Raluph: SR Carburateurs

Forumindex Forums Modellen Kadett Raluph: SR Carburateurs

25 berichten aan het bekijken - 376 tot 400 (van in totaal 404)
  • Auteur
    Berichten
  • #17864327
    Corsaliefhebber
    Deelnemer
      Lid sinds:
      19 February 2012

      @jethro wrote:

      Ik gebruik sinds jaar en dag lijnolie.
      SUPER spul tegen ROEST.
      Zekers met die wielranden, dorpels inside en noem maar op.
      Een echte liefhebbers auto herken je aan de LIJNOLIE lucht. ;) :thumb

      :jerry :jerry :kewlpics

      Gebruik je daar gekookte of ongekookte lijnolie voor?

      #17864328
      jethro
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 February 2008

        De laatste tijd gebruik ik gekookte lijnolie, heb eerder rauwe lijnolie gebruikt.
        Dat rauwe lijnolie had ik groot ingekocht in het gulden tijdperk koste toen 8 gulden de liter.
        Nu betaal je € 7.50,- voor de gekookte lijnolie, is wel per liter flacon.

        :thumb

        #17864329
        Raluph
        Deelnemer
          Lid sinds:
          25 January 2011

          Al lang de planning/idee gehad op de E kadett te polijsten want de lak is goed verweerd. Eerst op de “pekelbak” geoefend voor de zekerheid
          viewtopic.php?f=124&t=193120

          En vandaag begonnen aan de E kadett maar nog lang niet klaar, alvast een sneakpreview….

          #17864330
          Raluph
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 January 2011

            Pffff, de kadett is gepoetst, was hard nodig :roll:
            Het resultaat:

            Volledig verslag:
            viewtopic.php?f=124&t=193205&p=2533702#p2533702

            #17864331
            Kadett1.2
            Deelnemer
              Lid sinds:
              2 May 2011

              Z.g.a.n. weer.

              #17864332
              ginkelvanmichiel
              Deelnemer
                Lid sinds:
                9 April 2007

                wow, schitterend! Je mag de mijne ook wel doen :thumb

                #17864333
                Raluph
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  25 January 2011

                  Zo afgelopen week zowel de laatste kilometers met de C als met de E gereden. De E staat de winter weer in de stalling, dus zondag nog snel gewassen.

                  Ondertussen wat voorbereidingen gedaan voor de C kadett. De straalkast voor het eerst gebruikt en werkt super :thumbup
                  Frame waar de C kadett op komt te staan is eindelijk klaar

                  Vond nog een verstekeling achter de grill ;)

                  En nog een leuk “boekje”gekregen voor de C kadett

                  Ook even snel zitten te spelen met photoshop:
                  Orgineel:

                  En wat aanpassingen:



                  Maar ga hem origineel houden (op de carburateur na)

                  #17864334
                  Raluph
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    25 January 2011

                    En het is begonnen, de eerste kleine stap. Alles van het motorblok qua aanbouwdelen etc. is losgekoppeld deze week de bak eronder uit en dan volgend weekend het blok eruit te kunnen halen en de auto op het frame te kunnen zetten (planning).

                    De assen ga ik stralen en dan spuiten in de epoxy en aflakken, zat zelf te denken aan hamerslaglak (of weet iemand nog iets anders?)
                    En dan nieuwe rubbers erin.

                    De eerste planning was om de onderkant kaal te maken (1 plek lassen) en spuiten en dan alles weer opbouwen. Maar de dorpels en aansluitplaat achter rechter achterwiel moeten ook een keer gelast worden. Het is geen APK punt maar over een paar jaar zou ik het zeker gemaakt willen hebben (als ik weet dat er iets zit qua roest dan moet het toch een keer gedaan worden). Dus liever alles in 1 keer en niet twee keer half.

