Raluph: SR Carburateurs

Forumindex Forums Modellen Kadett Raluph: SR Carburateurs

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 404)
  • Auteur
    Berichten
  • #17236260
    Raluph
    Deelnemer
      Lid sinds:
      25 January 2011

      Nu ik eindelijk een week 18 ben en bezig ben met lessen, was het tijd om aan mijn kadettje te beginnen (en omdat ik nu vakantie heb)

      Er moet nog wel wat aan gebeuren:
      – Wielkasten (voor en achter) schoonmaken en behandelen met tectyl
      – Remleidingen schoonmaken en behandelen met tectyl
      – spatbordranden behandelen met pencopal
      – chassisbalken behandelen met tectyl
      – Stuur eruit want stuurslot is waarschijnlijk kapot
      – oude sloten verwijderen en de nieuwe plaatsen
      – binnenkant van de deur behandelen (deurpanelen moeten er toch af omdat de sloten vervangen moeten worden)
      – een paar kleine roestplekjes moeten nog aangepakt worden (is gelukkig heel weining). eentje is wel heel lastig…rechts onder in de hoek van de achterruit (dus onder het rubber) :(
      – En technisch moet alles nog een keer alles gekeken moeten worden

      Gister begonnen om de auto op bokken te zetten zodat ik er onder kan.

      Daarna de wielkasten achter schoongemaakt met een kwast….omdat hij al 3 maanden in de garage stond was het alleen maar een beetje zand wat er op zat dus dat was er zo af. Daarna de wielkasten behandeld met tectyl.

      Daarna de chassisbalken aan de achterkant ook schoongemaakt en behandeld met tectyl en ook een gedeelte van de onderkant van de reservewielbak (de hele onderkant moet nog gedaan worden). En ook nog de ringen aan de bovenkant van de veren (is een zwak punt bij de kadett). Alles was nog Kei hard dus ik hoefde daar gelukkig niks aan te doen. :D

      De spatbordranden met pencopal behandeld. Een randje van ongeveel 0.5 cm wit gelaten zodat het niet opvalt (op de foto is het niet helemaal mooi rond gegaan maar later nog een keer afgeplakt en wel mooi(er) gemaakt).

      Zo, morgen aan de achterkant alles afmaken en dan de remleidingen onder de auto schoonmaken en behandelen en de wielkasten en de spatbordranden behandelen.
      En als het goed is gaat morgen het stuur eruit.
      Gister wel alles alleen moeten doen maar morgen komt als het goed is ons pap helpen :D

      update zal morgen avond of dinsdag komen ;)

      #17863964
      de wit
        Lid sinds:
        3 January 2008

        Ziet er nog goed uit. Veel succes met verzorgen van je auto..

        #17863965
        jblfreak
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          voor t stuurslot hoeft het stuur er niet uit hoor

          #17863966
          Raluph
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 January 2011

            @jblfreak wrote:

            voor t stuurslot hoeft het stuur er niet uit hoor

            Je bedoelt het contact slot denk ik…die is al vervangen. Maar hij is ooit gestolen geweest en toen is men er niet zachjes mee omgegaan. Als je je sleutel uit het contact haalt, kan je normaal nog maar een beetje sturen en bij mij kan je het stuur nog lekker rond gooien…

            #17863967
            petrolhead
              Lid sinds:
              13 August 2010

              leuke wagen, hoe gaat het met rijlessen ?

              #17863968
              Raluph
              Deelnemer
                Lid sinds:
                25 January 2011

                @petrolhead wrote:

                leuke wagen, hoe gaat het met rijlessen ?

                met rijles gaat wel redelijk….totaal 5 uur gelest… nog geen schade gerede..
                Ik heb een vrouwekwaal volgens mijn instructeur…ik haal links en rechts door elkaar ;)

                #17863969
                frenkie
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 January 2006

                  succes met je kadett en met lessen

                  #17863970
                  Raluph
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    25 January 2011

                    gister ff niks gedaan aan de kadett maar vandaag weer wel.

                    Eerst de bak waar het reserve wiel in ligt aan de buitenkant verder met tectyl behandeld.
                    Daarna de onderkant van de dorpels schoongemaakt en roest verwijderd…was gelukkig niet veel. En daarna met tencopal behandeld.

                    Eerst (rechterkant)

                    (Linkerkant)

                    Na:
                    (rechterkant)

                    (linkerkant)

                    Roestplekje schoongemaakt bij linker deur en spatbord

                    het moet nog wel behandeld worden maar dat gebeurt morgen.

                    verder de onderkant nagekeken..alles zag er top uit. Er zit een dikke zwarte laag op de onderkant dus daar hoefde ik niet aan te doen. verder de remleidingen schoongemaakt en met tectyl behandeld.

                    Moet nog ff kijken wat ik ga doen met de carterpan want die is roestig



                    De roest zit ook onder de zwarte verflaag dus ik denk gewoon schuren en met tectyl behandelen.

