Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Laatste tijd weinig met de kadett bezig geweest.
Vorig weekend de originele carburateur van de E kadett gehaald en de dubbele SR carburateur erop gezet. Dit weekend volledig werkend gekregen alleen de eerste test was redelijk dramatisch. Stationair liep hij oke, alleen bij wegrijden redelijk wat toeren nodig anders viel hij dood en boven de 2500rpm was het niet veel.
Had luchtfilters gemaakt aangezien de originele te hoog zijn en dus tegen de motorkap aan komen. Maar deze lieten te weinig lucht door. Dus die verwijderd, verder bleek een sproeier verstopt te zitten. Dit opgelost,de carburateurs beter afgesteld en de ontsteking verzet want hij begon weer te pingelen op hoge snelheid…..
Heb hem nu redelijk gekregen, alleen laag toeren (wegrijden)/opeens gas geven bij lagere toeren heeft hij het was lastig maar eenmaal op toeren…… Heerlijk “snurk” geluid als je gas geeft. Trekt lekker door en pakt meteen door als je doorschakeld. Vermogen winst vast op zich wel mee maar het gaat het wat soepeler door de versnelling.
[IMG]http://i63.tinypic.com/wbf5lu.jpg[/IMG]
Carburateur is ongeveer het enige wat “schoon” is onder de kap ;)Denk dat ik ze tot de zomer erop laat zitten, dan gaat het waarschijnlijk weer op de plank totdat de C kadett klaar is (mocht dat ooit gebeuren….)
Misschien komend weekend naar de E kadett meeting, kleine kans dat dezelfde setup te zien zal zijn ;)
Ben ondertussen een beetje verder gegaan met het 3d printen. Alleen niet met de naafkapjes maar met de klemmetjes die de zwarte sierlijst (of hoe je het wilt noemen) verbindt met de carrosserie. Aangezien bij mij van de 4 er nog maar 2 heel zijn was ik een tijdje op zoek naar deze klemmetjes maar kon ze alleen gebruikt vinden en dus ook al 40 jaar oud.
Daarom ben ik zelf de klemmetjes gaan 3d printen. Heeft ongeveer 10 verschillende versies gekost maar heb ze nu goed (al zeg ik het zelf).
En nu meteen een complete set geprint king:
Nu die naafkapjes nog :hmmz ……
Heb CAD tekenen op school gehad en het is ook sinds kort mijn werk dus heb wel een aantal uurtjes ervaring. Je kan het tekenen ook met Google Sketch doen maar dan heb je minder mogelijkheden. Ik teken in Solidworks. Maar je kan in principe elk CAD programma pakken en van elk programma zijn veel tutorials te vinden op youtube en dan veel oefenen.
Beetje aan het prullen geweest met mijn 3D printer om naafkapjes te maken voor de BBS velgen.
Op lage kwaliteit geprint om alleen te kijken hoe ze zouden staan en of de maten goed waren. Voor een eerste poging vind ik ze nog niet slecht.
To do list:
-Verschillende versies maken (hoogte, vorm en grote van het opel logo)
-Hoeken afronden
-pootjes aanpassen die hem op zijn plek moeten houden, breken gemakkelijk (kan liggen aan de lage kwaliteit).
-Zorgen dat het oppervlak gladder wordtEn we hadden een Kadett E 1.2″SR” ;) . De originele carburateur zit er weer op, moet kijken voor een andere luchtfilters aangezien de SR filters te hoog zijn en moet iets maken voor de gaskabel.
maar het belangrijkste is dat de carburateurs het goed doenik vind het geen slecht idee
Als er mensen naar vragen is het in ieder geval een goed teken toch?
En idd het is niet de grootste meeting en een beetje raar dat volgens mij meer kadetts bij de Kadett GSI meeting waren dan bij een “algemene” kadett E meeting. Kon er vorig jaar niet bij zijn aangezien het zo nodig op de zelfde dag als de C kadett meeting in sevenum gepland moest worden ;)Uiteindelijk kunnen er nog zoveel toezeggingen gedaan worden, je weet pas hoeveel er geweest zijn aan het eind van de dag.
@midnight black wrote:
Afhankelijk van waar en wanneer ben ik best weer voor een meetinkje te porren.
