Continu stroompunt kofferbak

Forumindex Forums Modellen Insignia Continu stroompunt kofferbak

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18348905
    pietera
    Deelnemer
      Lid sinds:
      28 April 2017

      In de kofferbak van mijn Insignia zit, net als bij anderen, een lampje voor kofferbak verlichting.
      Nu heb ik een accesoire die een continu + punt nodig heeft.
      Is de + van dit lampje continu of gaat de stroom eraf als de klep dicht zit ?
      De stroom moet er ook op blijven als het contact uit staat en de auto op slot zit.
      Meten zullen jullie zeggen maar ik heb geen meetgereedschap hiervoor.
      Er komt sowieso een extra zekering tussen.

      #18348915
      Opeltje17
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2012

        Dan zou ik dit toch eens aan gaan schaffen, vaak is zo’n lampje massa geschakeld en heeft ie dus een constante plus, dan zul je alleen een massa moeten pakken.

        Maar dat moet je eerst meten dan.

        #18348916
        pietera
        Deelnemer
          Lid sinds:
          28 April 2017

          Lijkt me inderdaad wel goed idee.
          Zal binenkort eens kijken in winkel.
          Kom erop terug.

          #18349251
          timmerman_606
          Deelnemer
            Lid sinds:
            23 February 2009

            bijna alle open zekeringen in de achterste zekeringkast in de koffer zijn continu 12v punten.
            Bij de dealer hebben ze een zekeringhoudertje met twee zekeringen (eentje van de desbetreffende stroomkring en eentje voor uw apparaat).
            Zo kan je gewoon een bestaande zekering eruit halen en vervangen door de de dubbele met aansluitpunt.

            #18349295
            kadettEsedan
            Deelnemer
              Lid sinds:
              26 November 2010

              Ik weet niet wat voor accessoire je op de + van je lampje wil zetten maar let er wel op dat dit geen grote verbruiker is.
              De kabel is niet geschikt om vele watts te verdagen, doe je dat wel dan heb je kans da deze zal doorbranden met als mogelijk gevolg brand in je mooie auto.

              Zelf zou ik adviseren om een nieuwe kabel vanaf je accu te leggen naar achter toe (vanzelfsprekend gezekerd).
              Dit is meer werk, maar zorgt dat je niet in de kabelboom van je auto hoeft te bewerken.

              #18349325
              pietera
              Deelnemer
                Lid sinds:
                28 April 2017

                Heb ik inderdaad gedaan.
                En uiteraard gezekerd.
                Opgelost.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.