Raluph: SR Carburateurs

Forumindex Forums Modellen Kadett Raluph: SR Carburateurs

4 berichten aan het bekijken - 401 tot 404 (van in totaal 404)
  • Auteur
    Berichten
  • #17864352
    Raluph
    Deelnemer
      Lid sinds:
      25 January 2011

      Heb CAD tekenen op school gehad en het is ook sinds kort mijn werk dus heb wel een aantal uurtjes ervaring. Je kan het tekenen ook met Google Sketch doen maar dan heb je minder mogelijkheden. Ik teken in Solidworks. Maar je kan in principe elk CAD programma pakken en van elk programma zijn veel tutorials te vinden op youtube en dan veel oefenen.

      #17864353
      Raluph
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 January 2011

        Ben ondertussen een beetje verder gegaan met het 3d printen. Alleen niet met de naafkapjes maar met de klemmetjes die de zwarte sierlijst (of hoe je het wilt noemen) verbindt met de carrosserie. Aangezien bij mij van de 4 er nog maar 2 heel zijn was ik een tijdje op zoek naar deze klemmetjes maar kon ze alleen gebruikt vinden en dus ook al 40 jaar oud.
        Daarom ben ik zelf de klemmetjes gaan 3d printen. Heeft ongeveer 10 verschillende versies gekost maar heb ze nu goed (al zeg ik het zelf).



        En nu meteen een complete set geprint king:

        Nu die naafkapjes nog :hmmz ……

        #17864354
        Vinci
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 August 2009

          Wat heb je gebruikt? PLA filament?

          Had ik al gezegd dat je goed bezig bent?! :thumbup

          #18342554
          Raluph
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 January 2011

            Laatste tijd weinig met de kadett bezig geweest.

            Vorig weekend de originele carburateur van de E kadett gehaald en de dubbele SR carburateur erop gezet. Dit weekend volledig werkend gekregen alleen de eerste test was redelijk dramatisch. Stationair liep hij oke, alleen bij wegrijden redelijk wat toeren nodig anders viel hij dood en boven de 2500rpm was het niet veel.

            Had luchtfilters gemaakt aangezien de originele te hoog zijn en dus tegen de motorkap aan komen. Maar deze lieten te weinig lucht door. Dus die verwijderd, verder bleek een sproeier verstopt te zitten. Dit opgelost,de carburateurs beter afgesteld en de ontsteking verzet want hij begon weer te pingelen op hoge snelheid…..

            Heb hem nu redelijk gekregen, alleen laag toeren (wegrijden)/opeens gas geven bij lagere toeren heeft hij het was lastig maar eenmaal op toeren…… Heerlijk “snurk” geluid als je gas geeft. Trekt lekker door en pakt meteen door als je doorschakeld. Vermogen winst vast op zich wel mee maar het gaat het wat soepeler door de versnelling.

            [IMG]http://i63.tinypic.com/wbf5lu.jpg[/IMG]
            Carburateur is ongeveer het enige wat “schoon” is onder de kap ;)

            Denk dat ik ze tot de zomer erop laat zitten, dan gaat het waarschijnlijk weer op de plank totdat de C kadett klaar is (mocht dat ooit gebeuren….)

            Misschien komend weekend naar de E kadett meeting, kleine kans dat dezelfde setup te zien zal zijn ;)

          4 berichten aan het bekijken - 401 tot 404 (van in totaal 404)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.