Geldt ook voor mij
Helaas niks meer gedaan aan de C kadett aangezien ik momenteel bezig ben met afstuderen. Wel met de E kadett de meeting in Dronten geweest. Hij reed goed nu de ontsteking aangepast is. Reed 1 op 16.5 (gangetje van 110km/h), mogen dus zeker niet klagen. Ondertussen revisiesetje binnen gekregen voor de SR carburateurs en een setje velgen gevonden voor de C kadett.
BBS Mahle 13 inch 6J velgen:
Na het schoonmaken:
Voor de gein onder de E kadett gedaan en vind het niet verkeerd staan :hmmz
Moet er wel 2 laten richten, dan zelf stralen en spuiten en de randen polijsten.
En dan het liefst glimmende naafkapjes met het opel logo erop maar die moet ik nog vinden
De eerste heeft Vinci of Saluma georganiseerd/”het balletje opgegooid”(weet het zo ff niet meer), daarna heeft volgens mij Kadastra-EF het overgenomen….misschien vragen of hij van plan is om het weer te organiseren?
Vrijdag avond met ons pap de de ontstekingstijdstip en contacthoek aangepast en de kleppen gesteld.
olie ververst, ontstekingstijdstip vervroegt en helaas er achter gekomen dat de roest onder op de dorpel iets erger is dan ik had gedacht/gehoopt
Dus een klein beetje rottigheid. Eerst de C kadett klaar hebben en wanneer die klaar is, zullen we dit netjes maken. Blijft een auto van bijna 30 jaar oud.Verder zal waarschijnlijk motorisch iets veranderen….ga de SR carburateurs op de E kadett zetten aangezien het nog wel ff gaat duren voordat de C kadett zal rijden (zullen er dan weer afgaan als de C kadett rijdt). Een keer wat anders dan een 2L erin leggen.
En vindt Steelies vaak mooi staan. Dus even een wiel van een winterset eronder gezet
En dan lagere band en de velg zilverspuiten met naafkapje (zoiets wat Automatic-freak heeft gedaan) :hmmzEn de E kadett maar eens uit de stalling gehaald. 3 seconde starten en lopen zoals het hoort. Dit weekend olie verversen.
mooi om te horen :thumbup
Momenteel druk met school dus weinig tijd gehad voor de Kadett. Heb onder tussen dorpels besteld, epoxy, etc maar nu met Pasen eindelijk weer eens aan de Kadett kunnen werken.
Begonnen met de grondelpunten los te boren.
Dus een nieuw stukje inlassen, gordelpunt stralen en weer terug erop lassen.En ben begonnen met het stralen van onderdelen….wat een werk maar wat is dat kalen staal toch mooi ;)
En een deel staat in de epoxy
Bovenste draagarmen zijn ook al gespoten, onderste moet nog gebeuren. Hoop deze week stabilisatorstang, fusees, remtrommels en ankerplaten te stralen en in het weekend de vooras zodat de vooras compleet in de expoxy staat eind volgend weekend. Want het weekend erna waarschijnlijk de E kadett uit de stalling halen :D
Zoiets moet het dus gaan worden, met een 1.75 inch buis doorgetrokken naar achter met een Simons einddemper
natuurlijk zou ik het graag zelf tig lassen maar een tig lasapparaat zijn niet de goedkoopste dingen en aangezien ik er met alle waarschijnlijkheid het tig lasapparaat weinig tot niet zal gebruiken vind ik het het zonde van het geld (en om het goed te kunnen zullen er nog heel wat oefen uurtjes in gaan zitten). En op deze manier doe ik nog zo veel mogelijk zelf.
Ik weet dat dat RVS veel zal vervormen tijdens het lassen dus dat er goed opgelegd moet worden voor kromtrekken van de flens, we zullen zien wat het resultaat gaat worden :thumb
Zo’n rubbere dop was bij mijn C kadett gescheurt. Had er nog een liggen van een Astra G (als ik het goed onthouden heb) en die paste erin. Dus gok dat van kadett C t/m sowieso Astra G dat het een universele maat is en die je vast wel van meer modellen kan nemen.
Even snel een vraagje, welke plamuur kan ik het beste gebruiken voor voor het strak maken, na de staalplamuur en voor de spuitplamuur?
