Paar vraagjes over de Z22SE

Forumindex Forums Modellen Astra Paar vraagjes over de Z22SE

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #18376377
    Cheff070
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 March 2020

      Hallo,

      Ik heb een paar vragen.

      1. Wie kan mij verstellen wat het is verschil is tussen de “Z22SE EcoTec”(Astra-G) en de “Z22SE GTS”(Vectra-C)?

      2. En of je bij de Astra-G Z22SE EcoTec de EGR moet uitschrijven in de ECU na het afdoppen van de EGR klep?

      3. Ik heb ook gelezen dat de M62 supercharger zonder koeling bij de Z22SE plug en play is. Klopt dat?

       

      Met vriendelijke groet,

      Cheff

      #18376435
      Bart…
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 March 2019

        Astra g heeft de z22se, de vectra c heeft de z22yh. Verschil is dat de yh direct ingespoten is en de se niet. De yh heeft daarom ook nog een hogedrukpomp eropzitteen om genoeg druk te hebben voor inspuiten.

        Egr zit er op mijn se gewoon op. Nog nooit problemen mee gehad.

        En de supercharger is zeker niet plug and play. Er staat geloof ik op dit forum een thread over iemand die zon ding op een astra heeft gezet.

        #18376445
        Cheff070
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 March 2020

          Hallo @Bart…,

          Mijn Vectra-C GTS heeft de SE en niet de YH, daarom vraag ik het verschil tussen de ecotec en de gts.

          Ik heb ook op mijn astra de egr er op zitten maar wil hem afdoppen voor meer vermogen, alleen wil ik weten of ik die moet uitschrijven.

          Ik kan alleen de “handleiding” vinden van de SC met koeling maar ik wil die zonder koeling monteren.

           

          Mvg,

          Cheff

          #18376446
          Cheff070
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 March 2020

            Hallo Bart,

            Mijn Vectra-C GTS heeft de SE en niet de YH, daarom vraag ik het verschil tussen de ecotec en de gts.

            Ik heb ook op mijn astra de egr er op zitten maar wil hem afdoppen voor meer vermogen, alleen wil ik weten of ik die moet uitschrijven.

            Ik kan alleen de “handleiding” vinden van de SC met koeling maar ik wil die zonder koeling monteren.

             

            Mvg,

            Cheff

            #18376946
            Pimo
            Deelnemer
              Lid sinds:
              29 November 2012

              De Vectra C kan beide motoren bevatten.

              Ik heb ze beide gehad.

              De YH blokken hebben een drukregelaar en een opvoerpomp en deze motoren kunnen niet tegen E10.

              De EGR op je Astra hoef je niet uit te schrijven .

              Dit kan uiteraard wel om een klantenbindingslampje niet te laten branden.

              Of je er ook echt veel vermogen ervoor terug krijgt denk ik niet.

              En van de SC weet ik niet zo veel af.

               

               

              Suc6

              #18376964
              Haasje17
              Moderator
                Lid sinds:
                8 September 2009

                Mechanisch gezien is de z22se in de astra G en Vectra C gelijk. Daar er onderling in de Astra en Vectra Z22SE ook al verschillen zijn. Verschillende configuraties versnellingsbakken en wel of geen egr af fabriek.

                ECU van de Vectra C en astra G zijn verschillend.

                Heb je de EGR afgedopt wanneer je voorheen geen problemen ondervond, zal het je niets meer opleveren dan een storingslampje dat nu af en toe gaat branden. Dus beste is om deze uit te schijven.

                Wat betreft de compressor set, deze past inderdaad zowel in de astra G als Vectra C als Speedster.

                Een complete set heeft overigens wel een gekoeld inlaatspruitstuk!

                Dit is een complete kit: https://zzperformance.com/products/2-2-2-4l-bolt-on-supercharger-kit

                #18376965
                Haasje17
                Moderator
                  Lid sinds:
                  8 September 2009

                  Mechanisch gezien is de z22se in de astra G en Vectra C gelijk. Daar er onderling in de Astra en Vectra Z22SE ook al verschillen zijn. Verschillende configuraties versnellingsbakken en wel of geen egr af fabriek.

                  ECU van de Vectra C en astra G zijn verschillend.

                  Heb je de EGR afgedopt wanneer je voorheen geen problemen ondervond, zal het je niets meer opleveren dan een storingslampje dat nu af en toe gaat branden. Dus beste is om deze uit te schijven.

                  Wat betreft de compressor set, deze past inderdaad zowel in de astra G als Vectra C als Speedster.

                  Een complete set heeft overigens wel een gekoeld inlaatspruitstuk!

                  Dit is een complete kit: https://zzperformance.com/products/2-2-2-4l-bolt-on-supercharger-kit

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.