Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
De Combo C 1.7 cdti klauwen zijn iets kleiner. De zuiger is 38mm, OPC is 43mm.
De fusee die ik gebruik komt van een 1.7 CDTI, dus ik kan de remmen daarvan gebruiken, maar aangezien ik de klauwen van OPC al had, leek het me wel een goede upgrade.
Past helaas net niet2 januari 2023 om 15:27 In reactie op: Corsa B 1997 te reanimeren of rijp voor het autokerkhof? #18502175Ik ben niet bekend met de Corsa B, maar het lijkt op een krukas/nokkenas- positie sensor?
Kan je hem uit laten lezen via de ODB poort?De houders op ebay zijn allemaal uitverkocht. Op autodoc is alles ook uitverkocht, of ontbreken de maten.
Op onderdelenlijn is niks te vinden, best logisch aangezien de Meriva OPC niet in Nederland is verkocht.
Heb wel een adapter van Nevlock gevonden, maar ik twijfel of die uberhaupt past en of ik er mee door de keuring kom…Ik kan me niet voorstellen dat de houders van de Meriva OPC de enige zijn die werken met deze combinatie.
Morgen zal ik wat foto’s maken en de gaten opmeten, wellicht dat het helpt.Als ik passende houders heb, ben ik qua remmen klaar
Ik heb wel wat kunnen vinden.
De diesel remklauwen die ik heb kunnen passen, maar met andere beugels (van een Meriva VXR). Enige OEM nummer dat ik heb kunnen vinden is 93189697, maar 2e hands zijn ze niet te vinden. Ik zal onderdelenlijn proberen, maar heb niet veel success daar.
Op Ebay zijn ze nieuw €170, alleen een setje beugels. Dat vind ik wel aan de dure kant…
Dit probleem heb ik nog nooit gehoord, maar goed een kabelbreuk is zeker mogelijk, pech hebben met slecht contact ook.
Je kan preventief kijken of je een kabelbreuk kan vinden, eventueel met een multimeter. Maar de tijd zal het zeker lerenPartspoint (voornamelijk Brezan) of iets dergelijks zal vast wel een pompje kunnen leveren of bestellen…
Eventueel is Winparts ook een optie, maar om alleen een pompje te bestellen vind ik zonde van mijn centen.Pompje eruit halen en OEM nummer checken is het beste, maar dan moet dat wel kunnen natuurlijk. Heb zelf ook af en toe problemen met autodoc en hun “passende” onderdelen
Update: op de fusee’s van een Corsa C worden dezelfde houders gebruikt.
Dus even de sloop een bezoekje brengen :smiley-car:Bij het uit elkaar halen van de naaf is het pinnetje van de houder afgebroken.
Zafira B is idd nooit geleverd met Z20LET. Maar voor zover ik weet passen F23 en M32 Z20LET&H toch?
[quote quote=18485049]Beschrijving Blok Z20LET uit Zafira OPC bj 2007 (ong 130k km-stand) Schakkelbak F23 zit er nog aan Motorsteunen 4x (op de blok links, rechts en voor + achter voor de schakkelbak) zijn ook aanwezig Computer + transponderring + sleutel + gaspedaal (ivm elektrische gasklep regeling) Kabelbom uit Zafira OPC doorgeknipt + Kabelbom uit Astra OPC compleet (Z20LET) Eventueel mee te krijgen (alles uit dezelfde Zafira OPC): Schakkelpok met desbetreffende kabels (F23, 6-versnelling) met huising en al Hoofdremcilinder + ABS pomp Remklauwen 4x Alles moet weg in 1 keer voor 800,- Iemand interesse?[/quote]
Heb je het blok nog? Zo ja, kan je wat foto’s maken, ik heb wellicht intresse.
Is het ook mogelijk om iets met een relay te schakelen?
Ja.
Met een goedkope LED strip (van de action enzo) zal het dimmen lastig gaan, aangezien die onder een bepaald voltage uit gaan. Met duurdere LED strips (bijvoorbeeld WS2812b strips) kan je meer functionaliteiten realiseren, echter hebben deze wel een (micro)controller nodig.
Inlaatbox, turbo, injectoren van een 1.7CDTI?
Ben niet bekend met de CDTI motoren, maar er zal vast wel iets te “lenen” zijn van een andere (sportievere) auto…Even back to basics, zijn de foutcodes gereset na het vervangen?
Kan dat niet uitmaken uit je bericht en zou jammer zijn als dat het probleem is…Super, bedankt!
Voor mijn gevoel is reageert de auto iets beter op gas geven, alsof die je meer wilt trekken, kan dit kloppen of is dat gewoon een placebo gevoel?
Als je bougies zwemmen in olie is de kans dat ze slechter contact maken, hierdoor werken je bougies dus slechter.
Iemand in de omgeving Rotterdam die er ervaring mee heeft? En die mij het een en ander kan bijbrengen/aanleren met onderhoud van mijn corsa?
Ik woon zelf in de buurt van Rotterdam en heb een Corsa C 1.2 twinport. Ben sinds een jaar of 3 zelf het onderhoud gaan doen, dus mocht je vragen hebben kan je me best een PM sturen. Heb de meeste klusjes nu onderhand al gedaan.
Heb geen fancy uitleesapparatuur overigens, maar aan gereedschap geen tekort.
P.s. een momentsleutel is wel een must have als je zelf je onderhoud gaat doen.
