Even hier voorstellen en paar vraagjes.

Forumindex Forums Modellen Insignia Even hier voorstellen en paar vraagjes.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17277701
    speaker
    Deelnemer
      Lid sinds:
      8 March 2007

      Hej
      Ik ben Peter,getrouwd en vader van 3 jongens en zwerf al een paar jaar op het forum rond. Voornamelijk op het Vectra gedeelte. Ik reed tot vorige week deze Vectra

      Deze heeft ons in 7 jaar 240.000km ver gebracht (kmstand 433.00) tot ik vorige week 2 seconden niet oplette.

      En ik tegen een andere auto aanreed.
      Met andere aankomende kosten vind ik het niet meer de moeite (maar het gaat me wel aan mijn hart )
      Dus nu zijn we opzoek naar een knappe vervanger. Een Insignia.
      Deze is wel wat krapper dan de vectra .. maar ik wil best wat inschikken.
      Ik loop tegen de volgende dingen aan:
      Er zijn 2 motortypes (diesel). Zijn die net als de Z19dt en z19dth verschillend qua sterkte (betrouwbaarheid) ? En is alleen de A20dth met een F40bak geleverd?
      Ik kan hier weinig over vinden.
      Ik wil gewoon weer een sterkte betrouwbare motor als onze oude Z19DTH en hem ook weer wat laten kietelen. De vectra had 212pk en 457nm koppel.. en dat ga ik vast missen.
      Tevens hebben de aangeboden Insignia’s of een cd500 of een dvd800. Is dat een beetje vergelijkbaar met de cd70 en dvd90 uit o.a de vectra?
      Er komen vast nog tig vragen in me op.. maar ik wacht eerst even jullie reactie af.
      :mrgreen: :)

      #18324889
      sig63
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 August 2006

        er zijn veel meer motortypes, het hangt allemaal van het bouwjaar af.
        Initieel was er hetzelfde A20DTH-blok dat in 3 motorversies verkrijgbaar was; vanaf 2011 werden de 110 en de 130 pk grondig gewijzigd en gingen ze elk hun eigen weg, A20DTC werd DTL en en DTJ werd DT); de ecoFlex bleef aanvankelijk gebaseerd op de DTH; nog later kwamen er andere ecoFlex S/S versies bij; ook aan de DTH werd verder gesleuteld en die ging naar 163 pk.
        Vorig jaar werd die vervangen naar een nieuwe B20DTH met 170 pk. De andere motoren evolueerden naar een 120 pk en 140 pk, en zijn nu vervangen door 1.6 liters.
        Ik vermoed dat alles tot 320 Nm met een M32 bak geleverd wordt – let op: ook deze heeft evoluties doorgemaakt en is volgens mij betrouwbaar (maar je moet hem niet tunen naar 400 Nm of hoger)
        van EGR, roetfilter en wervelklep-toestanden enz die legio waren bij de Vectra, heb ik nooit gehoord bij de Insignia (ik zit nu aan 150.000 km en reed voorheen met een Signum)

        wat het navigatiesysteem betreft: ja, DVD800 heeft meer geheugen en nog wat toeters en bellen (reisgids en 3D weergave die er misschien niet is op de 500). Je hebt wel maar 1 CD-slot, dus wel handig als de kaarten in het geheugen zitten als je audio-cd’s wil afspelen.

        let in dit verband ook op de aanwezigheid van bluetooth en USB-poort, meestal aanwezig maar niet standaard indien geen DVD800. Ook de controller tussen de zetels was niet altijd standaard zonder DVD800.

        #18324890
        speaker
        Deelnemer
          Lid sinds:
          8 March 2007

          Dank je wel voor je antwoord !!!

          #18324891
          jraaf
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 January 2008

            Welkom Peet met die machtig mooie Insignia :jerry
            Veel plezier toegewenst :thumb

            Groet jraaf

            #18324892
            speaker
            Deelnemer
              Lid sinds:
              8 March 2007

              Je was me voor Jurgen !!!
              Vandaag gekocht!
              Deze jongen…


              Maandag haal ik hem op en dan volgen er meer foto’s.

              Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

              #18324893
              jraaf
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 January 2008

                Ik heb een mooie mod voor je gespot king:

                Groet jraaf

                #18324894
                speaker
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  8 March 2007

                  Haha… die stond al op mijn lijstje raafie! [WINKING FACE]

                  Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

                  #18324895
                  opel-limbo
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    24 July 2007

                    Hey Peet. Mooie Insignia heb je gekocht zeg. Wel zonde van je vec. Zoals reeds door anderen beschreven zul je wel wat ruimte inboeten maar je krijgt er wel een erg fijne en mooie auto voor terug! Die 160pk diesel is een fijne motor en nog best te kietelen. Mocht je er ooit mee naar EDS gaan, ik heb nog een flash kastje liggen die je misschien wilt overnemen zodat je thuis zelf je vermogen kunt flashen.

                    Veel plezier met je mooie nieuwe ride!

                    Greets Roel.

                    #18324896
                    speaker
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      8 March 2007

                      Hej Roel, das lang geleden!
                      Ja het scheelt iets in ruimte .. maar dat zien we dan wel weer [WINKING FACE]

                      #18345983
                      lucas1975
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        19 January 2012

                        Hoe bevalt de insignia jou eigenlijk? Al wat mods uitgevoerd?

                        Welk kleur interieur heb je eigenlijk?

                        Grtz lucas

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.