Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hoi, jullie mogen mij nou afknallen, maar Opel is Opel niet meer, Ik was Opel fan in hart en nieren, maar sinds de vele vectra B en C problemen wat ik had ondervonden was voor mij de kous af en ben ik overgeschakeld naar de VW groep, nu de 4e nieuwe auto besteld (audi q3) van de vw groep en de problemen zijn opgelost, sinds 12 jaar geen noemenswaardige problemen meer gehad, dus mijn besluit opel is troep geworden als ik alles hoor van kennisen en forums… ik ben nog altijd enorme opel fan MAAR van de oude generatie manta/ascona/ vectra a/calibra en daar houdt het op :) heb zelf nog enkele opel oldtimers in het bezit :)
Hopelijk veranderen ze terug ooit van richting en kan ik terug een nieuwe opel rijden, maar vrees er wat voor.
veel rijplezier.
wat vraag je voor die 2.4/2.0 motor ?
de inlaat spruitstukken zijn verschillend. de 2.2 en 2.4 zijn anders.
en 150pk haal je niet met webers en een nokkenas alleen….
bij een cih kost dit aardig wat duiten
zijn oude bakken en van de meeste bakken zijn de synchromese versleten, en zijn al helemaal geen bakken om snel te schakelen.
enkele keren misschakelen en je hebt problemen met je synchromesen.
en nu zijn die blokken goud waard haha je had ze moeten bewaren, ik heb er nog 3
heb ik ook, denk is moeilijk te vermijden, omdat er altijd een veerweg is, anders zou het steenhard aanvoelen.
ik rij altijd rustig als ik ergens inrij.. en regelmatig mijn spatbord terug plooien
Deze is toch al behoorlijk aangetast, de chassisbalken zitten waarschijnlijk in het dubbele gedeelte geheel vol roest, dus best zoveel als mogelijk verniewen, bij leidinger tuning zijn deze al te koop, hoop dat hij niet veel moet kosten want ben vrij zeker als je roest/teer gaat weghalen er nog veel meer tevoorschijn gaat komen. Maar als je tijd hebt en best een draaispit is het een leuk projectje, een manta met weinig of geen roest zijn gezien de prijzen bijna goud waard :p :p
hoop dat je de juiste beslissing neemt.
daarom ik een dikke 10 jaar geleden van merk ben veranderd (welk maakt niet uit wel de grootste concurrent van opel :p)
beste keuze ooit na 3 slechte Opels achter elkaar te hebben gehad. Sinds die overgang van merk ben ik vrij gebleven van problemen (nu 3e nieuwe wagen al)
op 1 keer een slecht vastgeklikt klipje waardoor de gordel soms geen melding gaf. Dus mijn ervaring zegt blijf van de nieuwere opels weg,
Sinds de ecobrol er is gekomen is alles veranderd….Ik ben nog altijd dikke opel fan en heb er nog 2 maar alleen nog van de echte opels tot bouwjaar 1993
toen is het misgelopen, nu samen met stellantis psa..gaat het dat verbeteren ?
Collega enkele weken geleden nog met zijn 1500km nieuwe opel mokka, stond hij midden op het kruispunt,deed niets meer :p
Niet eens ? bespaar de discussie want ik ben al langer niet meer overtuigd en al meermaals bevestigd van de opel kwaliteit :p
ik rij 2.7 en met een 3:89 gesperde achteras, persoonlijk voor mij top omdat ik zelf nooit hoge snelheden rij,
veel belangrijker is het optrekken, met deze combinatie is hij razendsnel en met niet veel moderne autos bij te benen.
hiervoor heb ik met een 3:67 gesperd gereden, dit was eigenlijk ook leuk om mee te rijden maar toch maar gebleven met de 3:89
ook weer omwille van de iets hogere trekkracht. Wil je minder toeren dan moet je naar 3:67 of 3:44 gaan.
[quote quote=18478021]Volgens mijn gegevens komt hij uit Solingen heeft daar een autogarage, en een telnr. heb ik ook al zal hem eerdaags is bellen.[/quote][quote quote=18478021]Volgens mijn gegevens komt hij uit Solingen heeft daar een autogarage, en een telnr. heb ik ook al zal hem eerdaags is bellen.[/quote]
Klopt inderdaad is van Solingen. Dan ben je op de goede weg naar succes ;)
kan het niet terug vinden maar zeker geen 3.44.. gaat korter zijn.
gewoon demonteren en eens nakijken, is niet moeilijk, gaat waarschijnlijk een asje gelost zijn zodat de tandwielen niet meer raken.
hey, roest stop je met Mike sanders vet, heb mijn ascona er helemaal mee ingespoten.
overal waar het vet komt zal de roest nooit meer verder roesten.
groet rob
[quote quote=18477642]Ik kom uit Nederland, ga proberen deze Victor Pfeil te vinden. In ieder geval bedankt.[/quote]
Ik heb de mail nog gevonden, heb daar opnieuw op gereageerd of hij ze nog heeft, had er maar 20 laten maken.
