Insignia ST 1.6 Turbo 170pk

Forumindex Forums Modellen Insignia Insignia ST 1.6 Turbo 170pk

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 32)
  • Auteur
    Berichten
  • #17277654
    Powerwing
    Deelnemer
      Lid sinds:
      11 August 2016

      Momenteel rij ik met een Astra J Sports Tourer 1.7CDTI S/S 110pk. Gekocht in september 2013 als G2 Certified Used Car, was toen net geen jaar oud met 22000km.
      Hij wordt dus in september 4 jaar. Nu heb ik nog zeker geen nieuwe auto nodig, maar ik zag toevallig dat m’n dealer weer een paar interessante G2 aanbiedingen heeft.
      Onder andere een zwarte Insignia ST Cosmo met ongelooflijk mooie uitrusting en beige leer (Cosmo is de duurste uitvoering in België, er zijn wellicht verschillen met Nederland). 1 jaar oud, 18000km. Prachtige wagen, wel een benzine met 1.6 Turbo motor met 170pk. Prijs is 25900 euro, nieuwprijs is rond de 38000 euro. Is een demowagen.

      Nu, is wel een groot verschil qua motor met mijn bescheiden Astra, maar ik had me sowieso voorgenomen geen diesel meer te kopen hierna.
      Is een 1.6, de fiscale PK en BIV zullen meevallen (BIV = Belasting op Inverkeerstelling – ik woon in België) ; ook de verzekering zal volgens mijn makelaar amper hoger zijn. In België wordt dieselrijden alsmaar meer belast en is het prijsverschil met Euro 98 benzine heel klein.

      Maar goed, ’t is ook een stuk heel veel zin in deze auto maar mijn vraag is hoe dat zit met die motor ? Ik begrijp dat die redelijk nieuw is, maar is die wel betrouwbaar ? En hoe zit dat qua verbruik ?

      Iemand die toevallig deze motor in een Insignia heeft steken en/of die er meer over kan vertellen ?
      En is deze aanbieding wel interessant ? Is een auto die een jaar geleden, met deze uitvoering en opties tegen de 38000 euro kostte…
      http://opel.servayge.com/details?carID=1085″ onclick=”window.open(this.href);return false;

      Alvast bedankt voor de feedback.

      Edit : oh, en ik ben Opel fan van het eerste uur. Ik rij al Opel sinds 1988 (het jaar waarin ik mijn rijbewijs behaalde), mijn ouders sinds 1984 en mijn schoonfamilie is ook heel Opel gezind (de oom van mijn vrouw heeft zelfs zijn hele leven tot aan zijn pensioen bij Opel Antwerpen gewerkt !)

      #18324688
      Powerwing
      Deelnemer
        Lid sinds:
        11 August 2016

        Niemand ?

        #18324689
        sig63
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 August 2006

          zo nieuw is die motor niet, ik dacht dat het een verdere evolutie van een oudere motor is

          gelet op het gewicht van de ST is het ook geen snelheidsmonster, zo zal het koppel van 260 Nm in dezelfde orde zijn van jouw Astra, maar als je hem in toeren jaagt zal hij wel vooruitgaan.

          verder heb ik er niet echt ervaring mee (ik denk niet dat er hier in België veel 1.6T verkocht zijn), wel een paar keer gelezen dat hij nogal nerveus of schokkerig zou rijden en dat hij ook niet de meest zuinige zou zijn, maar ik denk dat dit erg afhankelijk is van de chauffeur (of goldt dit voor een vorige versie van de motor?)

          Hij ziet er alleszins goed uit. Kijk ook eens naar het aanbod stockwagens: ik denk dat je voor een klein beetje meer een nieuwe uit stock kan vinden.

          #18324690
          Powerwing
          Deelnemer
            Lid sinds:
            11 August 2016

            @sig63 wrote:

            zo nieuw is die motor niet, ik dacht dat het een verdere evolutie van een oudere motor is

            gelet op het gewicht van de ST is het ook geen snelheidsmonster, zo zal het koppel van 260 Nm in dezelfde orde zijn van jouw Astra, maar als je hem in toeren jaagt zal hij wel vooruitgaan.

            verder heb ik er niet echt ervaring mee (ik denk niet dat er hier in België veel 1.6T verkocht zijn), wel een paar keer gelezen dat hij nogal nerveus of schokkerig zou rijden en dat hij ook niet de meest zuinige zou zijn, maar ik denk dat dit erg afhankelijk is van de chauffeur (of goldt dit voor een vorige versie van de motor?)

            Hij ziet er alleszins goed uit. Kijk ook eens naar het aanbod stockwagens: ik denk dat je voor een klein beetje meer een nieuwe uit stock kan vinden.

