Corsa c 1.2 twinport 2004 radiator

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa c 1.2 twinport 2004 radiator

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18471336
    Marcel -070
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 July 2022

      Goedemiddag,

       

      Ik heb pas geleden een corsa 1.2 twinport uit 2004 gekocht. De auto bleek wat koelvloeistof te lekken.

      Ik had het idee dat de lekkage bij de bovenste slang links voor zat, deze heb ik gister vervangen. Helaas lekt het nog steeds.

      De koelvloeistof komt er nog steeds linksboven uit, maar ik zie niet waar precies.

      Nu begint bij mij de stress, want ik zou er Dinsdag ochtend mee op vakantie gaan.

      Omdat ik niet zie waar het lek zit, wil ik de radiator vervangen. Maar ja, het is inmiddels Vrijdag laat in de middag, dus bijna alles is dicht.

      De garage waar ik altijd kom heeft Zaterdag en Maandag tijd om er 1 te plaatsen, maar dan moet ik eerst een radiator zien te vinden.

       

      Heeft iemand de gouden tip waar ik er 1 in de buurt van Den Haag zou kunnen vinden ?

      Mijn dank zou zeer groot zijn.

       

      Groet,

      Marcel

      #18471592
      Waylon194
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 March 2022

        Hopelijk heb je al iets kunnen vinden, maar als je echt iets dezelfde dag nodig hebt kan je het best de betere automaterialenzaak opzoeken of de sloop…

        Mijn automaterialen zaak kan dingen leveren als ik ze voor 12u bestel, dan kan ik ze in de middag ophalen en anders de volgende ochtend om 9u.

        Echter raad ik wel aan om eerst even uit te sluiten waar de lekkage vandaan komt, de bovenste slang heb je al vervangen, uit mijn hoofd is dat de toevoer van reservoir naar radiateur. Als er na het vervangen nogsteeds koelvloeistof lekt is er meer aan de hand. Kan zijn dat het plastic gescheurd is van de radiateur, beste is dan met een felle zaklamp een beetje bij te schijnen. Kan soms een klote klusje zijn want ze scheuren op de gekste en vervelendste plekken.

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.