tunen insignia

Forumindex Forums Modellen Insignia tunen insignia

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 142)
  • Auteur
    Berichten
  • #17538785
    PloPPloP
      Lid sinds:
      24 August 2008

      Ik heb dit gisteren gevraagt bij mijn garage.
      De schijf links en rechts zijn dezelfde. (partnr was gelijk)
      Dit is rechtsvoor

      Dit is linksvoor

      #17538786
      Opel4all
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 August 2006

        origineel gepost door PloPPloP
        Ik heb dit gisteren gevraagt bij mijn garage.
        De schijf links en rechts zijn dezelfde. (partnr was gelijk)

        Hallo,

        Ben blij dat het zo is, anders had ik een probleem ;)

        Groetjes, Joche

        #17538787
        arjontje
        Deelnemer
          Lid sinds:
          31 March 2006

          Er zit geen verschil in de schijven.
          Maar er zit verschil in de plaatsing van de rem klauw.

          Kijk maar naar de foto’s

          #17538788
          Opel4all
          Deelnemer
            Lid sinds:
            27 August 2006

            origineel gepost door arjontje
            Er zit geen verschil in de schijven.
            Maar er zit verschil in de plaatsing van de rem klauw.

            Kijk maar naar de foto’s

            Hallo,

            Ja maar dat is normaal hé :D als je tenminste rechts en links met elkaar gaat vergelijken ;) daarom ook de vele foto’s ;)

            Het gaat erom of dat normaal is met de schijven, omdat de één tegen de draad ingaat , wat de gaatjes betreft dan hé ;)

            Groetjes, Joche

            #17538789
            arjontje
            Deelnemer
              Lid sinds:
              31 March 2006

              origineel gepost door Opel4all

              origineel gepost door arjontje
              Er zit geen verschil in de schijven.
              Maar er zit verschil in de plaatsing van de rem klauw.

              Kijk maar naar de foto’s

              Hallo,

              Ja maar dat is normaal hé :D als je tenminste rechts en links met elkaar gaat vergelijken ;) daarom ook de vele foto’s ;)

              Het gaat erom of dat normaal is met de schijven, omdat de één tegen de draad ingaat , wat de gaatjes betreft dan hé ;)

              Groetjes, Joche

              Sorry maar bij mijn auto zitten ze beide aan de voorkant.
              Ik ken geen auto’s waar bij de een aan de voorkant zit en de ander aan de achterkant. (behalve de insignia opc dan)

              Wat ik daar mee wou zeggen is dat, omdat de klauwen verschillend zitten, je geen twee verschillende schijven nodig hebt.

              #17538790
              Opel4all
              Deelnemer
                Lid sinds:
                27 August 2006

                [/quote]

                Sorry maar bij mijn auto zitten ze beide aan de voorkant.
                Ik ken geen auto’s waar bij de een aan de voorkant zit en de ander aan de achterkant. (behalve de insignia opc dan)

                Wat ik daar mee wou zeggen is dat, omdat de klauwen verschillend zitten, je geen twee verschillende schijven nodig hebt.
                [/quote]

                Hallo,

                Bij de Insignia OPC zitten ze ook bijde aan de voorkant hoor ;) daarom ook de verwarring over de gaatjes in de schijven, deze corsponderen niet met de looprichting ;)

                Groetjes, Joche

                #17538791
                arjontje
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  31 March 2006

                  Oja stom. denk dat ik even naar de hans anders moet. :jerry

                  #17538792
                  Opel4all
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    27 August 2006

                    origineel gepost door arjontje
                    Oja stom. denk dat ik even naar de hans anders moet. :jerry


                    @arjontje
                    ,

                    Is ook wel een beetje verwarrend, al die foto’s ;)

                    Groetjes, Joche

                    #17538793
                    PloPPloP
                      Lid sinds:
                      24 August 2008

                      Sorry links en rechts is gewisseld.
                      Foutje van mij
                      Heb dit al aangepast.

