Chinese opcom (alweer :-) )

Forumindex Forums Modellen Astra Chinese opcom (alweer :-) )

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #18371933
    yves111
    Deelnemer
      Lid sinds:
      27 December 2019

      Heb al veel gezocht (hier en op google) maar nog steeds krijg ik mijn chinese opcom niet werkend
      De USB drivers heb ik via de manier van D.J.R. de driver kunnen instaleren (bedankt daarvoor)
      Maar nu blijkt hij niet te kunnen communiceren met de ECU, hij blijft elke 2 seconden verbinding te maken (de drie lampjes branden dan even maar gaan ook terug uit, behalve het rode lampje)
      Ik gebruik de Chinese kloon met de chinese software en de PIC18F458 chip
      Ook heb ik reeds de firmware gedowngraded naar 1.59 en 1.39 maar ook dat gaf geen verbetering.

      Ook las ik ergens (op een engelse opel site) iets van pin 10 en een diode die snel stuk zouden gaan en dat dikwijls daar het probleem kan liggen, maar bij mij is pin 10 zelfs nergens aangesloten??

      Zijn er mensen (waarschijnlijk wel) die dit wel gelukt is en dit hier dan even kunnen uitleggen hoe ze dit gedaan hebben.
      Ik zou jullie heel dankbaar zijn :dank-u: :dank-u:

      #18371961
      pjotter
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 November 2013

        [quote quote=18371933]Heb al veel gezocht (hier en op google) maar nog steeds krijg ik mijn chinese opcom niet werkend De USB drivers heb ik via de manier van D.J.R. de driver kunnen instaleren (bedankt daarvoor) Maar nu blijkt hij niet te kunnen communiceren met de ECU, hij blijft elke 2 seconden verbinding te maken (de drie lampjes branden dan even maar gaan ook terug uit, behalve het rode lampje) Ik gebruik de Chinese kloon met de chinese software en de PIC18F458 chip Ook heb ik reeds de firmware gedowngraded naar 1.59 en 1.39 maar ook dat gaf geen verbetering. Ook las ik ergens (op een engelse opel site) iets van pin 10 en een diode die snel stuk zouden gaan en dat dikwijls daar het probleem kan liggen, maar bij mij is pin 10 zelfs nergens aangesloten?? Zijn er mensen (waarschijnlijk wel) die dit wel gelukt is en dit hier dan even kunnen uitleggen hoe ze dit gedaan hebben. Ik zou jullie heel dankbaar zijn :dank-u: :dank-u:[/quote]

        het is wel belangrijk dat je na het installeren v software deze melding krijgt van  Bij test interface  dat deze succesvol is geinstalleerd met de firmware versie

        test interface

        #18371970
        yves111
        Deelnemer
          Lid sinds:
          27 December 2019

          Dat heb ik inderdaad, de test verloopt altijd succesvol.
          En als ik dan automatisch zoek naar de wagen wil het niet meer lukken.

          #18372046
          Pimo
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 November 2012

            Als ik de vaux-com gebruik ben ik ook iedere X mijn verbinding kwijt met mijn interface (OBD2) en kan ik geen verbinding maken met de ecu.

            Ook windows 10 is niet echt een progje dat meewerkt

            Windows 7 werkt wat stabieler

            Als ik mijn china-clone gebruik kan ik eigenlijk alles en is het erg stabiel.

            Zelfs het inleren van sleutels en transponders doe ik via de china-clone

            Mijn OBD2 stekker heb ik alleen wel via een hub aan mijn laptop hangen anders word hij niet gezien.

            Ik hoop dat je hier wat aan hebt en dat het nu wel gaat lukken.

             

            Gr Pimo

            #18372047
            yves111
            Deelnemer
              Lid sinds:
              27 December 2019

              Hey Pimo, hier kan ik zeker wat mee
              Ik heb er geen probleem mee om op mijn laptopje Win7  terug te installeren moest dat nodig zijn.
              Dat is zeker iets wat ik ga proberen
              Alleen (en nu lacht iedereen mij uit :wacko:) wat bedoel je met een “hub”
              Ik ben niet zo thuis in die materie. Sorry

              Maar alvast bedankt voor je uitleg.
              Ik had al wel meer gelezen dat die opcom niet de beste vriendjes is met Win10

              #18372063
              Pimo
              Deelnemer
                Lid sinds:
                29 November 2012

                [quote quote=18372047]Hey Pimo, hier kan ik zeker wat mee Ik heb er geen probleem mee om op mijn laptopje Win7 terug te installeren moest dat nodig zijn. Dat is zeker iets wat ik ga proberen Alleen (en nu lacht iedereen mij uit :wacko:) wat bedoel je met een “hub” Ik ben niet zo thuis in die materie. Sorry Maar alvast bedankt voor je uitleg. Ik had al wel meer gelezen dat die opcom niet de beste vriendjes is met Win10[/quote]

                Goed ff een uitlegje dan

                Enne ieder zijn vak hoor dus dat je niet weet wat een hub is is niet erg.

                Als je de USB stekker van je OBD2 direct op een USB poort van je laptop aansluit kan het wel eens zijn (bij mij wel teminste) dat je laptop je OBD2 niet ziet.