Hopelijk krijgt hij de mail te lezen want is via een oude advertentie op kleinanzeige(2020) wat al lang was verwijderd…
ik wacht het af en hopelijk heb ik goei nieuws voor u, ahja kostte toe rond de 65€ verzonden.
groet Rob :praying:
[quote quote=18477475]Wil je hem niet verkopen, of een keertje uitlenen is voor een Ascona 400.[/quote]
uitlenen doe ik liever niet, ben daar al slecht mee aangekomen,
en verkopen ook niet, heb hem laten maken door iemand op kleinanzeige een zekere Victor Pfeil
deze persoon bood de chassisnummer begin en eindstempel aan. Vind victor niet meer terug anders kon ik het vragen om eentje te laten maken.
heb hem zelf nog niet gebruikt maar
in de toekomst wel daarom. vanwaar ben je ? ik van Belgie.
heel soms komen deze op kleinanzeige te koop, daar heb ik hem ook vandaan.
ik heb zelf 2 maanden geleden ééntje gestoken maar van een links gestuurde corsa b.
zou inderdaad de stuureenheid kunnen zijn, op ebay zijn deze nog wel te koop, ofwel de controller..
dat van mij werkt perfect samen met een kort stuurhuis.
nu steekt er een 2.7 mantzel in met 48er dco/sp webers maar deze zijn te klein gebleken,
heeft momenteel 205pk en 263nm, maar motor loopt niet zoals het hoort, dus besloten van er elektronische webers (throttlebody’s) in de winter op te zetten,
dat gaat het rijden, verbruik, en pk’s tengoede komen.
heb er uiteindelijk 45er webers opgezet en op de testbank laten afstellen, motor is na 5000km eruit gegaan verkocht en gewisseld met een 2.7 mantzel.
zo stil hier, konden we dit forum maar weer leven inblazen,
eerlijk gezegd, het facebook opel forum is toch niets vergeleken met dit..
heb weer heel veel veranderd aan mijn ascona zoals 2.7 en 265 bak,
weet niet of het nog de moeite loont alles hier neer te pennen :(
hallo, ik zit ook met een didta 32/32 te knoeien, valt altijd stil als je ergens stopt,
ik zou echt graag deze pdf hebben en hopelijk krijg ik hem wat beter stationair..
email is Rob.vectra22@gmail.com
mvg Rob
[quote quote=18362681]Heb een mail verstuurd naar achterasrevisie.nl afgelopen augustus. Toen gevraagd of mijn originele 40% sperdifferentieel op te waarderen was naar 70-75%. En daar heb ik nooit een reactie opgehad. Sorry, maar het is zo.[/quote]
inderdaad hier hetzelfde verhaal tot 2x toe mail gestuurd alsook via de site als het opgegeven mailadres,
voor info kan je er blijkbaar niet terecht, sorry maar er waren nog alternatieven hoor..dus niet meer nodig
[quote quote=18366771]in de koppelingshuis de schuifbuis van het druklager er af schroeven daar achter zit een borgveer die er afhalen dan met een verfstripper rond het lager verwarmen dan kun je redelijk makkelijk uit elkaar krijgen aan de achter zijde zit er kleine dekseltjes die krijg je er niet heel uit maar daar zitten veren en kogels achter en een palletje als je het lager achter verwarmt dan gaat oom het achterhuis er af[/quote]
dat snap ik niet helemaal :) ik kan volgen tot de verfstripper haha :)
[quote quote=18366772]of ff google ik heb daar ook een werkplaats handboek gevonden voor de g trach 240[/quote]
heb ik al gedaan vind niets duidelijks, ééntje heel onduidelijk in het engels,
als ik wist hoe je de 2 delen kon scheiden was ik al veel verder :)
krijg ze maar 1 cm van elkaar af.. aan de voorkant is de schuifhuls eraf,
lager komt er bijna uit, schakelmechanisme is er ook volledig af. er is zelfs al een plaatje met pennetje met circlips op
uit de bak gekomen dus moet zoiezo uitelkaar
een persoon wat ik via facebook ken wil er een nieuwe lager opsteken en ze dicht doen voor 500 euro,
is gewoon te gek voor woorden..
Hoop dat iemand mij hierdoor kan helpen, zo word de hobby onhoudbaar toch :(
ik had de gele koni’s heel tevreden van, nu voor en achter verwisseld met aangepaste Ride-levelers van monroe..
nu kan ik hem met de compressor hoger of lager zetten.
-
AuteurBerichten