Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Waarschijnlijk Magnetic Silver
Satin steel is donkerder; Cosmic Grey is het heel zeker niet, want dat is het donkerste grijs, met een bijna bruine schijn.
Dan is er nog Sovereign Silver, maar dat is iets lichter
neen
Het probleem is bij mij niet zo erg, maar ik ben ook nooit tevreden geweest (eveneens Insignia uit 2011)
Het enige wat ik echt ontdekt heb is dat als de achterruitverwarming aan ligt, dat de ontvangst dan gestoord is.Ik heb altijd gedacht dat de antenne-aansluiting ergens los zit, maar het is zo veel werk om dat te controleren.
er wordt ook rekening gehouden met de tijd, dus is het logisch dat er een melding komt na bijna één jaar !
resetten zou ik geenszins doen, maar er nog een paar weken extra mee rijden tot het geplande onderhoud is geen probleem hoor5 september 2016 om 14:48 In reactie op: Insignia 1.8 2009 – snelheid onregelmatig tijdens rijden #18325905@kaneelschep wrote:
Andere benzine tanken dan waarvoor de ecu geprogrammeerd is, heeft geen enkele zin. Doet de motor helemaal niks mee.
Verschillende tankstations heeft ook geen enkele invloed. Onzin dat van een total of wat ook benzine de motor opeens anders loopt.
Zijn al heel heel heel veel discussies over geweest…Het eerste wat je schrijft is helemaal juist.
het tweede echter niet: elke merk voegt heel wat additieven toe en niet alle (moderne) motoren lusten die even graag, wat daarom niet wil zeggen dat de brandstof slecht zou zijn.Als het al aan de injectoren ligt, kan dit overigens veroorzaakt zijn door een eenmalige tankbeurt bij een vervuild station
ik begrijp echter niet dat een temperatuurverschil van een 5-tal graden zo’n verschil kan uitmaken?
mijn Insignia heeft dit ook, vanaf het begin. Men (= 2 verschillende garages) heeft nooit een lek gevonden en dus vulde ik braaf 2 x per jaar aan (wel met LL-koelvloeistof, niet met water). Recent ging het dan precies ook plots sneller.
Vorige maand is de waterpomp vervangen (samen met de distributieriem) en dus hoop ik nu dat het terug beter zou gaan. Afwachten dus of die vervelende melding terug opduikt.Vullen met water zou ik echter niet doen, tenzij tijdelijk in geval van nood. Anderzijds, normaal gezien checkt de garage jaarlijks de vriestemperatuur
eh, de afschakeling van de FM-band is geen Belgische aangelegenheid hé ;)
de voorlopers zijn hier het Verenigd Koninkrijk, Noorwegen, Denemarken, Zwitserland, Zweden en Nederland. Ik dacht dat er voor Nederland sprake is van 2023, Noorwegen al in 2017, VK in 2019…
voornaamste reden is dat de frequentieband overvol zit, dat het inefficiënt is en vooral dat het uitzenden in FM erg duur (veel stroom) isnu ja, er wordt al jaren over gepraat: begin 2000 verschenen de eerste DAB-toestellen; rond 2005/2006 was het optioneel bij de meeste merken, maar nu 10 jaar later staan we geen stap verder.
het zal dus wel niet zo’n vaart lopen. En indien wel, dan is het nog steeds perfect mogelijk om een FM-kanaal te behouden voor verkeersinformatie en TMCje hebt nodig:
13272478 – GM 177473 (Insignia)
93192477 – GM 177465 ‘TURBO’de badges zullen ze niet meer hebben want dat zijn afzonderlijke zelfklevende letters.
ze gaan die wel kunnen bestellen, die zitten dan op een strip die er in een maal op gekleefd wordt – kan niet duur zijn want is plastic
in principe met een soort van afstandshouder (want anders zit je met niet juist geplaatste of scheve letters)@netebuk wrote:
volgens de bandencentrale gaat zo een band maar 18000 tot 20000 km mee.
Ik ben dus op zoek achter een alternatief/goedkoper merk.
Heeftd er iemand ervaring met een merk/type?Bridgestone en Continental zijn hardere banden dan bv Goodyear eagle of Pirelli, maar in 20″ zal de levensduur altijd wel beperkt zijn ;)
Bij technische specificaties staat wel degelijk Euro 95
en E10 wat in Duitsland al lang beschikbaar is, is geen enkel probleem.
(enkel de iets oudere 2.2 Direct uit de Vectra/Signum heeft een probleem met E10)hangt er vanaf in welke uitvoering, maar zowel de 1.8i, de 1.4T, de 2.0T en de 2.8 OPC zijn er nog te krijgen
@stiggel wrote:
Ik zit ook nog met die ellende! Iemand die ons kan helpen????
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
defecte gloeikaars ?
Alvast proficiat !
Xenon-lichten kun je eenvoudig aanpassen aan linksrijdend verkeer – staat beschreven in handleiding (iets met de hendel naar je toetrekken en zo houden tijdens starten);
het vervelende als je hem op miles zet, is dat ook je navigatie mee wijzigt én ook je temperatuur display van de ECC naar Fahrenheit gaat.
Opel eye gaat niet goed werken; ik geloof zelfs dat het in de UK nooit goed gewerkt heeft en daar daarom ook niet meer verkrijgbaar isik zou die zo snel mogelijk vervangen of toch minstens in bandencentrale vragen of dit gerepareerd kan worden
scheurtjes verhogen risico op klapband !
er zijn veel meer motortypes, het hangt allemaal van het bouwjaar af.
