Thermostaat Astra G

Forumindex Forums Modellen Astra Thermostaat Astra G

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18374671
    BasGerritsen
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 September 2019

      Hallo,

      Ik ben laatst 60 km gaan rijden met mijn Astra G 1.6 8v (Z16SE) en nu bleef mijn thermostaat rond de 85 graden zitten. Normaal zou het rond de 88 moeten zitten hoorde ik?

      Zou dit te maken kunnen hebben met een te koude thermostaat? Is dit makkelijk zelf te doen evt als er een andere in moet of moet ik dat door een monteur laten doen?

      Gr Bas

      #18374673
      BasGerritsen
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 September 2019

        Sorry typfout. Hij staat tijdens het rijden op de 75 graden.

        #18374685
        Pimo
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 November 2012

          Wat bedoel je met    “Je thermostaat bleeft rond de 75 graden zitten”

          Ik neem aan dat je je temperatuur meter bedoeld????

          Als dat zo is dan blijft je thermostaat öpen”staan en blijft hij alle koelvloeistof door de radiateur pompen.

          Het gevolg is dan dat je koelvloeistof temperatuur niet boven de 75 graden komt.

          Normaal gaat een thermostaat open bij 90 tot 92 graden en je hebt ze ook van 105 graden maar is af te raden.

          Oorzaak is dat hoogst waarschijnlijk de themostaat kapot is.

          Volgens mij (Maar ik weet dat niet zeker meer) heb jij nog een losse thermostaat anders vervang je ook de deksel mee (huis)

          Dit is overigens makkelijk zelf te doen (2 boutjes 8 of 10 en een O-ring)

          Suc6

          gr Pimo

          #18374687
          Opeltje17
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 January 2012

            Bij de Z16SE zit ie achter de distributie dus die moet er eerst wel af.

            #18374703
            Bahir
            Deelnemer
              Lid sinds:
              4 June 2018

              Hoi Bas,

              Ik had precies zelfde probleem. Heb zeker 6 maanden ermee gereden, 600km aan een stuk, zonder problemen. Thermostaat zit bij je distributie riem, pak meteen je distributie riem mee, krukaskeerring.

              Dit had ik gedaan en probleem was verholpen. Succes

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.