Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Heb deze in nederland gekocht bij audiovolt. PRIMA service
:happy02:
Heb intussen radio gevonden. Alle kabels voor opel incl.. werkt prima.
28 euro in china
Car OBD M3 Car Multi-function Digital Turbo Boost Pressure Meter Alarm Speed Oil Water Temp Gauge 12V OBDII Code ReaderDe gebruikshandleiding heb ik die is samen met de gebruikers handleiding van mijn wagen geleverd.
Ik kom nog uit een tijd dat bv in de gebruikershandleiding van de wagen op het laatste blad het elektrisch schema stond. Nu weet ik ook wel dat dit de dag van vandaag niet meer mogelijk is maar gewoon de achterkant van de radio’s afbeelden en de pin layout van de stekkers geven is te veel werk. Via via kom je achter verborgen menu’s maar dan houd het op. Voor de antara zijn twee modellen van radio’s voorzien van opel dus moest ik eerst erachter komen om welk type en merk het ging. Inderdaad ik gok op een antenne versterker die stuk is want ik krijg de indruk dat zonder de buitenantenne de ontvangst hetzelfde is. Dinsdag moet hij binnen voor een klein onderhoud hopelijk vinden ze dan het probleem. Want goedkoop zijn de radio’s van opel niet . We zijn dus in blijde verwachting…. :happy02:
ik had in mijn insignia en sinds kort ook in mijn antara een kabel laten leggen (12v) door de dealer van mijn zekeringkast naar mijn achteruitkijkspiegel. Door de klep open te maken waar normaal de microfoons voor de bleuetooth steken vooraan in het midden van de hemel.. Daar heb ik dan een in China bestelde module in gestoken waar 12 v in gaat en waar twee usb stekkers uitkomen met 5 v voor de camera. Deze is aangesloten na het contact zodat telkens als :good-job: ik mijn voertuig start de camera begint te lopen en wanneer ik de sleutel uit het contact haal de opname stopt.Simpele manier kostprijs 1 uurloon aan de dealer. Zo is alles netjes weggestoken , afgezekerd en proper.
ad bleu om de tweeduizend kilometer volgens het boekje.
Intussen is het voertuig verkocht , probleem is opgelost.
MaxEinde verhaal sneeuwkettingen.
Deze week een antara van 10/2016 :toppie: gekocht met 8000km op de teller 4×4 dus geen kettingen meer nodig.
Spijtig vond de insignia wel een prachtig model, garage heeft hem nu net 100000km op de teller.
max,bijna alle open zekeringen in de achterste zekeringkast in de koffer zijn continu 12v punten.
Bij de dealer hebben ze een zekeringhoudertje met twee zekeringen (eentje van de desbetreffende stroomkring en eentje voor uw apparaat).
Zo kan je gewoon een bestaande zekering eruit halen en vervangen door de de dubbele met aansluitpunt.inderdaad ik heb weinig plaats daar schrok ik ook wel van.
Ben eens gaan kijken op de website bedankt voor de tip,maar mijn maten waren reeds uitverkocht (de goedkope)
Andere wielen leggen doe ik niet ik ben nl geen voorstander van sneeuw of winterbanden .
Tenzij er een 155 of 165 op 13duim met grof profiel voor sneeuw bestaat voor insignia wat ik betwijfel.
Maar zoals ik zei …. het is eigenlijk niet niet om ver mee te rijden, laatste sneeuw heeft mij twee deuken en en een kras opgeleverd kostenplaatje 2800 euro, daarom zoek ik een alternatief. In sneeuwsokken of hoe ze het noemen geloof ik ook niet..
Zal uit armoede nog een sneeuwruimer moeten kopen denk ik ook goed voor 2 a 3K.
Rudi,Intussen is mijn omega overleden.. na wat sputteren op de snelweg tegen 120 kreeg ik eerst even blauwe rook het vermogen viel weg dan zwarte rook (hele snelweg donker) toen wit. Na de berging naar de dealer vaststelling: turbo lag er los in, twee metalen clipsen in de blok gezogen en twee zuigers naar de eewige jachtvelden.Dat was wat ze konden vastellen en geen garantie dat er nog meer om zeep was. ZIELIG 221000km op de teller en genekt door de turbo . Ik had mijn antenne naar het midden van het kofferdeksel verplaatst maar zonder resultaat. Dan een icom 880 aangeschaft nog altijd zonder resultaat. Na overlijden van de bmw motor had de dealer een goede deal ,en ik ben toen maar met droefheid met een insignia naar huis gereden. Dag nadien gat in het kofferdeksel geboord….antenne erop zender erin en……………………………GEEN STORINGEN MEER !!!! Begrijpe wie begrijpe kan.