Dus eerst staalplamuur (Debrasel/Alsi) dan epoxy primer en dan de polyester plamuur, maar welke?
Kan deze?
http://www.nonpaints.com/nl/multi-soft-polyester-plamuur-met-verharder-in-blik” onclick=”window.open(this.href);return false;
Want bij bijna alle projecten wordt er geplamuurd maar bijna nooit worden de producten genoemd (uitzonderingen daargelaten)Nee, anders kan ik niet op 12 inch blijven rijden king:
En met de APK had ie maar iets van 10-15% rem verschil en het remt goed, alleen moet je wat harder op het pedaal trappen.
Vooras ondertussen ook uit elkaar
Dat gaat tectiel krabben worden :???:
Heeft iemand een voorbeeld van de ontluchtingsnippel (op de foto links van het diff) die op de achteras hoort te zitten, zat er bij niet meer op en waar eventueel te krijgen?
En nu de spullen gaan bestellen.Wat er gelast gaat worden:
Dorpels (ook binnenin)
Wielkuipen achter
Aansluitplaat achter rechter achterwiel
Onderzijde rechter voorscherm (mocht iemand een spatbord hebben liggen waar dat stuk nog van goed (en de rest slecht) is hoor ik het graag)Dus hoef me niet te gaan vervelen :angel
Het begin is gemaakt:
Blok en bak zijn eruit
(foto’s wilden niet draaien :???: )En het is begonnen, de eerste kleine stap. Alles van het motorblok qua aanbouwdelen etc. is losgekoppeld deze week de bak eronder uit en dan volgend weekend het blok eruit te kunnen halen en de auto op het frame te kunnen zetten (planning).
De assen ga ik stralen en dan spuiten in de epoxy en aflakken, zat zelf te denken aan hamerslaglak (of weet iemand nog iets anders?)
En dan nieuwe rubbers erin.De eerste planning was om de onderkant kaal te maken (1 plek lassen) en spuiten en dan alles weer opbouwen. Maar de dorpels en aansluitplaat achter rechter achterwiel moeten ook een keer gelast worden. Het is geen APK punt maar over een paar jaar zou ik het zeker gemaakt willen hebben (als ik weet dat er iets zit qua roest dan moet het toch een keer gedaan worden). Dus liever alles in 1 keer en niet twee keer half.
Ben nu aan het kijken wat ik allemaal nodig heb en hoe ik het aan ga pakken (mooi stappenplan van 2000 tegen gekomen :thumbup ) maar heb een paar vragen:
Stappenplan:
-Lasnaad afslijpen
-Oppervlakte kaalmaken
-Schuren p80
-Alsi aanbrengen op/rond lasnaad (van te voren ontvetten, thinner?)
-Schuren p80+p120
-Staalplamuur aanbrengen (van te voren ontvetten, thinner?)
-Schuren p80, p120, p220
-Alles schuren p320
-Epoxy primer spuiten (van te voren ontvetten met thinner)
-Schuren p320
-Spuitplamuur (van te voren ontvetten)
-Schuren waterproof p400, p600, p800, p1000
-Epoxy primer spuiten (van te voren ontvetten)
-Schuren waterproof p1000
-Spuiten kleur (van te voren ontvetten)Spullen:
-Alsi/Debrasel
-Staalplamuur: multiferro
-Schuurpapier 3M
-Epoxyprimer: zelfde merk dat ik al gebruik, wel ff nieuwe bestellen
-Spuitplamuur: Nog geen idee….iemand?
-Lak: Nog geen idee
-Schuurblok: Nog geen idee…iemand?Wanneer het klaar is……hoop 2016 maar 2017 is reëler ;)
@Haasje17 wrote:
Dat was ik inderdaad, maar meestal zie ik overige kadetjes ook wel, maar nu geen gezien.
Was op de fiets, E kadett staat stil tot maart en ben begonnen met de C kadett uit elkaar aan het halen dus beide zullen ze ff niet te zien zijn op de weg.
Vanochtend een bordeaux rode Kadett E cabrio op de Limburglaan in Eindhoven. Gok dat het Haasje17 was.
-
AuteurBerichten