Kadett E automaat 1988

Forumindex Forums Modellen Kadett Kadett E automaat 1988

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 460)
  • Auteur
    Berichten
  • #17231136
    saluma
    Deelnemer
      Lid sinds:
      17 November 2010

      Ik ben voorzichtig aan begonnen met het opknappen van mijn Kadett.
      Gisteren tussen de buien door de bstuurdersstoel eruit gehaald en de vloerbedekking omhoog gehaald.Reden:de auto beslaat sneller dan normaal.dus dat houd in,vocht in de auto!
      De isolatiemat was behoorlijk vochtig en bijna doorweekt.
      Ik heb een paar oude kranten eronder gedaan,het vocht laten opzuigen en weer ververst.Nadat ik een stapeltje kranten gebruikt had,de mat omhoog gehouden en de verffohn er een halve dag in gezet.
      Deuren dicht en de ramen op een kiertje.En ja hoor,hij besloeg gelijk weer.Maar na mate het warmer werd in de auto,werden de beslagen ruiten weer helderder.
      Het gedeelte waar je met je voeten zit,wil het ook wel eens rotten en zelfs doorrotten.Helemaal gaaf.Geen spatje roest op de bodem!!!

      Ondertussen de achterbumper verwijdert,om te zien hoe de toestand daar was.
      geen roest,helemaal niets.Alleen op het bekende plekje,de lekbak,zit toch een gat.Niet groot,maar toch………

      Nu ben ik flink aan het ‘hamsteren’ geslagen en heb ondertussen spiksplinter nieuwe buitenspiegels aangeschaft,een complete slotenset en nog meer van dat soort kleine dingen.
      Ook een andere hoedenplank zonder speakers heb ik op de kop getikt!

      De bestuurdersstoel had een vieze vlek en die schoongemaakt met die Dasty ontvetter.De stoel kwam er als nieuw onderuit.Deze kon vannacht mooi binnen in huis drogen.

      Vandaag ga ik verder met de Opel.De spatlappen op de achterbumper ga ik monteren,de stoel gaat er weer in en misschien als ik er aa toe kom,alle lampjes in het dashboard vervangen.
      Morgen moet hij even naar de dealer om de auto uit te lezen,want het managmentlampje blijft branden.
      Hier alvast wat foto’s van gisteren.



      groetjes Marcel.

      #17798252
      kadett4x4
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 July 2004

        klinkt goed.
        toch mooi dat er nog harde kadettjes zijn.

        groeten.

        #17798253
        saluma
        Deelnemer
          Lid sinds:
          17 November 2010

          Was er ook erg blij mee dat ik het zag,dat de bodem (in mijn ogen) gaaf is.
          Helaas heb ik geen garage tot m’n beschikking,ik zal alles buiten moeten doen,dus afhankelijk van het weer.
          Als ‘ontsnapping’aan het slechte weer zou ik bij ons op de zaak in de loods kunnen staan,maar die staat nu een beetje vol.
          Wel zijn we van plan om er een gedeelte bij te nemen,en dan ben ik er als de kippen bij om te vragen aan m’n baas of de Kadett in de winter binnen mag staan.
          Is even afwachten dus.

          Leuk werk allemaal hoor,om een auto op te knappen.In die zin,naar wat in mijn vermogen ligt.

          #17798254
          Pat70
            Lid sinds:
            11 August 2010

            Je kunt m ook zelf uitlezen.
            Stekker eruit halen, A en B doorverbinden met een koperdraadje en dan t knipperen van de lampjes tellen. Eerste serie knipperen niet mee tellen. Dan bij de tweede bijvoorbeeld 1 keer lang 3 keer kort is code 13 of 2 keer lang 6 keer kort is 26.Dus lang is t eerste getal,kort t tweede. De code’s staan in de vraagbaak. Die koop je 1 keer en daar heb je vervolgens nog heel veel aan !!
            Zo spaar je weer wat centjes t.o.v. naar de dealer gaan en die kun je weer in je dettje stoppen ;)

            Mooi ding trouwens. Hou m in ere !!!