                    Ben nu aan het kijken wat ik allemaal nodig heb en hoe ik het aan ga pakken (mooi stappenplan van 2000 tegen gekomen :thumbup ) maar heb een paar vragen:
                    Stappenplan:
                    -Lasnaad afslijpen
                    -Oppervlakte kaalmaken
                    -Schuren p80
                    -Alsi aanbrengen op/rond lasnaad (van te voren ontvetten, thinner?)
                    -Schuren p80+p120
                    -Staalplamuur aanbrengen (van te voren ontvetten, thinner?)
                    -Schuren p80, p120, p220
                    -Alles schuren p320
                    -Epoxy primer spuiten (van te voren ontvetten met thinner)
                    -Schuren p320
                    -Spuitplamuur (van te voren ontvetten)
                    -Schuren waterproof p400, p600, p800, p1000
                    -Epoxy primer spuiten (van te voren ontvetten)
                    -Schuren waterproof p1000
                    -Spuiten kleur (van te voren ontvetten)

                    Spullen:
                    -Alsi/Debrasel
                    -Staalplamuur: multiferro
                    -Schuurpapier 3M
                    -Epoxyprimer: zelfde merk dat ik al gebruik, wel ff nieuwe bestellen
                    -Spuitplamuur: Nog geen idee….iemand?
                    -Lak: Nog geen idee
                    -Schuurblok: Nog geen idee…iemand?

                    Wanneer het klaar is……hoop 2016 maar 2017 is reëler ;)

                    #17864335
                    Raluph
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      25 January 2011

                      Het begin is gemaakt:
                      Blok en bak zijn eruit


                      (foto’s wilden niet draaien :???: )

                      #17864336
                      midnight black
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        14 December 2011

                        Goed bezig! Ik ga je vorderingen in de gaten houden.

                        #17864337
                        Raluph
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          25 January 2011


                          Vooras ondertussen ook uit elkaar


                          Dat gaat tectiel krabben worden :???:

                          Heeft iemand een voorbeeld van de ontluchtingsnippel (op de foto links van het diff) die op de achteras hoort te zitten, zat er bij niet meer op en waar eventueel te krijgen?

                          En nu de spullen gaan bestellen.

                          Wat er gelast gaat worden:
                          Dorpels (ook binnenin)
                          Wielkuipen achter
                          Aansluitplaat achter rechter achterwiel
                          Onderzijde rechter voorscherm (mocht iemand een spatbord hebben liggen waar dat stuk nog van goed (en de rest slecht) is hoor ik het graag)

                          Dus hoef me niet te gaan vervelen :angel

                          #17864338
                          midnight black
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            14 December 2011

                            Nog vooras met trommels zie ik, plannen om om te bouwen naar schijven?

                            #17864339
                            Raluph
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              25 January 2011

                              Nee, anders kan ik niet op 12 inch blijven rijden king:
                              En met de APK had ie maar iets van 10-15% rem verschil en het remt goed, alleen moet je wat harder op het pedaal trappen.

                              #17864340
                              spijkerjr
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                30 September 2007

                                Ziet er goed uit :thumb Mijn eigen onderstel heb ik ook met hamerslag geschilderd. Ziet er netjes uit en dat spul is keihard. Hoe lang het houd kan ik je niet vertellen want hij rijd nog niet :jerry

                                #17864341
                                Raluph
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  25 January 2011

                                  Even snel een vraagje, welke plamuur kan ik het beste gebruiken voor voor het strak maken, na de staalplamuur en voor de spuitplamuur?
                                  Dus eerst staalplamuur (Debrasel/Alsi) dan epoxy primer en dan de polyester plamuur, maar welke?
                                  Kan deze?
                                  http://www.nonpaints.com/nl/multi-soft-polyester-plamuur-met-verharder-in-blik” onclick=”window.open(this.href);return false;
                                  Want bij bijna alle projecten wordt er geplamuurd maar bijna nooit worden de producten genoemd (uitzonderingen daargelaten)

                                  #17864342
                                  mark
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    30 June 2004

                                    je kan over alsi heen plamuren met polyesther/staal plamuur. Ik zou voor rodim plamuur gaan. De plamuur die jij aangeeft is een soft plamuur en is echt voor de laatste oneffenheden weg te werken.

                                    #17864343
                                    Raluph
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      25 January 2011

                                      Momenteel druk met school dus weinig tijd gehad voor de Kadett. Heb onder tussen dorpels besteld, epoxy, etc maar nu met Pasen eindelijk weer eens aan de Kadett kunnen werken.
                                      Begonnen met de grondelpunten los te boren.


                                      Dus een nieuw stukje inlassen, gordelpunt stralen en weer terug erop lassen.

