Waar vind ik aansluitmogelijkheden voor dashcam?

Forumindex Forums Overige Handleidingen & instructies How to’s – Overig How to’s – Electronica & Audio (ICE) Waar vind ik aansluitmogelijkheden voor dashcam?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18350993
    Marcel Wiss
    Deelnemer
      Lid sinds:
      17 December 2016

      Hi,

      Misschien stomme vraag, maar ik heb sinds een paar weken een nieuwe Insignia en nu wil ik graag een dashcam inbouwen (v+a), niet met een stekker in de aansteker, maar vast aansluiten. In mijn vorige auto’s pakte ik gewoon de eerste de beste makkelijk bereikbare draadjes die ik kon vinden, maar ik zou het nu graag wat netter doen. Zitten er ergens stekkertjes of iets dergelijks verborgen met een +, een constante + en een – die ik voor dit doel kan gebruiken?

      b.v.d.

      Marcel

      #18351005
      timmerman_606
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 February 2009

        ik had in mijn insignia en sinds kort ook in mijn antara een kabel laten leggen (12v) door de dealer van mijn  zekeringkast naar mijn achteruitkijkspiegel. Door de klep open te maken waar normaal de microfoons voor de bleuetooth steken vooraan in het midden van de hemel.. Daar heb ik dan een in China bestelde module in gestoken waar 12 v in gaat en waar twee usb stekkers uitkomen met 5 v voor de camera.  Deze is aangesloten na het contact zodat telkens als :good-job: ik mijn voertuig start de camera begint te lopen en wanneer ik de sleutel uit het contact haal de opname stopt.Simpele manier kostprijs 1 uurloon aan de dealer. Zo is alles netjes weggestoken , afgezekerd en proper.

        #18351034
        computerbug
        Deelnemer
          Lid sinds:
          26 April 2011

          Hoi, Marcel Wiss

          U zou het kunnen aftakken van de verlichting van uw handschoenen kastje, en deze is ook contact geschakeld.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.