            Grtzz Patrick

            #17798255
            saluma
            Deelnemer
              Lid sinds:
              17 November 2010

              @Patrick
              hmmmmmmm klinkt stom,maar waar zit die stekker?Zo ver ben ik nog niet met de techniek van de Opel.
              Onder het dashboard?Of in de motorruimte?
              groetjes Marcel.

              #17798256
              Pat70
                Lid sinds:
                11 August 2010

                Langs je rembekrachtiger en reservoir voor je ruitenvloeistof. Is een rechthoekige stekker met ribbels erop.Hier staat aan de ene kant 95 en de andere 98 nl de octaangehaltes. Deze verbind je door op de stekker aan de motorzijde zeg maar

                #17798257
                jblfreak
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  ziet er netjes uit zo moet k zeggen

                  mijne was ook vochtig vorig jaar dus had t hele interieur er uit getrokken om te drogen (was zomer rond de 30 graden)

                  toen met een gieter er langs om lekjes te zoeken en gevonden

                  nu is de mijne ook vochtig maar dit kan komen omdat je de laatste tijd veel sneeuw hebt gehad en dit mee neemt in de auto

                  verder wel mooi dat je bodem nog gaaf is dat zie je niet veel

                  #17798258
                  Vinci
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 August 2009

                    Mooi ding inderdaad!

                    Ik heb zelf een schakelaartje achter op mijn dashboard gemaakt waarmee ik hem in een handomdraai in diagnose mode kan zetten. Komt altijd wel een keer van pas!:agent

                    Lekbakje kun je ook eens van binnenuit bekijken door die luikjes in de panelen van je kofferbak. Even met een zaklampje er in schijnen…

                    #17798259
                    KadAstra-EF
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      24 July 2010

                      [rquote=1843178&tid=140616&author=saluma]@Patrick
                      hmmmmmmm klinkt stom,maar waar zit die stekker?Zo ver ben ik nog niet met de techniek van de Opel.
                      Onder het dashboard?Of in de motorruimte?
                      groetjes Marcel.[/rquote]

                      Hallo, ik ben Rik en ik wil je ook even helpen.

                      Maakt niet uit zo zijn wij allemaal begonnen !!!

                      De BLAUWE stekker moet hem zijn:

                      En deze is wat dichterbij genomen…

                      Groet, Rik

                      #17798260
                      opeljoker
                        Lid sinds:
                        27 October 2010

                        hele mooie e kadett ik heb zelf ook 1 uit 91 toen ik ‘m 3 jaar geleden kocht had ie nog maar 49.000 km gelopen. nu inmiddels een ton, maar is ook nog helemaal gaaf op een paar deukjes dan. ik zal de auto deze zomer ook helemaal nakijken en als het nodig is behandelen.

                        #17798261
                        Kadettlover
                          Lid sinds:
                          21 June 2009

                          Keurige Kadett zo te zien.

                          Mijn Kadett had ook een perfecte bodemplaat,maar de rest was wel rot…..Inmiddels alles gelast en aan het strakplamuren.

                          Wat jij zegt over dat vocht dat had ik ook….Je moet eens een stukje hoger kijken op je schutbord bij je pedalen.Daar zit een lasnaad en daar zitten vaak roestplekjes.Daar kwam bij mij het water naar binnen.(ook passagierszijde)
                          Onder de motorkap zit ergens in het midden een afvoerpijpje voor als er overtollig water onder je parafaanplaat blijft zitten,dat water loopt dan via je schutbord naar links en rechts en blijft daar staan…Na meer dan 20 jaar rot het dan door je schutbord heen.

