Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
klopt dat is de plek
en Willem-V6 heeft er in 2011 er een hele mooie HOW too aan gewijd
[HOW-TO] – EGR afdoppen Z14XE X16XEL-II Z16XE X18XE1 Z18XE
Klopt dat is de plek voor de EGR
[quote quote=18006441]Zafira heeft m ook… Vectra-B is gewoon :wors :angel :wors :angel :wors :angel :wors Willem[/quote
Ik heb zelf een Vectra B gehad met een Z18XE en een Vectra B met een Z16XE en beide hadden een EGR klep (zelf afgedopt)
Wel beide opLPG
De Vectra B met Z18XE was wel een van de laatste misschien dat het um daar in zit.
Hallo allen,
Ik zelf sleutel al jaren aan opel motoren {ben nu 53} en mag ook graag aan volvo motoren klooien. (wel hobbymatig)
Deze merken heb ik dus ook veel gehad. (superauto’s)
De Z18Xe en de Z16XE zijn beide uit gebracht met en zonder EGR zowel in de Corsa , Astra en Vectra’s B en C.
Ik heb ze beide gehad alleen dopte ik ze altijd gelijk af.
Ik heb ze allemaal wel een X voorbij zien komen.
De opel’s van mij waren meestal Z18XE motoren of de Z2.2SE zowel de Vectra’s B en C
Wat veel wordt gedaan is het afdoppen omdat de plunjes snel vervuilen en blijven hangen met als gevolg een klantenbindingslampje dat brand en vaak
een stoterende of bokkende motor.
Afdoppen voorkomt vervuilen .
Afdoppen in combi met uitschrijven uit de computer kan ook.
en wat ook wel wordt gedaan is uitschrijven en de hele klep verwijderen en een soort deksel op het gat schroeven.
Dan lijkt het ook vaak dat een bepaalde motor geen EGR klep heeft.
Dit alles voor het milieu maar ten nadelen van de Motor. (vermogensverlies en vervuiling)
Dit wilde ik ff kwijt
Gr Pimo
Koelvloeistof sensor
Als ik dit allemaal zo lees lijkt het toch echt een “ontstekings”probleem
Bougies
Bobine
Ontsteking
Want als ik het goed begrijp, als je toeren gaat draaien is het weg (2000 RPM of meer?)
Bij BV het doorslaan van BV een bougie of Bobine kun je dat stotteren ook opvangen door meer toeren te gaan draaien.
De bobine is vervangen begrijp ik
Suc6 met zoeken en ik hoor graag wat het nu geweest is
Gr Pimo
[quote quote=18412383]Toch gek op 135xxx km…[/quote]
De Z22SE blokken zijn amerikaanse blokken en niet echt het toonbeeld van hoge kilometer standen.
Heel vaak is dit olie gerelateerd (carterventilatie, olie schraapveren , zuigers]
Ook mijn Zafira Z22SE had last van zuigers en Carterventilatie en deze had 180.000 km gelopen
Ik heb zelf ook een radio met DAB+ en qua ontvangst (raam antenne) heb bijna geen last eigenlijk overal goed ontvangst
eigenlijk heb ik alleen last als in de buurt kom van een militaire kazerne waar veel radio apparatuur wordt gebruikt zoals bij een schietkamp
P0171 Bank 1 Lean is waarschijnlijk je onverwarmde Lambdasonde voor de katalisator
Hoi,
Als je bij winparts je kenteken invult en je zoekt op koplampen
krijg alle voor jou geschikte onderdelen te zien.
Staan ze er niet bij dan ook niet geschikt.
suc6
gr Pimo
De Vectra C kan beide motoren bevatten.
Ik heb ze beide gehad.
De YH blokken hebben een drukregelaar en een opvoerpomp en deze motoren kunnen niet tegen E10.
De EGR op je Astra hoef je niet uit te schrijven .
Dit kan uiteraard wel om een klantenbindingslampje niet te laten branden.
Of je er ook echt veel vermogen ervoor terug krijgt denk ik niet.
En van de SC weet ik niet zo veel af.
Suc6
Nee ben nu overgestapt naar een ander merk
Renault kan nl uit voorraad leveren en is ook een hele leuke auto.
en als je nieuw rijdt maakt merk tegen woordig toch niet meer uit.
Allemaal 3 cylinders en 1.0 of 1.2 met een turbo en tussen de 100 tot 130 PK
en wat ik nu ga doen is niet kopen maar leasen private.