            Ik schuim het internet af voor info over het verbruik. Ik heb sowieso een testrit aangevraagd om een idee te krijgen van het verbruik. Heb ook al gekeken naar stockwagens maar er zijn er niet zoveel met de 1.6T (het overgrote deel is diesel en dat wil ik niet meer). Als ik een model wil dat het dichtste bij bovenvermelde Insignia aanleunt, dan zit ik meteen al aan 31000, en dan ontbreken er nog een paar opties. Enige zogezegde pluspunt is Onstar, wat ik eigenlijk niet zo interessant vind, gezien je na het eerste jaar al flink wat mag ophoesten voor het abo (alsof ik zelf geen navi route kan ingeven of zelf de hulpdiensten bellen als er iets loos is – en zoals met alles in België is Onstar niet compleet, geen wifi, dus dan is zelfs 1 euro per jaar te veel).

            #18324691
            hpp
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 May 2011

              Ik heb een 1.6 turbo 180 pk gehad. Laten tunen naar 205. Verbruik 8.2/100km. Goed te doen. Het tunen maakt de auto ook minder zenuwachtig. Ik vond het een fijne motor, maar het blijft persoonlijk. Mss dat je er iets aan hebt.

              #18324693
              Powerwing
              Deelnemer
                Lid sinds:
                11 August 2016

                Heb de auto van m’n garagist vanavond mee naar huis gekregen, moet ‘m morgenochtend terug doen. Staat nu in m’n garage.
                Prachtige wagen. Alleen, hoe klap je de spiegels in ? Ik kan me niet voorstellen dat zo’n wagen geen elektrische spiegels heeft.
                Heb ze niet manueel ingeklapt, durf niet goed want misschien maak ik het motortje kapot. Vergeten te vragen hoe het werkt…

                Iemand ?

                #18324694
                InsignieJA
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  26 June 2016

                  Zou op de linker deur bij het knopje om je spiegels mee te verstellen moeten zitten. Deze naar beneden drukken en ze klappen in

                  #18324692
                  Powerwing
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    11 August 2016

                    @InsignieJA wrote:

                    Zou op de linker deur bij het knopje om je spiegels mee te verstellen moeten zitten. Deze naar beneden drukken en ze klappen in

                    Ja, dacht dat het zoiets moest zijn, maar had zoveel om eens te bekijken (Intellilink alleen al neemt tijd in beslag) en had de auto maar voor een paar uur uiteindelijk (een mens moet nog slapen, nietwaar :mrgreen: )

                    #18324695
                    sig63
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      6 August 2006

                      en beviel het ?
                      (het is inderdaad dat knopje: naar beneden drukken als het in de middelste stand staat)

                      ik heb eens gekeken op spritmonitor.de en op 47 Insignia 1.6T is het gemiddeld verbruik 9,34 l/100 km met uitersten tussen 7.34 en 12.55
                      Als ik beperk tot de 1.6 SIDI T zakt het verbruik naar 8,77 (op 21 auto’s)

                      #18324696
                      Powerwing
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        11 August 2016

                        @sig63 wrote:

                        en beviel het ?
                        (het is inderdaad dat knopje: naar beneden drukken als het in de middelste stand staat)

                        ik heb eens gekeken op spritmonitor.de en op 47 Insignia 1.6T is het gemiddeld verbruik 9,34 l/100 km met uitersten tussen 7.34 en 12.55
                        Als ik beperk tot de 1.6 SIDI T zakt het verbruik naar 8,77 (op 21 auto’s)

                        Zalige auto om mee te rijden, echt dag en nacht verschil met mijn Astra.
                        Had via Spritmonitor ook ongeveer dat resultaat gevonden…

                        #18324697
                        alphox
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          30 June 2004

                          Ik heb 2 insignia’s gehad met de 180pk versie. Nu heb ik de insignia facelift 2014 met de 1.6t 170pk motor. Deze rijd echt véél fijner als de vorige 2 1.6 turbo’s. Het schokken is helemaal weg, het is een heerlijke auto om mee te rijden.

                          #18324698
                          Powerwing
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            11 August 2016

                            Ik ga morgen een beslissing nemen.
                            Nog laatste vraagje : wij gaan vijf keer per jaar naar de UK op familiebezoek.
                            In mijn Astra was het dan makkelijk dat je via de boordcomputer de snelheidsmeter van km naar miles kon zetten.
                            Nu, dat lukt in de Insignia ook, maar wat met de lichten ?
                            Kan je die Xenon lichten bv. anders richten zodat ze naar de linkerkant van de weg schijnen ipv naar rechts ? Dit om tegenliggers te verblinden (los je normaal op met van die speciale lichtstickers).
                            En werkt Opel eye ook als je aan de linkerkant van de weg rijdt met een auto die normaal is ingesteld voor het vasteland ?

                            #18324699
                            GerardH69
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              9 August 2014

                              De 180pk versie was nerveus. Na een firmware update was dat trouwens weg, helaas ook het pittige… De 170pk versie is veel rustiger en ik merk geen turbo-gat wat bij de 180pk versie duidelijk aanwezig was.

