziptuning langs kun ook garantie bij kopen die mannen kennen hun werk ook :cool:

                            #17538747
                            Geldrop e.o.
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              16 February 2009

                              Als je met name meer koppel onderin wilt zou ik voor op maat gemaakte software gaan.
                              Ziptuning zal dit niet voor je kunnen doen denk ik omdat ik vermoed dat zij hun software inkopen ipv zelf schrijven.
                              Ik zou bij fasttech informeren. Voor mijn auto (insignia 1.6t) hebben ze ook een set-up gemaakt om het turbogat te verminderen. Ik heb deze vermogensuitdraai (niet mijn auto) gekregen van ze en aan de tijdstippen te zien van meting (’s ochtends en de laatste ’s middags) nemen ze daar de tijd om tot een goede afstelling te komen.

                              Voor de goede orde: ik heb geen belang bij deze tuner maar ik vond ze aan de telefoon wel met kennis van zaken overkomen. En dat is toch belangrijk bij dit soort ingrepen.

                              #17538748
                              autogek Edwin
                                Lid sinds:
                                20 March 2009

                                Ik ben het helemaal met geldrop eo eens. Ik heb de auto ook bij Fasttech laten tunen.
                                In eerste instantie kwam er de “standaard” tuning op maar toen bleek
                                dat er onderin iets te veel koppel zat en deze hebben ze toen aangepast in dat toerentalgebied. Ik rijd er nu een aantal dagen mee en ik vind het helemaal perfect. 170pk en 380nm.
                                Dit is nu de 2e auto die ze voor me gedaan hebben maar ik weet zeker dat ik er voor de 3e keer weer heen ga.
                                ( ps ik heb ook geen aandelen of belangen in Fasttech maar het zijn gewoon een paar aardige gasten die goed weten waar ze mee bezig zijn).

                                #17538749
                                CLOG
                                  Lid sinds:
                                  17 January 2010

                                  Hi Mark

                                  Nieuwe generatie diesels kunnen toeren draaien, deze motoren zijn niet vergelijkbaar met de vorige generatie diesels.
                                  Met het tunen van deze motoren verlies je direct je garantie, alles wordt opgeslagen in de ECM.

                                  Ik heb zaken meegemaakt met OPC voertuigen waar eigenaren aan het rommelen geweest waren en zelf een motor hebben moeten betalen.
                                  De motoren van tegenwoordig werken in zeer kleine marginale registraties om motor schade te voorkomen dat tuning niet meer een optie is zonder kans op schade.

                                  Als je de power hebben wilt zal je je rijstijl moeten aanpassen zodat je op het koppel van de motor zit.

                                  Mensen, rommel niet met het motor stuur apparaat het is het niet waard.

                                  Groetjes
                                  Clog

                                  #17538750
                                  M.M.M
                                    Lid sinds:
                                    23 September 2009

                                    origineel gepost door CLOG
                                    Hi Mark

                                    Nieuwe generatie diesels kunnen toeren draaien, deze motoren zijn niet vergelijkbaar met de vorige generatie diesels.
                                    Met het tunen van deze motoren verlies je direct je garantie, alles wordt opgeslagen in de ECM.

                                    Ik heb zaken meegemaakt met OPC voertuigen waar eigenaren aan het rommelen geweest waren en zelf een motor hebben moeten betalen.
                                    De motoren van tegenwoordig werken in zeer kleine marginale registraties om motor schade te voorkomen dat tuning niet meer een optie is zonder kans op schade.

                                    Als je de power hebben wilt zal je je rijstijl moeten aanpassen zodat je op het koppel van de motor zit.

                                    Mensen, rommel niet met het motor stuur apparaat het is het niet waard.

                                    Groetjes
                                    Clog

                                    Wat is de ECM?

                                    Overigens, onlangs van een dealer vernomen dat men zelf ook chipt. Betekend dit dat je dan wel garantie behoud?

                                    #17538751
                                    Bart Hoedemaker
                                      Lid sinds:
                                      12 February 2007

                                      kompressor toevoegen voor de lage toeren icm de turbo voor hoge

                                      #17538752
                                      CLOG
                                        Lid sinds:
                                        17 January 2010

                                        Hi Folks

                                        Een ECM is een Motor stuur apparaat, als er aan gerommeld wordt is dit opgeslagen in de ECM en is direct de garantie vervallen.
                                        Met de nieuwe generatie is er geen ontsnappen aan en ook niet me de vorige, zij hebben een tamper protection.
                                        De nieuwe diesels kunnen makkelijk toeren draaien, dit is beter voor het roetfilter.
                                        Schakel in het correcte toerental en er is geen turbolag.

                                        Clog

                                        #17538753
                                        tijgetje57
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          7 July 2004

                                          origineel gepost door autogek Edwin
                                          Vrijdag gaat die van mij naar de tuner. nu 130pk straks 190pk of misschien
                                          wel 200pk?:):)
                                          Ik denk dat ie dan wel een stuk sneller en soepeler is.
                                          Ik heb mijn volvo destijds ook door hun laten tunen en daar was ik erg tevreden over.:thumbup

                                          Dus jij denkt dat je 60pk meer kan krijgen door te tunen??:hmmz :hmmz

                                          Hou het er maar op max 30 en dan mag je blij zijn bij een diesel.