                                      En ben begonnen met het stralen van onderdelen….wat een werk maar wat is dat kalen staal toch mooi ;)


                                      En een deel staat in de epoxy

                                      Bovenste draagarmen zijn ook al gespoten, onderste moet nog gebeuren. Hoop deze week stabilisatorstang, fusees, remtrommels en ankerplaten te stralen en in het weekend de vooras zodat de vooras compleet in de expoxy staat eind volgend weekend. Want het weekend erna waarschijnlijk de E kadett uit de stalling halen :D

                                      #17864344
                                      Raluph
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        25 January 2011

                                        En de E kadett maar eens uit de stalling gehaald. 3 seconde starten en lopen zoals het hoort. Dit weekend olie verversen.

                                        #17864345
                                        Raluph
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          25 January 2011

                                          olie ververst, ontstekingstijdstip vervroegt en helaas er achter gekomen dat de roest onder op de dorpel iets erger is dan ik had gedacht/gehoopt

                                          Dus een klein beetje rottigheid. Eerst de C kadett klaar hebben en wanneer die klaar is, zullen we dit netjes maken. Blijft een auto van bijna 30 jaar oud.

                                          Verder zal waarschijnlijk motorisch iets veranderen….ga de SR carburateurs op de E kadett zetten aangezien het nog wel ff gaat duren voordat de C kadett zal rijden (zullen er dan weer afgaan als de C kadett rijdt). Een keer wat anders dan een 2L erin leggen.

                                          En vindt Steelies vaak mooi staan. Dus even een wiel van een winterset eronder gezet

                                          En dan lagere band en de velg zilverspuiten met naafkapje (zoiets wat Automatic-freak heeft gedaan) :hmmz

                                          #17864346
                                          Raluph
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            25 January 2011

                                            Helaas niks meer gedaan aan de C kadett aangezien ik momenteel bezig ben met afstuderen. Wel met de E kadett de meeting in Dronten geweest. Hij reed goed nu de ontsteking aangepast is. Reed 1 op 16.5 (gangetje van 110km/h), mogen dus zeker niet klagen. Ondertussen revisiesetje binnen gekregen voor de SR carburateurs en een setje velgen gevonden voor de C kadett.
                                            BBS Mahle 13 inch 6J velgen:
                                            Na het schoonmaken:


                                            Voor de gein onder de E kadett gedaan en vind het niet verkeerd staan :hmmz


                                            Moet er wel 2 laten richten, dan zelf stralen en spuiten en de randen polijsten.
                                            En dan het liefst glimmende naafkapjes met het opel logo erop maar die moet ik nog vinden

                                            #17864347
                                            Raluph
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              25 January 2011

                                              View My Video

                                              En we hadden een Kadett E 1.2″SR” ;) . De originele carburateur zit er weer op, moet kijken voor een andere luchtfilters aangezien de SR filters te hoog zijn en moet iets maken voor de gaskabel.
                                              maar het belangrijkste is dat de carburateurs het goed doen

                                              #17864348
                                              Raluph
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                25 January 2011

                                                Beetje aan het prullen geweest met mijn 3D printer om naafkapjes te maken voor de BBS velgen.

                                                Op lage kwaliteit geprint om alleen te kijken hoe ze zouden staan en of de maten goed waren. Voor een eerste poging vind ik ze nog niet slecht.



                                                To do list:
                                                -Verschillende versies maken (hoogte, vorm en grote van het opel logo)
                                                -Hoeken afronden
                                                -pootjes aanpassen die hem op zijn plek moeten houden, breken gemakkelijk (kan liggen aan de lage kwaliteit).
                                                -Zorgen dat het oppervlak gladder wordt

                                                #17864349
                                                Fearless
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  9 January 2005

                                                  Dat is mooi spul! Dat moet ik ook ooit eens voor mijn msw wielen.

                                                  Lijkt mij ook wel wat zo’n printer. Ik weet alleen niks van het tekenwerk.
                                                  Of is dat makkelijker dan het lijkt?

                                                  #17864350
                                                  warhamstr
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    20 August 2009

                                                    Nee, dat is het niet. Zeker niet as je er vanaf weet. 90% van 3D print werk staat of valt met het tekenwerk.

                                                    #17864351
                                                    Anoniem
                                                      Lid sinds:
                                                      1 January 1970

                                                      Super gedaan man
                                                      Ik zit met t zelfde dilemma als fearless

                                                      T lijkt me prachtig om zelf dingen te kunnen printen
                                                      Maar t tekkenen is n probleem

                                                      Wil eens kijken of der niet n goede curses voor is

                                                    25 berichten aan het bekijken - 376 tot 400 (van in totaal 404)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.