Astra H 1.6 Stottert

Forumindex Forums Modellen Astra Astra H 1.6 Stottert

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #18417521
    Tinjo
    Deelnemer
      Lid sinds:
      17 September 2020

      Ik heb een opel astra H 1.6 XEP , en zodra die warm is stottert hij erg. En komen geen storingen in. Nu ben ik begonnen met de bobine te vervangen maar dat werkte niet. Vacuum lek gezocht maar is ook niet te vinden. In datalijst gekeken, en zag je dat het gaspedaalpositiesensor tussen de 0% en 20% er slecht aangaf en zo’n beetje van 0% zo naar 20% sprong. daarna kon je wel per % het zien oplopen. pedaal uit elkaar gehaald en sleepcontacten strakker gezet. toen kon je via de datalijst zien dat hij het wel goed aangaf vanaf 0%. het probleem was niet opgelost hierna. maar omdat ik het pedaal toch niet vertrouwde toch vv. maar ook dit is niet het probleem. Als ik stekker van MAP-sensor of egr aftrek is het probleem wel weg. maar zodra ik die terug klik is het probleem direct terug. voor de zekerheid ook de MAP-sensor vv maar mocht niet baten. Ik heb vervolgens de ECU laten testen bij ACTronics, maar die gaven aan dat er niks mis was met de ECU. zowel warm als koud getest gaven ze aan. Ik kan ook geen afwijkende waardes vinden in de datalijst. Mijn vraag is of iemand hier ervaring mee heeft gehad of een oplossing weet?!!?

      #18417544
      Tinjo
      Deelnemer
        Lid sinds:
        17 September 2020

        Nog een kleine toevoeging. Ik heb er ook nog een extra massa kabel bijgemaakt. en gasklephuis vv.

        #18417547
        opel-mark
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 March 2011

          bij de gasklep zitten ook contacten, naar verloop van tijd worden die ook vuil en dat kan ook gekke storingen geven

          #18417784
          Tinjo
          Deelnemer
            Lid sinds:
            17 September 2020

            Ook al gecontroleerd en zijn ook goed.

            #18417785
            liviu2004
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 April 2014

              E341D68A-3D55-4682-BE1E-4568B1D58835

              #18417842
              Tinjo
              Deelnemer
                Lid sinds:
                17 September 2020

                Oké dankjewel. Ik zal het controleren!

                 

                #18417876
                Tinjo
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  17 September 2020

                  @liviu2004 even een vraagje. Zou hij echt daar op gaan stotteren als hij warm is?  Heb vaker dat gezien en ging hij niet zo stotteren/inhouden.

                  Hij doet het ook alleen bij 5-30% gas geven, als je meer als 30% gas geeft stottert hij niet meer.

                   

                   

                   

                   

                  #18418474
                  Pimo
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    29 November 2012

                    Als ik dit allemaal zo lees lijkt het toch echt een “ontstekings”probleem

                    Bougies

                    Bobine

                    Ontsteking

                    Want als ik het goed begrijp, als je toeren gaat draaien is het weg (2000 RPM of meer?)

                    Bij BV het doorslaan van BV een bougie of Bobine kun je dat stotteren ook opvangen door meer toeren te gaan draaien.

                    De bobine is vervangen begrijp ik

                    Suc6 met zoeken en ik hoor graag wat het nu geweest is

                    Gr Pimo

                    #18419082
                    Tinjo
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      17 September 2020

                      Ik heb de inlaat gecontroleerd, maar ik heb een ander inlaatspruitstuk. EGR-pijp die eronder zat toch ook even losgehaald. En gecontroleerd of die niet verstopt zat maar was ook gewoon open.

                      Heb ook nog de carterventilatie klep in de kleppendeksel gecontroleerd. Had ooit ergens gezien dat, dat membraam wel eens scheurt. Maar helaas dat membraam was nog heel.

                      Bougies en bobine zijn inderdaad al vervangen.

                       

                      :help:

                       

                      I

                      #18419099
                      cobra50
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        29 December 2016

                        Luchtmassameter vervangen misschien een optie. :good-job:

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.