                      #17538794
                      T200
                        Lid sinds:
                        1 August 2010

                        jonges ik moet hier soms hard lachen wat sommigen verkondigen .

                        een goede chiptuning is op MAAT ! niet ff standaard programeren , elke motor is anders . ga je de 110 pk en 130 pk tunen en vrij hoog , laat dan het gas mooi opkomen , nooit ineens naar beneden , je zal zelf voel na een tijd dat dit niet gezond is .
                        ikzelf rij mnu met 202 pk en 440 NM , normaal was het 470 maar heb het laten afvlakken op aanraden naar 440 NM , maar breder gespreid .

                        Het turbo gat op 1800 toeren in pk en NM grafiek is helemaal weggewerkt .
                        ik heb enkel full power op de sportknop en dat is mooi meegenomen .
                        ik laat altijd het gas even mooi opkomen om dan vol door te gaan . een goede tuner doet dat op een testbank , mijn wagen heeft 2 uur op de bank gestaan met 10 tallen runs .

                        ik ben 10000% tevreden het blok voelt vrij en soepel aan en gaat als een buffel door .
                        vragen , laat het mij weten aub

                        opel insignia sport 160 pk CDTI
                        chiptuning HEINZ
                        202 pk / 440 NM
                        standaard reeds 160 pk en 400 NM!

                        #17538795
                        GM-Tuningparts
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          16 July 2005

                          zit er zelf ook hard aan te denken om dit te laten doen.
                          zal waarschijnlijk op aanraden van meerdere mensen gebeuren bij klasen motors.
                          ( is ook de huistuner van steinmetz en voor opel zelf )
                          dan zal mijn 16 turbo van 180 naar 210 pk gaan.
                          ook daar word het van horen zeggen op de testbank gedaan en word je auto geheel af en bijgesteld.
                          bij de ene auto word bv het koppel iets naar beneden bijgesteld en bij de ander weer iets hoger.
                          en zo zijn er nog meer dingen wat echt per auto kan schelen.
                          vandaar dat het ook belangrijk is dat ze de auto ook testen op de testbank en bijstellen wat bijgesteld moet worden.

                          #17538796
                          alphox
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            als je het hebt laten doen, laat dan effe je bevindingen horen? ik ben daar wel erg benieuwd naar namelijk..

                            #17538797
                            GM-Tuningparts
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              16 July 2005

                              origineel gepost door alphox
                              als je het hebt laten doen, laat dan effe je bevindingen horen? ik ben daar wel erg benieuwd naar namelijk..

                              zal ik dan zeker hier melden.

                              gr. eugene

                              #17538798
                              panmaned
                                Lid sinds:
                                18 October 2010

                                Hi Mark,

                                ook ik herken het enorme turbo gat dat de 2.0 cdti 160pk heeft. Het is bij mij zelf zo erg dat hij me al meerdere keren in z’n twee is afgeslagen en ik in de bergen als het echt stijl wordt terug moet naar de één. Verder ben ik het vermogen wel eens kwijt in z’n 5 en 6 wanneer ik bij rustig rijden het gas volledig intrap. (alleen het aantal toerental loopt op, maar de power wordt niet overgebracht op de wielen……..vol in de slipkoppeling?)

                                overigens wil mijn dealer proberen om dit te verhelpen (en hebben ze daar toestemming voor gekregen van opel nl) door het 2 massa vliegwiel te vervangen.