Initieel was er hetzelfde A20DTH-blok dat in 3 motorversies verkrijgbaar was; vanaf 2011 werden de 110 en de 130 pk grondig gewijzigd en gingen ze elk hun eigen weg, A20DTC werd DTL en en DTJ werd DT); de ecoFlex bleef aanvankelijk gebaseerd op de DTH; nog later kwamen er andere ecoFlex S/S versies bij; ook aan de DTH werd verder gesleuteld en die ging naar 163 pk.
Vorig jaar werd die vervangen naar een nieuwe B20DTH met 170 pk. De andere motoren evolueerden naar een 120 pk en 140 pk, en zijn nu vervangen door 1.6 liters.
Ik vermoed dat alles tot 320 Nm met een M32 bak geleverd wordt – let op: ook deze heeft evoluties doorgemaakt en is volgens mij betrouwbaar (maar je moet hem niet tunen naar 400 Nm of hoger)
van EGR, roetfilter en wervelklep-toestanden enz die legio waren bij de Vectra, heb ik nooit gehoord bij de Insignia (ik zit nu aan 150.000 km en reed voorheen met een Signum)wat het navigatiesysteem betreft: ja, DVD800 heeft meer geheugen en nog wat toeters en bellen (reisgids en 3D weergave die er misschien niet is op de 500). Je hebt wel maar 1 CD-slot, dus wel handig als de kaarten in het geheugen zitten als je audio-cd’s wil afspelen.
let in dit verband ook op de aanwezigheid van bluetooth en USB-poort, meestal aanwezig maar niet standaard indien geen DVD800. Ook de controller tussen de zetels was niet altijd standaard zonder DVD800.
en beviel het ?
(het is inderdaad dat knopje: naar beneden drukken als het in de middelste stand staat)ik heb eens gekeken op spritmonitor.de en op 47 Insignia 1.6T is het gemiddeld verbruik 9,34 l/100 km met uitersten tussen 7.34 en 12.55
Als ik beperk tot de 1.6 SIDI T zakt het verbruik naar 8,77 (op 21 auto’s)zo nieuw is die motor niet, ik dacht dat het een verdere evolutie van een oudere motor is
gelet op het gewicht van de ST is het ook geen snelheidsmonster, zo zal het koppel van 260 Nm in dezelfde orde zijn van jouw Astra, maar als je hem in toeren jaagt zal hij wel vooruitgaan.
verder heb ik er niet echt ervaring mee (ik denk niet dat er hier in België veel 1.6T verkocht zijn), wel een paar keer gelezen dat hij nogal nerveus of schokkerig zou rijden en dat hij ook niet de meest zuinige zou zijn, maar ik denk dat dit erg afhankelijk is van de chauffeur (of goldt dit voor een vorige versie van de motor?)
Hij ziet er alleszins goed uit. Kijk ook eens naar het aanbod stockwagens: ik denk dat je voor een klein beetje meer een nieuwe uit stock kan vinden.
mijn vraag was eigenlijk of mensen wachten tot de 150K bereikt is, of dit eerder laten doen?
(ik heb hem nieuw gekocht en zit nu aan 141K)
ik heb dat ook op één bepaalde locatie, waar ik de auto (soms) niet kan sluiten.
In 5 jaar tijd nooit elders voorgehad. :hmmzer bestaan Chinese systemen die de bestaande unit kunnen vervangen en waarbij alles in principe blijft werken.
maar waarom zou je dat in hemelsnaam doen???
als je niet tevreden bent van de DVD800, hang dan een TomTom of zo aan de ruit. Wat ik eigenlijk gek zou vinden, maar dat is nog altijd beter dan aftermarket units@Careltje wrote:
Ik heb mijn buitenspiegel beschadigd. Kan iemand mij vertellen hoe je een (bolle) elektrische inklapbare buitenspiegel van een Insignia kan demonteren.? Is dat van binnenuit b.v.? Er zit aan de binnenkant een speakertje. Moet dat er dan af, en hoe? Bij voorbaat vriendelijke dank.
in principe kun je die plastic kap die voor het speakertje zit gewoon los trekken en dan ga je één schroef zien zitten.
ik heb het nog niet geprobeerd maar dat zit gewoon vastgeklikt.ik weet niet hoezeer hij beschadigd is, maar als je de buitenste spiegelkap (het gekleurde deel) losklikt (gewoon trekken en duwen ;) ) dan kun je het ganse mechanisme bekijken (verschiet niet van de hoeveelheid kabels ;) )
ik hoop voor jou dat het hier mee opgelost is :thumb
elke keer als die melding verschijnt genereert dit een foutmelding die de Opel dealer moet kunnen uitlezen!
“dringend service nodig” heeft niet te maken met een onderhoudsbeurt, maar wel met een probleem. Dat kunnen er veel zijn en heeft dus niet noodzakelijk iets te maken met het motormanagement. Vandaar dat dat lampje niet oplicht.
Ik heb de melding (na 134.000 km) inmiddels 2 maal gekregen: de eerste keer was omwille van een scheur in de turbo-slang, de 2de keer was het een gloeikaars… en ja ik heb een diesel
alleszins wordt dit geregistreerd en moeten ze dit kunnen uitlezen (als ze Opel-apparatuur hebben tenminste)
-
AuteurBerichten