Getrag Versnellingsbak

Forumindex Forums Modellen Ascona Getrag Versnellingsbak

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18508457
    hinterachse
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 January 2012

      Hallo mede-Opelisten,

      Ik heb de volgende vraag. Is het een eigenschap van een Getrag 240 dat die niet echt gediend is van vlot terugschakelen bij hoge toeren van de vierde naar de tweede versnelling of is er dan iets mis met de synchromeshringen? Of kan ik daar op andere wijze verbetering aanbrengen, bijvoorbeeld terug naar een 4-bak?

      #18516402
      Robke1974
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 March 2008

        zijn oude bakken en van de meeste bakken zijn de synchromese versleten, en zijn al helemaal geen bakken om snel te schakelen.

        enkele keren misschakelen en je hebt problemen met je synchromesen.

        #18516408
        hinterachse
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 January 2012

          Ja, eerlijk gezegd kwamen de verhoudingen op het circuit niet echt lekker uit. Had de eindoverbrenging al verandert naar 4.75 op 15-duimers. Ik werd er ook op geattendeerd dat het feit dat ie zich niet gewillig terug liet gaan van de 3 naar de 2 erop wees dat het een synchromesh dingetje was. Heb nu weer een 4-bak van een Rekord op de kop getikt. Die gaat er na de verplichte prékeuring in. Hopen dat die wel beter uitkomt. Zo niet dan heb ik nog het alternatief om naar 14-duimers te gaan en om eventueel i.c.m. een 5-bak.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.