                          Succes met de Kadett

                          Dannis

                          #17798262
                          saluma
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            17 November 2010

                            @Rik en Patrick,
                            Helaas heb ik niet zo’n stekkertje.Ik kon dus wat dat betreft niets doen.
                            @Dannis
                            Dat kleine pijpje in de motorruimte heb ik van de week toevallig schoongemaakt.ff lekker die middelvinger er door heen gehaald hahaha.Er zat wel wat prut in,maar was niet verstopt.
                            Evengoed bedankt voor de tip.Het paravent haal ik sowieso los om de boel na te kijken.

                            Vandaag heb ik de volgende dingen gedaan aan de Kadett:
                            * Spatlappen gemonteerd.Het blijkt dat deze achterbumper toch iets kleiner is dan de modellen die naar 1988 gebouwd zijn.De klemmetjes komen tegen de rand van de auto aan.Ik heb ze dus er op moeten schroeven,wat ook goed vast zit!
                            * De passagiersstoel verwijderd en ook hier de vloermat weggehaald.En wat blijkt? Kraak en kraakhelder!!!!Geen spatje roest te bekennen.Ook niet achter de tunnelbak.Ik stond toch ff versteld van dit.En dat met de wetenschap dat de auto bijna 23 jaar oud is!
                            * Andere buitenspiegels gemonteerd.Het bleek dat in de vorige woonplaats van de Kadett de jeugd het grappig vond om 3x een buitenspiegel ervanaf te trappen.Dat wist de vrouw mij te vertellen waarvan ik de auto gekocht heb.
                            * Andere hoedenplank erop gezet,zonder grote speakergaten.
                            * De voorbumper gedemonteerd en doormiddel van de verffohn de kleur weer opgehaald.Tevens aan de onderzijde van de koplampen het mos weggehaald.Ze lijken gelijk een stuk helderder.

                            Kortom,een lekkere mooie knutseldag.Hier zijn wat foto’s van vandaag!



                            groetjes Marcel.

                            #17798263
                            Ezaag
                              Lid sinds:
                              15 January 2011

                              ziet er goed uit man :) ook fijn dat die nog helemaal hard is :D

                              Suc6 er mee

                              #17798264
                              ginkelvanmichiel
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                9 April 2007

                                Wat een prachtige Kadett is het toch.
                                Had je die stootstrips op de Duitse ebay nog gezien?

                                #17798265
                                saluma
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  17 November 2010

                                  Hee Michel,
                                  Ik heb de stootstrips wel gezien,maar ik denk niet dat ik ze bestel.Ik laat de auto zoals hij nu is.Vroeger hadden ze niet allemaal stootstrippen op de deuren zitten.Ik vindt het wel lekker ouderwets staan zo.
                                  Nu ik weet dat de Kadett (zover ik weet) gewoon goed is,sta ik te popelen om hem verder te verzorgen.
                                  Maar geduld wordt beloont!
                                  gr Marcel.

                                  #17798266
                                  opelkadetje
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    6 December 2004

                                    hey…. ik wil niet gelijk negatief zijn:P maar vaak is er onder die bitume matjes wel rottigheid alleen nog niet zo erg dat het is gaan bubbelen…

                                    als je ze weghaalt weet je meer;)

                                    #17798267
                                    saluma
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      17 November 2010

                                      [rquote=1843993&tid=140616&author=opelkadetje]hey…. ik wil niet gelijk negatief zijn:P maar vaak is er onder die bitume matjes wel rottigheid alleen nog niet zo erg dat het is gaan bubbelen…

                                      als je ze weghaalt weet je meer;)[/rquote]

                                      Kun je vanaf de buitenkant geen aanknopingspunten vinden als onder het bitum aan roesten is?Ik bedoel dat je bij de randen van het bitum roestsporen kan zien zitten?
                                      Wat ik gezien heb kan ik geen rariteiten vinden .