Sleutel zonder doppen voor €30 excl. verzenden: https://www.hbm-machines.com/nl/p/hbm-12-momentsleutel-28-210-nm
Sleutel met doppen en verlengstukje voor €40 excl. verzenden: https://www.hbm-machines.com/nl/p/hbm-5-delige-12-momentsleutel-28-210-nm[quote quote=18470615]Ik heb een Corsa met 21 platen en het alarm gaat steeds af. Niets is in de buurt, er staat niets op, er zit niets in. Het gaat op elk moment van de dag willekeurig af. Afgelopen dinsdag om 18:40, donderdag om 23:35 en nu pas zondag om 15:00. Het is naar de garage geweest, ze kunnen er niet achter komen wat er aan de hand is. Toen ze de logboeken controleerden, hadden ze niet eens geregistreerd dat het alarm de dag ervoor was afgegaan. Ik wacht nu tot Vauxhall terugkomt op de datadump die ze vorige week hebben ontvangen. Heeft iemand anders dit probleem?[/quote]
Data dump nog mogen ontvangen?
Distributieriem vervangen: ongeveer 1500 KM geleden
Koppelingsset vervangen: ongeveer 500 KM geleden
Luchtfilter vervangen: distributieriem vervangen: ongeveer 800 KM geleden
Dus 1500km EN 800km geleden is de distributieriem vervangen?!
Is wel handig om de kilometerstand, motorcode, type brandstof, etc. ook te vermelden.
Hopelijk heb je al iets kunnen vinden, maar als je echt iets dezelfde dag nodig hebt kan je het best de betere automaterialenzaak opzoeken of de sloop…
Mijn automaterialen zaak kan dingen leveren als ik ze voor 12u bestel, dan kan ik ze in de middag ophalen en anders de volgende ochtend om 9u.
Echter raad ik wel aan om eerst even uit te sluiten waar de lekkage vandaan komt, de bovenste slang heb je al vervangen, uit mijn hoofd is dat de toevoer van reservoir naar radiateur. Als er na het vervangen nogsteeds koelvloeistof lekt is er meer aan de hand. Kan zijn dat het plastic gescheurd is van de radiateur, beste is dan met een felle zaklamp een beetje bij te schijnen. Kan soms een klote klusje zijn want ze scheuren op de gekste en vervelendste plekken.
Heb een andere accu geplaatst en de auto start nog niet. Zodra ik het probeer hoor ik getik en vervolgens niks…
Allereerst:
– 1. Achterbanden vervangen en uitlijnen in de hoop dat het aanlopen hiermee ook verholpen is.
Je achterband(en) zal je sowieso moeten vervangen om door de keuring te komen, dus die kosten heb je hoe dan ook.
Zoals je aangaf komt de band bij volledig (in)sturen tegen de wielkast aan, de ET waarde is dan te laag en dus onjuist voor de auto.
Hoe lager de ET-waarde van de velg, hoe verder het wiel naar buiten komt te staan. Als de ET-waarde van de wielophanging 35 is en je monteert velgen met een waarde van ET 10, dan komt het wiel 25 mm te ver naar buiten te staan. Gemiddeld genomen is een ET-afwijking van 5 mm acceptabel
Tot slot:
Volgens mij is 195/55/16 toch ook wel een reguliere bandenmaat voor Corsa’s of is dit heel raar? Ik heb de auto zelf zo tweedehands gekocht, maar ga er vanuit dat de velgen met kennis zijn vervangen.
195/55 R16 & 185/65 R15 zijn beide maten die gebruikt worden voor Corsa’s (vanaf 2006-heden). Over het laatste deel van je zin zal je verbaasd zijn, er zijn genoeg mensen die vrijwel alles onder de auto (laten) monteren. Ik zeg niet dat dit het geval is, maar er zijn mensen die simpelweg kijken of de wielbouten passen en verder niks…
Misschien is er nog iets te proberen met de spoorstangen/draagarmen, maar ik betwijfel of dat een goede oplossing is…
Oke, dat is al een stuk duidelijker.
Heb je helemaal geen pookje, of wel een pookje maar met minder/geen knoppen.Veel van deze pookjes zijn wel uitwisselbaar, maar sommige functies moeten via OP-COM aangezet worden. Aangezien de auto deze functies vanuit de fabriek dan niet “snapt”.
Ik durf niet te zeggen of het voor de Corsa D “plug & play” is, hopelijk kan iemand anders je hier beter mee helpen.
Ik snap de vraag (en het nut) niet omtrend het inbouwen van een boordcomputer. De auto komt al met een boordcomputer die alles regelt voor je auto.
De radio zal na het vervangen van de boordcomputer niet meer werken aangezien deze ingeprogrammeerd staan, deze moet je dus afmelden en aanmelden bij de nieuwe computer.Graag meer informatie zodat het verhaal duidelijk wordt
19 mei 2022 om 12:17 In reactie op: Geluid richtingaanwijzer of gordelwaarschuwing werkt niet meer – Corsa D 2010 #18466574Ik heb dit probleem gehad met een Corsa C en het is volgens mij geen afkeurpunt.
Ik weet niet of de speaker het probleem is of dat het makkelijk te vervangen is. Mogelijk heeft iemand anders daar meer kennis van.
Probleem is opgelost. Connector van het frontje is losgekomen bij het verwijderen.
Als je het midden goed induwd (naar de achterkant waar de stekker zit) en vervolgens de zijkanten kan je hem goed krijgen.
-
AuteurBerichten