Corsa B 1997 te reanimeren of rijp voor het autokerkhof?

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa B 1997 te reanimeren of rijp voor het autokerkhof?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18502131
    henksplinter
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 October 2010

      Goedemorgen!

      Vanochtend reed ik in mijn ouwe trouwe Corsa B uit 1997 toen na 1 kilometer rijden het acculampje en het airbag lampje gingen branden. De kilometerteller bleef ook ‘hangen’ bij zo’n 20 km/u, terwijl ik wel iets harder reed 40-50 km/u schat ik.

      De auto direct geparkeerd en na 15 minuten wachten weer gestart, maar dat ging niet goed:

      1. De auto startte moeizaam, alsof de accu bijna leeg was;
      2. Na starten bleef de motor hoog in de toeren draaien (4000/5000 RPM) zonder gas te geven.

      Na enkele (8-10) seconden heb ik de motor uitgezet en ik dacht een branderige lucht te ruiken.

      Ik heb de Corsa 12 jaar geleden gekocht met aantoonbaar 27K op de teller en deze staat nu op 230K. Na 200K+ kilometers ben ik erg gehecht geraakt aan de auto en ik hoop dat ze nog te reanimeren is.

      Heeft iemand een idee wat er mee aan de hand zou kunnen zijn?

      Groet, Henk

      #18502175
      Waylon194
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 March 2022

        Ik ben niet bekend met de Corsa B, maar het lijkt op een krukas/nokkenas- positie sensor?
        Kan je hem uit laten lezen via de ODB poort?

        #18502181
        Haasje17
        Moderator
          Lid sinds:
          8 September 2009

          Klinkt als ergens een draadbreuk of massa probleem. Heb je veel last van vocht in de auto? Zitten de accu polen nog wel vast? Dynamo nog goed (Laadspanning moet rond de 14,4 volt zijn).

          #18502219
          henksplinter
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 October 2010

            Bedankt voor de reactie! Ze staat nu langs de kant van de weg. Zodra ze bij de garage staat zal ik dat navragen.


            @Haasje17
            : Ik heb geen last van vocht in de auto. De polen zal ik morgen controleren. Geeft de auto uit zichzelf gas bij een slechte dynamo?

            #18504952
            Corsa_GSi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              Is niet gewoon de dynamo overleden en daardoor de accu leeggereden?

              #18547680
              Anneketanneke
              Deelnemer
                Lid sinds:
                29 September 2023

                Hoe is he tnou afgelopen met je corsa??

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.