                                      #17798268
                                      jblfreak
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        30 June 2004

                                        Van buiten is dat niet je zien

                                        steek dat spul er maar uit dan zie of t echt was roest heeft

                                        meestal zit er wel wat onder

                                        even de verfstripper er op en je steekt het er zo uit

                                        #17798269
                                        opelkadetje
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          6 December 2004

                                          zoals dennis al zegt.. haal het maar eens weg:D dan heb je vaak feest

                                          #17798270
                                          Rottentweetie
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            22 November 2010

                                            Gaaf Marcel! Leuk dat je ook een E Kadettje aan het opknappen bent! Ik ben mijn E kadettje ook namelijk aan het opknappen! :) Ik zal binnekort ook ff wat fototjes maken van de werkzaamheden die ik tot nu toe verricht heb. De buitenkant van de kadett laat ik geheel orgineel. Aan de binnekant maak ik wat veranderingen, en word het allemaal wat moderner.

                                            De lak van m’n Kadett wil ik geheel gaan polijsten, zodat deze weer zijn glans terug krijgt. De bumpers ga ik zwart spuiten, de motorruimte ga ik helemaal schoon maken en ontvetten. Ik wil daar dan ook de onderdelen die zwart horen te zijn, zwart spuiten zodat ook hier alles weer netjes word. En zo heb ik nog wel wat meer plannetjes met deze Kadett! ;)

                                            Ik zal binnekort ff foto’s posten! ;)

                                            #17798271
                                            Mr.F
                                              Lid sinds:
                                              3 November 2008

                                              Leuk dat er nog zulke mooie originele kadettjes zijn! :)

                                              #17798272
                                              Rottentweetie
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                22 November 2010

                                                Ey Marcel,

                                                Ik was in mijn nachtdienst nog is ff je topic aan het bekijken en zag dat je nette spatlappen had gekocht. Waar hebbie die vandaan? Die zitten er namelijk bij mij ook niet onder, maar wil ze wel graag hebben!

                                                Groeten,
                                                Kevin.

                                                #17798273
                                                saluma
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  17 November 2010

                                                  Kevin,(goeiemorgen)
                                                  ik heb die spatlappen van MP vandaan.Ik moet alleeen nog spatlappen voor de voorzijde hebben.
                                                  Ik zal van de week even bij m’n dealer vragen of hij ze nog kan bestellen.
                                                  Staat altijd netjes,die spatlappen.
                                                  gr Marcel.

                                                  #17798274
                                                  Pat70
                                                    Lid sinds:
                                                    11 August 2010

                                                    Cope in Emmen heeft ook nog diverse sets liggen. Voor en achter. Kosten 22 euro per set.
                                                    Heb er gisteren zelf een originele pookhoes besteld. Niet die met een frame maar eentje die geheel van rubber is,dus zoals die standaard bij de vroegere modellen erin zaten.
                                                    Heb er al vaker besteld. Is snel en betrouwbaar !

                                                    #17798275
                                                    saluma
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      17 November 2010

                                                      Van de week is de Kadett bij de garage geweest voor het lampje.De monteur heeft hem uitgelezen,maar er kwam geen storing aan het licht!
                                                      De hoofdmonteur wilde de auto nog even een dagje houden en ging zelf aan de slag.Er bleek een draadje massa te maken tegen het koetswerk aan en zorgde ervoor dat het lampje ging branden.
                                                      Opgelost dus!!!!
                                                      Wel zei de monteur dat dit een lot uit de loterij was,want de Kadett ziet er voor 22 jaar keihard uit!
                                                      De moeite waard om deze wagen goed te onderhouden en te vertroetelen.Dat gaat dus gewoon gebeuren.
                                                      Misschien ga ik vandaag de werkplaats in om de wagen flink te poetsen.Ik sta dan binnen en warm,en kan dus lekker m’n gang gaan.
                                                      Wel ff nog de benodigde spullen halen.

                                                      Het probleem is dus opgelost wat het lampje betreft.
                                                      gr Marcel.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 460)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.