Het definitieve einde van het storing verhaal. grtz..Heb mijn stoute schoenen aangetrokken en toch aan begonnen, daarom voor zij die het zelfde probleem hebben:
De bekleding van het kofferdeksel zit vast met verschillende pluggen, als je goed ziet zie je er een inkeping in.
Met een kleine platte schroevendraaier in de inkeping gaan en een beetje wrikken, het middelste deel van de plug komt dan los en kan men na verloop van tijd gewoon eruit trekken . Als alle pluggen eruit zijn dien je nog alleen de platicbeschermkap van het dekselslot los te maken (zelfde schroevendraaier). De bekleding aan de achterruit zijde naar beneden laten kantelen zodat de handgreep (om het deksel toe te doen) los komt en klaar is kees.
Het kofferdeksel is zo ontworpen dat er in het midden van het deksel aan de binnenzijde ruimte zat is om de antennevoet te monteren. De coaxkabel kan je netjes mee door de buis laten gaan die als scharnier dient.
Het was een stuk makkelijker dan bij mijn vorige (omega) waar ik een hele hap uit het frame heb moeten halen.
grts Rudi,53 en al van m’n 18de opel rijder
Voedingfilters zullen niet veel uithalen omdat het NIET langs de voeding binnenkomt. Het signaal komt van de wagen zelf als het contakt opstaat. De trx is een yeasu ft212RH en ik heb deze vervangen door een kenwood TR751 met juist hetzelfde resultaat. Massa probleem heb ik nog niet nagezien…dus dat is het volgende op mijn lijst. De motor is een 2,5 TDI (van BMW)de juiste benaming kan ik momenteel niet geven want de dochter is er mee weg.In iedergeval bedankt zal eens naar de massa kijken en anders eens met een portofoon op die frequentie zonder antenne door de auto kruipen.
23 februari 2009 om 21:14 In reactie op: Nieuwe Opel Insignia: nieuwe naam voor een nieuw tijdperk #17369333Opel Insignia…..mooi heb er in gezeten…heb staan kwijlen maar toch…………….
Ik ontdoe mij er niet van dat dit de opvolger is van de Vectra ipv de Omega , binnenin is hij kleinder.
De motoren zijn maar tot 2000cc in diesel en ik dacht 2500cc in benzine.
De Senator was de opvolging zijn van de Kapitein en Diplomat met een echte 3.0 Opel motor.
De Kadett kreeg de de Astra, de Ascona kreeg de Vectra en de Record kreeg de Omega met motors naar keuze.
Zelf heb ik nu op dit ogenblik een Omega van 2004 (één van de laatste) en ik ben er tevreden van, maar ik kom van een Senator 3.0 en ondanks alle technische snufjes die ik nu heb mis ik “power” en zweven ipv rijden en ik heb ze bijna allemaal gehad.
Begonnen in 1972 met een Vauxhall Viva, Record coupe1.9,Record coupe1.9, Manta1.6,Kadett1.0, Ascona1.6,Ascona Voyager1.9,Record 1.7,Manta1.9,Record station 1.9, Mercedes bar8,Mercedes 280 ,Senator 2.0,Omega 2.0,chrysler stratus 2.0,Senator 3.0 en dan nu terug een Omega bij gebrek aan beter. Het kan zijn dat ik er nog over geslagen heb maar het is al zo lang geleden. Mijn echtgenote bolt met een Astra 1.7D en de dochter met een Astra twin-cab 1.6 benzine. MAAAAAR dit neemt niet weg dat het een mooie auto is de Insignia . Je moet voor de aardigheid eens op de webside van opel een configuratie doen.
Met de snufjes die ik nu heb in mijn Omega 38000 Euro en als ik mijn zin wil 48000 Euro……..Toch nog maar wachten ….
groeten,
Van een opel rijder.:wors -
AuteurBerichten