                                          #17538754
                                          Geldrop e.o.
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            16 February 2009

                                            +40pk en +80NM
                                            De 110pk, 130pk en 160pk blokken verschillen niet zo veel begrijp ik uit diverse berichten.
                                            Na optimalisatie zitten ze dus net iets hoger dan 160pk.
                                            Maar wel bij andere toerentallen en dat zul je ook merken.

                                            60pk extra is dus mogelijk bij de 110pk versie.

                                            Edwin zijn auto is alweer een hele tijd geleden getuned misschien dat hij zijn ervaringen wil delen.

                                            #17538755
                                            daruler
                                              Lid sinds:
                                              12 July 2009

                                              peekaas heb je niks aan als ke koppelkrome niet mooi is

                                              #17538756
                                              CLOG
                                                Lid sinds:
                                                17 January 2010

                                                Hi allemaal

                                                Wat de tuning doet ij een turbomotor is meer lucht is de cylinders pompen, dit heeft tot gevolg een hogere compressie met de kans dat de koppakking het begeeft en de krukas krijgt het ook te verduren.
                                                Gezien we nu ook over een directe inspuiting hebben krijgen de injectoren het ook voor hun kiezen.

                                                Voor degenen die tot tuning willen overgaan, 1 injector is over 1000 euro per stuk, dealers die tunen is lariekoek, ik ken geen een dealer in Nederland die zijn bedrijf riskeert om aan voertuigen te rommelen.

                                                Elke monteur die aan een nieuw voertuig werkt zijn naam wordt opgeslagen en over het internet opgeslagen in een database.

                                                Als er aan een ECM of waar dan ook gerommeld wordt vervalt je garantie, luister niet naar wat voor geruchten de ronden doen, tunen kan je gemakkelijk 10000 euro kosten.

                                                Neem bravoer praatjes met een korreltje zout mensen, laat je niet verleiden, wil je een snellere auto koop een snellere auto.

                                                CS

                                                #17538757
                                                Andre Botter
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  4 July 2004

                                                  Nou er wordt zeker wel door dealers gechipt.
                                                  Bij Pon VW :puke kan je het bij een nieuwe auto zo bij bestellen.
                                                  En Klasen Motors doet het ook voor Opel zelf :D
                                                  Maar informeer voor de zekerheid eerst even bij de dealer wat zij er van vinden om gezeur achteraf te voorkomen.

                                                  #17538758
                                                  autogek Edwin
                                                    Lid sinds:
                                                    20 March 2009

                                                    Ik rijd inmiddels al weer een tijdje met de tuning en bevalt me goed.
                                                    170 pk heeft de Insignia nu.
                                                    Het enige probleem is dat de auto onderin nu natuurlijk veel meer koppel heeft en de Insignia een laagtoerige auto is. Hij kan dus soms bij lage toeren in de 5 en de 6 iets trillen onder de 2000rpm.
                                                    Ik zorg dus ook meestal dat ik niet teveel vermogen vraag bij een te laag toerental.
                                                    Verder rijd het perfect. Ik heb trouwens met de Volvo,s die ik hiervoor had ook nooit problemen gehad.

                                                    ps de jongens van het tuningbedrijf wilden trouwens zonder problemen het koppel iets naar beneden bijstellen.

                                                    Edwin.

                                                    #17538759
                                                    mayhem
                                                      Lid sinds:
                                                      13 June 2006

                                                      origineel gepost door CLOG
                                                      Hi allemaal

                                                      Wat de tuning doet ij een turbomotor is meer lucht is de cylinders pompen, dit heeft tot gevolg een hogere compressie met de kans dat de koppakking het begeeft en de krukas krijgt het ook te verduren.
                                                      Gezien we nu ook over een directe inspuiting hebben krijgen de injectoren het ook voor hun kiezen.

                                                      Voor degenen die tot tuning willen overgaan, 1 injector is over 1000 euro per stuk, dealers die tunen is lariekoek, ik ken geen een dealer in Nederland die zijn bedrijf riskeert om aan voertuigen te rommelen.

                                                      Elke monteur die aan een nieuw voertuig werkt zijn naam wordt opgeslagen en over het internet opgeslagen in een database.

                                                      Als er aan een ECM of waar dan ook gerommeld wordt vervalt je garantie, luister niet naar wat voor geruchten de ronden doen, tunen kan je gemakkelijk 10000 euro kosten.

                                                      Neem bravoer praatjes met een korreltje zout mensen, laat je niet verleiden, wil je een snellere auto koop een snellere auto.

                                                      CS

                                                      dus jij wilt vertellen dat de toleranties van de koppakking, de injectoren en de krukas zo gigantisch klein zijn dat bij een chiptuning deze al over hun tolerantie’s zitten en het gaan begeven?!

                                                      in dat geval zou ik toch ff terug naar de schoolboeken gaan

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 142)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.