                Wat je dan kunt doen is een losse (externe) USB hub op je laptop aansluiten en de OBD2 dan op de USBhub

                Grote kans dat hij dan wel gezien wordt.

                En wat het win 10/ 7 verhaal wordt op je laptop, je kunt ook een dualboot maken op je laptop zodat je zelf kunt kiezen of je met win 10 of win 7 wil draaien.

                Moet je wel genoeg HDD ruimte hebben en 2 Partities.

                Mijn laptop is ook voor andere doeleinden dus heb ik zowel win 10 als win 7 op 1 laptop staan en kan ik kiezen.

                 

                Succes

                GR Pimo

                Ik hoop dat het nu wat duidelijker is en dat je hier ook wat aan hebt.

                #18372064
                yves111
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  27 December 2019

                  Alweerbedankt, een mens leert alle dagen iets bij :-)
                  Die dual boot was ik reeds van plan
                  Zo’n USB hub (nu weet ik wat het is) heb ik ook wel ergens liggen
                  Dus dit weekend eens ermee aan de slag.

                  Maar momenteel ben ik nog bezig om een nieuw achtergrond thema te maken voor de radio (daar kruipt wel heel wat werk in)

                  grts en bedankt :dank-u: :dank-u:

                  #18372151
                  JohnSmith
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    5 August 2007

                    hallo allemaal,

                    gooi ik mijn vraagje ook maar in dit topic aangezien het wel past hier dacht ik.

                    ik heb ook zo’n chinese op-com met pci chip, en die raakt na een paar seconden de connectie kwijt met de ecu.

                    de tijd dat ik verbinding heb lijkt ook steeds korter te worden naarmate ik hem vaker laat verbinden.

                    soms heb ik maar net tijd genoeg om foutcodes te wissen.

                    is dat misschien die beruchte diode op pin 10 waar ik net over las? of weet iemand toevallig een andere oplossing?

                    Mvg, John

                    #18372163
                    Pimo
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      29 November 2012

                      Windows 10 of een andere???

                      Iets meer info zou wel makkelijker zijn voor een goed antwoord.

                      #18372281
                      JohnSmith
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        5 August 2007

                        sorry, is misschien wel handig ja.

                        ik gebruik windows 7, heb al een andere laptop geprobeert, met ook een andere windows 7 instalatie.

                        ik heb nu ook een 2000 astra inplaats van een ’96 corsa, maar de symptomen blijven hetzelfde.

                        steeds maar een korte verbinding, net genoeg om de foutcodes te lezen, en daarna kan ik wel weer opnieuw verbinden met de ecu, maar dan word de tijd dat ik verbinding heb korter.

                        met het kijken naar de measuring blocks hetzelfde, dan blijven de getallen  stilstaan opeens, en bij het volgende scherm geen getallen meer omdat de connectie dus ook al verbroken is

                        #18372286
                        Pimo
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          29 November 2012

                          Als ik mijn china-clone gebruik kan ik eigenlijk alles en is het erg stabiel.
                          Zelfs het inleren van sleutels en transponders doe ik via de china-clone
                          Mijn OBD2 stekker heb ik alleen wel via een hub aan mijn laptop hangen anders word hij niet gezien.

                          Kijk ook eens of de stekkers er allemaal wel goed inzitten

                          Het lijkt er ook op dat de op-com software een niet erg stabiele versie is.

                          Als de hub geen verbetering geeft zou ik toch eens gaan kijken naar een andere versie van de software.

                          Pas op, met veel versies die op internet zwerven moet je je registreren.

                          Doe dit niet online want dan is je software niet meer te gebruiken.

                          Gr Pimo

                          #18373637
                          JohnSmith
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            5 August 2007

                            sorry, beetje laat, maar bedankt voor de hulp.

                            ik heb geen usb hub voor de laptop, maar ik had nog een oude pc staan die een andere harde schijf nodig had.

                            dus heb ik die weer gerepareerd (vandaar nu de late update) en dat werkt.

                            niet met de software die bij de op com zat, die geeft een error in writing licence.dat aan.

                            maar wel de software die ik op de laptop had, en die draait goed, ik raak geen connectie meer kwijt bij het kijken naar de measuring blocks, wat eerder wel het geval was.

                             

                            #18414054
                            hasker
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              22 March 2021

                              Ook ik heb een probleem met de usb driver geeft een fout op de handtekening Windows 7

                              Hoe kun je dit oplossen.

                               

                              #18421910
                              SSelha
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                30 August 2019

                                :applause02: Beste Opel vrienden,

                                 

                                Wie heeft tijd en zin om mij uit te leggen wat ik het beste kan kopen? Ik kan de meeste codes met mijn obd2 uit lezen, maar mijn parkeersensoren van mijn insignia uit 2009 zijn stuk en de dealer vraagt 65€ voor uitlezen ( belachelijk voor 2 min werk).

                                ik hoor graag als iemand tijd heeft.
                                als iemand in de buurt van heerenveen (straal 50km) woont en kort kan uitlezen ben ik ook zeer blij om langs te rijden.

                                groetjes! :applause02:

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.