                    Morgen weer verder
                    -stuur eruit (als het goed is).
                    -Wielkasten voor schoonmaken en met tectyl behandelen
                    -wielkastranden voor behandelen met tencopal
                    Verder zullen er nog wel wat dingen gedaan moeten worden maar eerst die 3 dingen.

                    #17863971
                    bastiaan1981
                      Lid sinds:
                      29 August 2006

                      zo je kadett ziet er nog goed uit :thumbup succes met verwennen en lessen

                      #17863972
                      kadettsr
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        23 March 2006

                        zo das een heel net dettje!
                        Beetje roest heb je altijd, direct goed behandelen! kan ie weer jaren mee!
                        Have fun met je kadett en de werkzaamheden en natuurlijk succes met je rijlessen!

                        #17863973
                        Lukko
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          23 January 2005

                          ziet er nog goed uit dat kadettje zeg.. succes met lessen en opknappen.

                          #17863974
                          kadettEsedan
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            26 November 2010

                            auto ziet er goed uit he. leuk beginnersautotje

                            Op een van de foto’s zie ik dat hij wat vettig is bij de carterpan. Is dat er perongeluk opgekomen tijdens het tectileren of zat dat er al? Als het er al zat zou ik als ik jou was dit schoonmaken een stuk rijden en dan nog eens kijken of hij niet lekt (zweten mag). Wanneer een carterpan begint te roesten kan hij namelijk gaan lekken. Aan de hoeveelheid te zien denk ik dat het meevalt maar zeker weten is handig. tis vervelend als je denk dat hij klaar is en hij spontaan olie blijkt te lekken :(

                            de roest bij het raam kun je zo goed als mogelijk wegschuren en daarna inspuiten met novorox (als dat nog bestaat) dit zorgt ervoor dat het niet verder roest. :wink:

                            voor de rest veel suc6 gewenst met de auto en je rijlessen. Ik blijf dit project volgen ben zelf ook bezig met een kadett project en vind het wel leuk te zien hoe jij dingen aanpakt ;)

                            #17863975
                            kaneelschep
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              30 November 2004

                              Goed bezig! Leuk om te zien dat ze er nog zijn met leuke bodem.
                              succes met de kadett en het rijbewijs!

                              #17863976
                              Raluph
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                25 January 2011

                                @ kadettEsedan:
                                Ons pap wil het nog ff afwachten met de carterpan maar het is olie want daar ben ik niet geweest met de tectyl en mag er niet mee rijden wan hij is geschorst (maar het kan wel ;))……maar die roestplek bij het raam zal binnenkort wel aangepakt worden en inderdaad met novorox (als het goed is). update zal vanavond komen…want ben eigelijk nu aan het leren voor mijn exames ;)

                                #17863977
                                Vinci
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  3 August 2009

                                  Hier zou ik even de bout/schroef op de rand loshalen (bij het krik punt) van het spatbord en hem even naar voren halen. Meestal zit er tussen ook nog flinke roest…

                                  #17863978
                                  Jurgen
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    6 September 2007

                                    en je steun daar niet meer onder zetten, vind je dorpelrand niet zo tof zo te zien ;)

                                    #17863979
                                    Raluph
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      25 January 2011

                                      @vinci:
                                      klopt, die bout los gehaalt en naar voren gehaalt, er zat een beetje oppervlakkige roest op…ff met staalborstel overheen gegaan en met pencopal behandeld


                                      @Jurgen
                                      :
                                      ja klopt…andere kant is wat minder verbogen..maar hij als het goed is niet meer op die bokken komen want ben als het goed is klaar met de onderkant. Maar misschien een keer recht kloppen, zal die inderdaad wel wat leuker vinden.

                                      #17863980
                                      Raluph
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        25 January 2011

                                        weer een dagje aan de kadett gewerkt.
                                        roestplekje bij de linkerdeur behandeld….ook achter het voorscherm, want daar was ook wat roest

                                        Daarna de dorpels verder met tencopal behandeld want de bokken stonden gister in de weg.

                                        Daarna heeft ons pap de stuurspen en de hele zooi eruit gehaald want hij is ooit gestolen geweest en als je de sleutel uit het contact haalde ging hij niet op stuurslot…

                                        En toen zagen we het probleem:
                                        In behuizing die om de stuurpen heen zit, zit een vierkant gat waar normaal het slot op bevestigd wordt. In dat gat komt een pin door als je de sleutel uit het contactslot wordt gehaald. Maar dat was verbogen.

                                        hierdoor zou het slot er normaal niet opkunnen en had met het slot een beetje aangepast

                                        Het voorste slot is het oude…hier kan je zien dat er niks om die pal zit en dus vrij rond kan bewegen. hierdoor bleef de pal niet in een gleuf zitten van de stuurpen waardoor het stuurslot niet werkte.