Voor pak en beet 300 euro per mnd rij je nieuw en ik hoef niet meer op de straat te liggen bij elke APK.
Het enige wat nu niet meer gaat is BV 5 cylinders met 170 PK , dan praat je over niet haalbare prijzen.
Uiteraard blijf ik gek van de benzine dampen als aftershave en word ik nog steeds enthousiast als een 5.2 liter Hemi voorbij hoor komen
maar het sleutelen zal wel minder worden denk ik.
En ja hoor condensor heb ik vervangen en de airco doet het en werkt werkelijk perfect.
Was alleen achteraf overbodig want ik heb een nieuwe auto bestelt (Opel Astra)
Een half tot een jaar levertijd
ff geduld dus
Wat bedoel je met “Je thermostaat bleeft rond de 75 graden zitten”
Ik neem aan dat je je temperatuur meter bedoeld????
Als dat zo is dan blijft je thermostaat öpen”staan en blijft hij alle koelvloeistof door de radiateur pompen.
Het gevolg is dan dat je koelvloeistof temperatuur niet boven de 75 graden komt.
Normaal gaat een thermostaat open bij 90 tot 92 graden en je hebt ze ook van 105 graden maar is af te raden.
Oorzaak is dat hoogst waarschijnlijk de themostaat kapot is.
Volgens mij (Maar ik weet dat niet zeker meer) heb jij nog een losse thermostaat anders vervang je ook de deksel mee (huis)
Dit is overigens makkelijk zelf te doen (2 boutjes 8 of 10 en een O-ring)
Suc6
gr Pimo
Helmaal mee eens maar het is niet vaak de pomp die stuk is.
Meestal de Condensor of de spoel
en de magneet werkt dus de spoel is goed.
Dus nu maar hopen dat hij ook pompt :applause02:
Helaas geen reactie’s hier
Gelukkig ben ik er al uit
Is massa gestuurd en maar 2 aderig
dus door verbinden en magneet werkt
pomp doet het dus nu nog de condensor vervangen en klaar :happy02: :applause01: :cheers:
Hier Astra H sport caravaan Z18XE uit 2005 met 299.000 op de klok met alles nog origineel (behalve uitlaat en accu)
Ook nog geen olie lekkage of een “zwetend blok”
Ohja condensor is lek dus airco systeem leeg.
Bij bijna alle opels die ik gereden heb weet ik niet beter dan dat ze “kloppen “op een “klinkerweg”.
en mijn opels gaan pas weg als een 5 ton gedraaid hebben
Voor mij is het echt een opelkwaal die ik bij BV Volvo nog nooit gehoord heb.
Ik zelf besteed er dan ook niet zoveel aandacht aan maar kan het me voorstellen dat het sommige irriteert.
Gr Pimo
225-50-17
Astra H 2005 1800 blokNou “t Harde hier
Welkom terug en veel plezier met je “nieuwe”Astra
Groet
Pimo
Hoesje van mijn versnellingspook vervangen
De oude is na 300k wel erg kaal geworden
Is helaas toch wel een Astra/Zafira kwaal
De G coupe van mijn zoon heeft uit 2000 heeft het ook .
De Zafira A heeft er ook veel last van.
Maar waar hebben we het eigenlijk over.
Het gaat over Auto’s van 15 a 20 jaar oud.
Vergelijk dat eens met bv een franse auto ,Bij dat soort leeftijden zijn meestal al hele subframes vervangen (uitzonderingen daar gelaten)
gr Pimo
Hoe was dat ook al weer?????
God schiep Adam
Adam schiep Opel
Als ik mijn china-clone gebruik kan ik eigenlijk alles en is het erg stabiel.
Zelfs het inleren van sleutels en transponders doe ik via de china-clone
Mijn OBD2 stekker heb ik alleen wel via een hub aan mijn laptop hangen anders word hij niet gezien.Kijk ook eens of de stekkers er allemaal wel goed inzitten
Het lijkt er ook op dat de op-com software een niet erg stabiele versie is.
Als de hub geen verbetering geeft zou ik toch eens gaan kijken naar een andere versie van de software.
Pas op, met veel versies die op internet zwerven moet je je registreren.
Doe dit niet online want dan is je software niet meer te gebruiken.
Gr Pimo
Windows 10 of een andere???
Iets meer info zou wel makkelijker zijn voor een goed antwoord.
:applause01: :happy02:
-
AuteurBerichten