                                overigens heb ik nu ook al een paar keer het vermogen niet volledig tot mijn beschikking gehad, doordat de auto in “service” mode stond. na het uitlezen en verhelpen van de storingen in de boordcomputer alles weer prima

                                #17538799
                                Opel4all
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  27 August 2006

                                  Hallo,

                                  Voor wat Optische Tuning, heb ik nog wel wat liggen;)

                                  http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=136491&page=1#pid1793755

                                  Groetjes, Joche

                                  #17538800
                                  LoodsjeB
                                    Lid sinds:
                                    27 November 2010

                                    Sinds 2 maanden is mijn ST gechipt van 220 naar 305pk. Brandstof verbruik is iets gunstiger geworden. Auto rijdt vele malen soepeler, ook in de lage toeren (stads verkeer). Pas geleden met een Insignia ST OPC gereden, gechipte 2.0T is sneller weg. Nadeel is snel wielspin bij doorrijden, bij nat wegdek tot ruim in 3e versnelling. Tevens nu noodzakelijk 98 te tanken. :angelAl met al zeker aan te raden (wel goed warm rijden en uit laten draaien)

                                    #17538801
                                    Tallguy
                                      Lid sinds:
                                      13 October 2010

                                      305PK is niet mis! Denk dat je nu met het winterweer er alleen maar nadeel van ondervindt, of valt dat mee?

                                      Kan je ons vertellen waar je de tuning hebt laten uitvoeren? Overweeg zelf om in 2011 mijn 1.6T te laten chippen, ook al is het alleen al voor het brandstofverbruik.

                                      Ik dacht te herinneren dat het mogelijk is dat de aangepaste software van de chip ook te programmeren is onder de zogenoemde ‘sport’ knop, voor degene die Flexride hebben. Is dit een fabeltje of echt mogelijk?

                                      #17538802
                                      LoodsjeB
                                        Lid sinds:
                                        27 November 2010

                                        Is wel 4 keer opletten, maar de TC pakt wel goed op om in de rechte te blijven. Bochtjes is een ander verhaal, maar met de winter schoenen aan kun je het wel aardig in bedwang houden.

                                        Mijne heeft een flashtune van EDS tuning ondergaan (EDS-motorsport.de). Het is inderdaad mogelijk de software alleen onder de Sport knop te plaatsen in het Flexride systeem. Dit is alleen niet voor alle typen mogelijk, zelfs niet wanneer de motorisering hetzelfde is. Met andere woorden; het is auto afhankelijk. Ik heb de tune in het gehele bereik laten doen, zeker met oog op het afgenomen (beloofde) brandstof verbruik. Hiervan heb ik nog niet echt een groot verschil waargenomen, loopt nu 10,3l/100km gemiddeld. Wanneer je nu de “sport” activeert is het net of je in een raket zit, is wel leuk (kijken naar pedaal alleen volstaat dan) maar zeker niet praktisch. In het NL verkeer is de “Normale”modus met update beter te rijden. Motor is wel veel soepeler, ook in lage toeren (statsverkeer) en je hoeft niet meer te wachten tot er wat gebeurd.

                                        Succes met je keus.

                                        #17538803
                                        Insigmaniac
                                          Lid sinds:
                                          18 October 2007

                                          Weet iemand hoeveel Nm de koppeling van de 2.0 cdti 130Pk max. kan verwerken ?

                                          #17538804
                                          GTC_TURBO
                                            Lid sinds:
                                            3 October 2005

                                            Heeft iemand ervaring met FastTech?

                                            1.6T naar 215pk en 330Nm klinkt niet verkeerd toch?

                                            #17538805
                                            DCAT
                                              Lid sinds:
                                              10 December 2007

                                              Hoi ik heb ook een 2.0 cdti insignia (sportstourer) heb hem nu een half jaar ongeveer ben er zeer tevreden mee .Ik heb geen last van het turbogat de auto loopt retestrak alleen wat ik jammer vindt is dat mijn versnellingspook soms heel stroef gaat waar zou dat aan kunnen liggen moet er wel bij zeggen dat een duitse auto is mvg :cool:

                                              #17538806
                                              2000
                                              Moderator
                                                Lid sinds:
                                                30 June 2004

