Ascona B servo inbouwen.

Forumindex Forums Modellen Ascona Ascona B servo inbouwen.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17265616
    Willy Vansant
    Deelnemer
      Lid sinds:
      2 July 2009

      Hallo,heeft iemand ervaring met het inbouwen van een elektrische servo in een Ascona B?Heb me laten vertellen dat je hiervoor best een servo neemt van een Corsa C.Klopt dit en welke aanpassingen moeten er gebeuren om deze in te bouwen aub?
      Mvgr.Willy

      #18231649
      slalomrules
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 December 2009

        Willy,

        zie verhaal `mijn saabscona-B 400RR` pagina 66/67 van Rik (raceasconab204) komt het een en ander in voor.

        #18231650
        Willy Vansant
        Deelnemer
          Lid sinds:
          2 July 2009

          Bedankt voor de info.Ben al een beetje wijzer geworden.Ziet er toch een hele operatie uit.

          #18231651
          pierrekrik
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 November 2010

            Hier staat nog een engelse ombouw:

            http://www.totalopel.com/forum/showthread.php?t=2633″ onclick=”window.open(this.href);return false;

            #18465309
            Willy Vansant
            Deelnemer
              Lid sinds:
              2 July 2009

              Ik heb nu eindelijk een elektrische stuurbekrachtiging van een rechts gestuurde Corsa B ingebouwd in mijne Ascona B.Werkt echter niet zoals het hoort,het stuur gaat schokkerig rond en komt na het nemen van een bocht niet terug in rechtuit positie.Heeft iemand hier ervaring mee wat de oorzaak zou kunnen zijn??Of heb ik gewoon een defecte unit gekocht en moet ik op zoek naar een ander exemplaar.Zijn momenteel niet makkelijk meer te vinden denk of heeft iemand misschien een tip?Mvg.Willy

              #18471468
              sammyadam
              Deelnemer
                Lid sinds:
                2 July 2022

                Heeft iemand hier ervaring mee wat de oorzaak kan zijn?....

                #18477388
                Robke1974
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  27 March 2008

                  ik heb zelf 2 maanden geleden ééntje gestoken maar van een links gestuurde corsa b.

                  zou inderdaad de stuureenheid kunnen zijn, op ebay zijn deze nog wel te koop, ofwel de controller..

                  dat van mij werkt perfect samen met een kort stuurhuis.

                  #18477399
                  Willy Vansant
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    2 July 2009

                    Bedankt voor de reactie.Het inbouwen van de stuurbekrachtiging is ondertussen gelukt en werkt perfect.Ik heb het hele systeem laten controleren bij Van der Heiden in Oud Gastel en ben nu verlost van alle problemen.

                    #18477395
                    SAtech25
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      18 August 2022

                      I installed one myself two months ago, but from a Corsa B with a left-hand drive.

                      They are still available for purchase on eBay, thus it might very well be the controller.

                      With a short steering rack, mine operates flawlessly.

                      #18519039
                      jeson zale
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        8 April 2023

                        Check that the power source is working properly and providing the correct voltage and amperage required by the power steering unit. If the power source is weak or not providing enough power, this can cause the steering to turn jerkily or not return to a straight position.

                        #18549832
                        GB Whatsapp APK
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          2 February 2024

                          have now, at last, fitted my Ascona B with electric power steering from a right-hand drive Corsa B. But it doesn’t function properly; after a bend, the steering wheel jerkily moves and doesn’t come back to the straight-ahead position. Is there anyone who has dealt with this before? What might be the reason? Or did I just purchase a faulty item and now I need to hunt for a replacement? These are currently difficult to locate; does anyone know where I could look? Warm regards. Willy :yahoo:

                          #18549868
                          Willy Vansant
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            2 July 2009

                            Hallo,ik heb mijn stuurbekrachtiging laten nakijken bij Van der Heiden in Oud Gastel in Nederland omdat ik hetzelfde probleem had.Was niets mis mee.Het probleem zat bij mij in de verbinding van de stuurstang onder het stuur en de stang die naar het stuurhuis gaat.De veerpen (breekpen) was stuk waardoor de stang die van het stuurhuis komt telkens een beetje omhoog kwam en dan schuurde in de schakelaar van de richtingaanwijzers-ruitenwissers.Veerpen uitgeboord en nieuwe geplaatst en het probleem was opgelost.Vriendelijke groeten,Willy

                            #18549995
                            hrashid
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              8 February 2024

                              A fractions table organizes numerical representations of fractional values, providing a visual reference for understanding and comparing different fractions. It typically displays fractions in a systematic manner, facilitating comprehension and mathematical operations.

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.