                                        Nu doet het stuurslot het weer en zit de stuurstang weer in de auto. Verder moeten er nog eenaantal sloten vervangen worden…maar de vorige eigenaar had een sloten set op de sloop gehaald en die half ingebouwd (contactslot en bestuurdersdeur). Bijrijdersdeur,achterklep en tankdop moet nog gedaan worden. Maar nu komt het rare, de sloten voor de tanktop en achterklep zijn een ander soort slot dus die palletjes kunnen niet veranderd worden omdat het een heel ander soort sleutel is. Dus die man heeft een sloten set gehaald die uit 2 verschillende soorten sloten bestond….
                                        Dus straks 2 sleutels voor de hele auto…

                                        Dus vandaag veel tijd kwijt geweest aan het uitvogelen hoe het zat met de sleutels en sloten die we erbij hadden gekregen….

                                        best raar verhaal hè met die sleutels en sloten ;)

                                        #17863981
                                        hanskadett
                                          Lid sinds:
                                          18 April 2009

                                          altijd geweldig om te zien een dettje weer wat aandacht geven en lekker lowbudget.
                                          zo ben ik ook ooit begonnen,en de voldoening is dan eens zo groot.
                                          veel succes met lessen en de dett

                                          #17863982
                                          kadettEsedan
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            26 November 2010

                                            als de sloten verschillen zou ik de orginele laten zitten :P kun je de overige orginele niet repareren met onderdelen uit de set die je heb. Ik weet niet welke sloten ze allemaal geprobeert hebben te slopen maar als dat alleen het contact sleutel is (wat ik verwacht als ik je verhaal zo lees) dan zou ik die proberen te repareren. Anders zit je straks met twee sleutels en dat blijft ergens toch jammer.

                                            #17863983
                                            Raluph
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              25 January 2011

                                              @hanskadett:
                                              Tot nu toe had ons pap en opa alles nog liggen wat ik nodig had, dus het heeft me nog niks gekost (…afkloppen ;)) behalve zweet en een beetje pijn..heb mijn hoofd al een keer volop tegen de achteras gestoten toen ik eronder lag

                                              @kadettEsedan
                                              :
                                              Nee gaat niet, het contactslot en bestuurderdeurslot waren beschadigd…..als de nieuwe set juist was hadden we alles over kunnen zetten, maar die set bestond uit 2 verschillende soorten dus dat gaat niet.
                                              Dus heb nu 2 sleutels….1 voor deuren en contactslot en voor voor tankklepje en achterklep..dus zo erg is het niet.

                                              #17863960
                                              Pat70
                                                Lid sinds:
                                                11 August 2010

                                                Succes met het opknappen van deze mooie kadett !
                                                Hoop dat je verders geen narigheid tegenkomt,maar dat zal wel meevallen denk ik zo.
                                                Enne….die sleutels : Het kan erger. Ik zit op t moment bij m’n 16v met 4 sleutels :lol:

                                                #17863959
                                                Raluph
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  25 January 2011

                                                  @Pat70:
                                                  Ja dan heb ik nog geluk met mijn 2 sleutels ;)

                                                  Vandaag niet zo heel veel gedaan…ik had vandaag rijles.
                                                  Maar slot van de achterklep zit er nu in. En het slot van de bestuurdersdeur is eruit gehaald, want de lak er omheen was beschadigd omdat ze daar de schroevendraaier er haaks op hadden gezet en zo het slot open hadden (wilden) breken. Dus dat een beetje rechter geslagen en in de grondlak gezet…volgende week met pitlakje wit maken (moet wachten voor de juiste kleur wit).

                                                  Om het slot eruit te krijgen en het de deukje een beetje weg te werken moest de deurpaneel eruit en toen zagen we dat zelfs de binnenkant van de deur getectyleerd is.

                                                  (beetje lastig te zien)

                                                  Ons pap had nog ff snel naar de motor gekeken. De v-snaar moet vervangen worden en wat slangen want die zijn aan de drogenkant. De pakking van de carterpan moet als het goed is vervangen worden want de lekt. En de contactpuntjes worden misschien ook nog vervangen.

                                                  Dus vandaag niet veel gedaan en nog steeds niets schokkends tegen gekomen (afkloppen)

                                                  #17863958
                                                  saluma
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    17 November 2010

                                                    Je bent lekker bezig,zo te zien.
                                                    Maar heeft jou Kadett nog contactpuntjes?

                                                    Kijk ook even onder je achterbumper,in de lekbak.Daar wil het ook wel eens rotten.
                                                    Maar het ziet er heel netjes uit allemaal.
                                                    Succes met de Kadett!
                                                    gr Marcel.

                                                    #17863957
                                                    Raluph
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      25 January 2011

                                                      @saluma:
                                                      ja, mijn kadettje heeft nog contactpuntjes. Het is een 1.2 sc motor dus met een onderliggende nokkenas…blokje dat al in de C-kadettjes gebruikt werd (verbeter me als ik het fout heb)
                                                      En over die lekbakjes, wat een heel klein beetje vliegroest op (van die puntjes). Maar heb er tectyl opgespoten dus da zit wel goed.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 404)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.