Uitlaat Kadett c 1200

Forumindex Forums Modellen Kadett Uitlaat Kadett c 1200

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17275710
    Raluph
    Deelnemer
      Lid sinds:
      25 January 2011

      Aangezien de voorpijp van mijn C kadett meer dan twee gaten heeft, is hij aan vervanging toe. Heb nu enkele voorpijp met alleen een middendemper, diameter is 32mm. Met de planning dat de SR carburateurs op het blok komen, wil ik de uitlaat aanpassen. Helaas zijn en bij Leidingertuning alleen spruitstukken van 1200 voor een Kadett B en zijn de Mattig uitlaatspruitstukken niet te vinden (weinig van gemaakt). Kan overstappen op een origineel spruitstuk met een dubbele voorpijp en vanaf de voorpijp een buis eronder met een grotere diameter, wat meer gedaan wordt.
      Nu dacht ik om zelf mijn uitlaat te maken en als we dan toch bezig zijn meteen van RVS. Om alleen een buis te bestellen en die te buigen gaat niet lukken, om dat goed te kunnen doen heb je professioneel spul voor nodig. En het laten doen gaat het plezier er ook vanaf want tekenen/ontwerpen is niet het probleem
      .
      Daarom wil ik het gaan maken met lasbochten en rechte stukken. Maar zit ik qua diameter nog te twijfelen, ik wil nog wel trekkracht onderin houden en geen holle klank hebben dus de diameter moet niet te groot worden. Dus geen pijp waar een 0.33L blikje in past.
      Het uitlaatspruitstuk wordt een 4-2-1 en zat te denken met als diameter 38-38-44.5 en dan ook 44.5 onder de auto door. Dan kan ik de kleinste universele einddemper pakken van Simons. Alles zelf op maat maken en hechten om het vervolgens ergens TIG af te laten lassen.

      Iemand hier tip voor/over of kan/wil zijn eigen bevinden delen. Weet niet hoe het zit met de de hoeveelheid Decibel maar rij nu alleen met een middendemper en dat klinkt lekker.
      Ben onder tussen begonnen met een ontwerp (om het makkelijk te houden alleen bochten van 90 en 45 graden gebruikt):



      #18312597
      commo 67
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 December 2013

        door het laten buigen van een buis is het plezier eraf, maar het laten aflassen met tig dan wel?
        snap ik nie… :hmmz
        je 4-2-1 collector zelf maken tot daar aan toe,(zal anders moeilijk te vinden zijn) en dat is ook niet zo simpel, moet je héél voorzichtig aflassen met de flenzen gemonteerd op de cilinderkop
        veel plezier ermee :thumb

        #18312598
        Raluph
        Deelnemer
          Lid sinds:
          25 January 2011

          natuurlijk zou ik het graag zelf tig lassen maar een tig lasapparaat zijn niet de goedkoopste dingen en aangezien ik er met alle waarschijnlijkheid het tig lasapparaat weinig tot niet zal gebruiken vind ik het het zonde van het geld (en om het goed te kunnen zullen er nog heel wat oefen uurtjes in gaan zitten). En op deze manier doe ik nog zo veel mogelijk zelf.

          Ik weet dat dat RVS veel zal vervormen tijdens het lassen dus dat er goed opgelegd moet worden voor kromtrekken van de flens, we zullen zien wat het resultaat gaat worden :thumb

          #18312599
          Raluph
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 January 2011





            Zoiets moet het dus gaan worden, met een 1.75 inch buis doorgetrokken naar achter met een Simons einddemper

            #18312600
            KRSA2000
            Deelnemer
              Lid sinds:
              25 February 2009

              Je gaat duidelijk niet voor vermogens winst… :jerry

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.