webers zetten op opel manta b

Forumindex Forums Modellen Manta webers zetten op opel manta b

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #18513303
    Wessel1903
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 February 2023

      Hallo, Ik ben nieuw hier dus zal me even voorstellen.

      Ik ben Wessel ik ben bijna 20 jaar oud en kom uit Friesland.

      ik ben de trotse eigenaar van een zwarte Opel Manta GSI uit 1987.20220830_143731

      Ik wil graag 45 webers erop zetten omdat ik meer vermogen wil. ik heb overal en nergens gezocht over wat je er allemaal voor moet aanpassen en wat je nodig hebt etc. Alleen ik kom niet tot een duidelijk antwoord.

      Zijn er mensen hier die ervaring hebben met webers plaatsen op een Manta GSI die mij verder kunnen helpen?

      #18513325
      Motormuis
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 March 2005

        ten eerste heb je 2 sets Webers nodig er zitten eigenlijk 2 carburateur in een huis van daar dus de 2 sets dan heb je inlaat spruitstukken nodig en je heb een gasbedining  nodig en een andere gaskabel in sommige gevallen dan ben je er al zoń beetje dat zou ik deze professioneel laten afstellen of iemand die dit vaker gedaan heeft

        #18513327
        Wessel1903
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 February 2023

          ja ik wist dat ik 2 nodig had ;-)   , ik las hier op het forum dat ze er ook wel een 2.2 kop opzetten. Weet jij wat het verschil is? mijn doel is 140/150 pk is dat haalbaar of droom ik dan?

           

          #18513407
          Motormuis
          Deelnemer
            Lid sinds:
            27 March 2005

            eigenlijk zijn de inlaatspruitstukken anders voor de rest zijn de webers  hetzelfde op de sproeier bezetting na ik heb zelf in een manta ooit een 400 motor gehad om ff simpel te zeggen dat was een 2.4 met 16v kop  daar zaten 50er webers op en ik heb de venturies verkleind naar die van een 2.0 dat liep veel beter en kwa vermogen scheelde dat ook niet echt de mijne had 250 pk en 290 nm koppel

            #18513409
            Motormuis
            Deelnemer
              Lid sinds:
              27 March 2005

              PS jcalassic in beugen kan je goed adviseren komt zelf uit de rally sport er reed met escordś mk 1 mk2

              #18513411
              Motormuis
              Deelnemer
                Lid sinds:
                27 March 2005

                maar dat vermogen wat jij graag wild red je niet alleen met webers  daar zou nog een andere nokkenas bij moeten en een groet a uitlaat met een 4 in 2 in 1 uitlaatspruitstuk

                 

                #18513454
                Wessel1903
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  23 February 2023

                  Oke, andere nokkenas wist ik ook. Maar moet een groep a uitlaat echt? Heb nu een simons sportuitlaat weet niet of dat goed is. En ik had ook nog iets gelezen over zuigers dat die naar mechanische zuigers moesten weet jij daar ook wat van af?

                  #18513518
                  Wessel1903
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    23 February 2023

                    Past de inlaat van de 45 mm weber gewoon op de 2.0 kop? dat kan ik nergens vinden

                     

                    #18516404
                    Robke1974
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      27 March 2008

                      de inlaat spruitstukken zijn verschillend. de 2.2 en 2.4 zijn anders.

                      en 150pk haal je niet met webers en een nokkenas alleen….

                      bij een cih kost dit aardig wat duiten

                      #18519947
                      manta1977
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        1 April 2006

                        Mooie Manta Gsi heb je :good:

                        Als je richting 150 pk wil is de makkelijkste weg een C20XE.

                        Alles wat dubbele webers op een CIH betreft staat hier beschreven:

                        alles op een rij: Ombouw naar dubbele carburateurs

                        #18520176
                        Wessel1903
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          23 February 2023

                          <p style=”text-align: left;”>Dankje😄</p>
                          Motorswappen heb ik de ruimte niet voor en wil het dan wel zelf doej als ik het ga doen.

                          Dit helpt me zeer. Thanks

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.