Corsa C remklauwen

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa C remklauwen

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18501779
    Waylon194
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 March 2022

      Weet iemand welke remklauwen op de Corsa c/Meriva fusee’s passen?
      Heb al grotere klauwen van een diesel geprobeerd (Bosch FN357/25), maar past helaas niet.

      Ik wil naar 280mm of 308mm schijven.

      #18501799
      liviu2004
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 April 2014

        Komt met google helemaal niets? corsa-c.co.uk forum bedoel ik.

        #18501836
        Waylon194
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 March 2022

          Ik heb wel wat kunnen vinden.

          De diesel remklauwen die ik heb kunnen passen, maar met andere beugels (van een Meriva VXR). Enige OEM nummer dat ik heb kunnen vinden is 93189697, maar 2e hands zijn ze niet te vinden. Ik zal onderdelenlijn proberen, maar heb niet veel success daar.

          Op Ebay zijn ze nieuw €170, alleen een setje beugels. Dat vind ik wel aan de dure kant…

          #18501861
          Waylon194
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 March 2022

            De houders op ebay zijn allemaal uitverkocht. Op autodoc is alles ook uitverkocht, of ontbreken de maten.
            Op onderdelenlijn is niks te vinden, best logisch aangezien de Meriva OPC niet in Nederland is verkocht.
            Heb wel een adapter van Nevlock gevonden, maar ik twijfel of die uberhaupt past en of ik er mee door de keuring kom…

            Ik kan me niet voorstellen dat de houders van de Meriva OPC de enige zijn die werken met deze combinatie.
            Morgen zal ik wat foto’s maken en de gaten opmeten, wellicht dat het helpt.

            Als ik passende houders heb, ben ik qua remmen klaar :yahoo:

            #18502107
            Haasje17
            Moderator
              Lid sinds:
              8 September 2009

              Deze klauwen hebben andere houders nodig voor de Merriva / Corsa om te passen. Welke maat zijn die van een combo c? 1.7 dti?

              #18502184
              Waylon194
              Deelnemer
                Lid sinds:
                10 March 2022

                De Combo C 1.7 cdti klauwen zijn iets kleiner. De zuiger is 38mm, OPC is 43mm.

                De fusee die ik gebruik komt van een 1.7 CDTI, dus ik kan de remmen daarvan gebruiken, maar aangezien ik de klauwen van OPC al had, leek het me wel een goede upgrade.

                Front_size
                Past helaas net niet :cry:

                IMG_20230101_150831_1

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.