                              #18324700
                              Powerwing
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                11 August 2016

                                Heb ‘m vandaag gekocht en ga ‘m volgende week zaterdag ophalen. :-D
                                Ik post wel foto’s wanneer ik ‘m heb !

                                #18324701
                                Astra_DLS
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  6 March 2008

                                  Gefeliciteerd! Klinkt als een strakke auto.

                                  Via Tapatalk

                                  #18324702
                                  Astra 1.4 NZ
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    26 December 2011

                                    Benieuwd naar de foto’s!

                                    #18324703
                                    sig63
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      6 August 2006

                                      Alvast proficiat !

                                      Xenon-lichten kun je eenvoudig aanpassen aan linksrijdend verkeer – staat beschreven in handleiding (iets met de hendel naar je toetrekken en zo houden tijdens starten);
                                      het vervelende als je hem op miles zet, is dat ook je navigatie mee wijzigt én ook je temperatuur display van de ECC naar Fahrenheit gaat.
                                      Opel eye gaat niet goed werken; ik geloof zelfs dat het in de UK nooit goed gewerkt heeft en daar daarom ook niet meer verkrijgbaar is

                                      #18324704
                                      Powerwing
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        11 August 2016

                                        @sig63 wrote:

                                        Alvast proficiat !

                                        Xenon-lichten kun je eenvoudig aanpassen aan linksrijdend verkeer – staat beschreven in handleiding (iets met de hendel naar je toetrekken en zo houden tijdens starten);
                                        het vervelende als je hem op miles zet, is dat ook je navigatie mee wijzigt én ook je temperatuur display van de ECC naar Fahrenheit gaat.
                                        Opel eye gaat niet goed werken; ik geloof zelfs dat het in de UK nooit goed gewerkt heeft en daar daarom ook niet meer verkrijgbaar is

                                        Thx !
                                        Wat die conversie naar UK betreft : dat de navigatie naar miles wordt overgezet, vind ik niet erg, want ik zet sowieso altijd alles in het Engels (we zijn een half-Engels gezin en spenderen alles samen een dikke maand per jaar in de UK). Dat van die Fahrenheit is een beetje hinderlijk, maar goed, uiteindelijk niet zo erg (hoewel ik denk dat je dat misschien ook wel kan aanpassen in de settings)…

                                        Los hiervan : even gekeken naar de Vauxhall Insignia en je kan hem blijkbaar alleen in diesel nog krijgen, terwijl je hier in België ook nog benzine kan configureren. Vreemd, want ik heb de indruk dat er in de UK meer benzine-auto’s rijden dan in België. Zal wel zijn omdat de Insignia voornamelijk voor de fleetmarkt bedoeld is. Anderzijds hebben wij bij Opel België nog maar twee uitvoeringen nl. Edition en Cosmo, terwijl je er bij Vauxhall 8 of 9 hebt. Dat wordt flink wat werk om de juiste en beste combinatie van opties te vinden ! ;)

                                        #18324705
                                        KRSA2000
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          25 February 2009

                                          Er zijn 2 benzine blokken beschikbaar voor de Insignia in de UK. (1.4T & 1.8)

                                          Sent from my SM-G935F using Tapatalk

                                          #18324706
                                          Powerwing
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            11 August 2016

                                            @KRSA2000 wrote:

                                            Er zijn 2 benzine blokken beschikbaar voor de Insignia in de UK. (1.4T & 1.8)

                                            Sent from my SM-G935F using Tapatalk

                                            Vreemd, want in de configurator was er enkel keuze uit twee 1.6 diesels en twee 2.0 diesels. Ofwel niet goed gekeken… :D

                                            #18324707
                                            KRSA2000
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              25 February 2009

                                              Is wel zo dat voor de ST is alleen de 1.4T te krijgen

                                              Sent from my SM-G935F using Tapatalk

                                              #18324708
                                              Powerwing
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                11 August 2016

                                                Ik zie al waar het probleem zit : hangt blijkbaar af van je ’trim’ level. Kies eens de ‘Elite Nav’ trim en daar zal je zien dat je enkel keuze uit diesel hebt…

                                                #18324709
                                                KRSA2000
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  25 February 2009

                                                  Azo… zo ver had ik niet gekeken… :thumb

                                                  Sent from my SM-G935F using Tapatalk

                                                  #18324710
                                                  sig63
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    6 August 2006

                                                    hangt er vanaf in welke uitvoering, maar zowel de 1.8i, de 1.4T, de 2.0T en de 2.8 OPC zijn er nog te krijgen

                                                    #18324711
                                                    GerardH69
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      9 August 2014

                                                      Wat betreft de xeon lichten dat kan je in de settings wijzigen. Je kan bij verlichting kiezen voor verkeer links of rechts.

                                                      En zou de beperkte keuze van auto’s iets te maken hebben met het nieuwe model dat volgens de geruchten dit jaar geïntroduceerd gaat worden?

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 32)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.