                                                [rquote=1808568&tid=114201&author=LoodsjeB]Sinds 2 maanden is mijn ST gechipt van 220 naar 305pk. Brandstof verbruik is iets gunstiger geworden. Auto rijdt vele malen soepeler, ook in de lage toeren (stads verkeer). Pas geleden met een Insignia ST OPC gereden, gechipte 2.0T is sneller weg. Nadeel is snel wielspin bij doorrijden, bij nat wegdek tot ruim in 3e versnelling. Tevens nu noodzakelijk 98 te tanken. :angelAl met al zeker aan te raden (wel goed warm rijden en uit laten draaien)[/rquote]
                                                Gaat het hier om een 2.0 turbo? Bij mij speelt het (nog lang) niet, maar wil in de toekomst een 2.0 turbo kopen, en meteen laten tunen. Ik kom wel veel tunings bedrijven tegen die wat doen met de 1.6 turbo, maar de 2.0T vind je niet zo veel over?

                                                [edit]: ik heb even bij EDS gekeken, niet gek, 305 pk voor net geen 600 euro :thumbup

                                                #17538807
                                                darksaint
                                                  Lid sinds:
                                                  6 March 2011

                                                  hallo, ik de oplossing voor jullie.

                                                  ikwerk voor een opeldealer als diagnostieker en werk samen met een ecu herschrijver.
                                                  wij kunnen ALLE insignia’s ook na nov. 2009 herschrijven.

                                                  als je interesse hebt kun je me PMmen.
                                                  wij testen 1st op 4×4 testbank
                                                  dan herschrijven
                                                  dan terug op testbank
                                                  en eventueel fijn tunen.
                                                  iedere wagen is anders dus iedere wagen wordt appart geschreven.

                                                  wij doen alle opels…vorige week nog een corsa C z13dt 75 pk herschreven…enorme koppel winst en 96 pk.

                                                  ook roetfilters en egr kunnen weggeschreven worden en uitlaat wordt dan ook aangepast.

                                                  groeten,

                                                  #17538808
                                                  LoodsjeB
                                                    Lid sinds:
                                                    27 November 2010

                                                    [rquote=1878482&tid=114201&author=2000][rquote=1808568&tid=114201&author=LoodsjeB]Sinds 2 maanden is mijn ST gechipt van 220 naar 305pk. Brandstof verbruik is iets gunstiger geworden. Auto rijdt vele malen soepeler, ook in de lage toeren (stads verkeer). Pas geleden met een Insignia ST OPC gereden, gechipte 2.0T is sneller weg. Nadeel is snel wielspin bij doorrijden, bij nat wegdek tot ruim in 3e versnelling. Tevens nu noodzakelijk 98 te tanken. :angelAl met al zeker aan te raden (wel goed warm rijden en uit laten draaien)[/rquote]
                                                    Gaat het hier om een 2.0 turbo? Bij mij speelt het (nog lang) niet, maar wil in de toekomst een 2.0 turbo kopen, en meteen laten tunen. Ik kom wel veel tunings bedrijven tegen die wat doen met de 1.6 turbo, maar de 2.0T vind je niet zo veel over?

                                                    [edit]: ik heb even bij EDS gekeken, niet gek, 305 pk voor net geen 600 euro :thumbup[/rquote]

                                                    Staat er nu een bij de dealer in Hellevoetsluis, 2.0 Turbo 305pk

                                                    #17538809
                                                    welderke
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      22 August 2013

                                                      @autogek Edwin wrote:

                                                      Vrijdag gaat die van mij naar de tuner. nu 130pk straks 190pk of misschien
                                                      wel 200pk?:):)
                                                      Ik denk dat ie dan wel een stuk sneller en soepeler is.
                                                      Ik heb mijn volvo destijds ook door hun laten tunen en daar was ik erg tevreden over.:thumbup

                                                      ik heb de mijne insignia sports tourer 110pk ook laten chippen in het begin was ik erg tevreden lekker 190pk
                                                      426nm hij deed het echt lekker maar na een tijde begon de miserie tubo naar de kloten turbo druk viel continu weg!

                                                      goede raad laat het zo niks anders dan miserie de auto is van fabriek af afgesteld op de beste manier

                                                      groetjes uit belgie

                                                    25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 142)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.