Astra G sleutel continu resync nodig

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G sleutel continu resync nodig

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #18371840
    mikekiwi
    Deelnemer
      Lid sinds:
      15 December 2019

      Ik moet bij mijn Astra G continu de sleutel resyncen om de afstandbediening te kunnen gebruiken. Na resync werkt hij twee keer en daarna is het weer over met de pret. Batterij is vervangen, rode lampje op de sleutel brandt ook gewoon.
      Wat moet ik doen om dit weer continu werkend te krijgen?

      #18372048
      Pimo
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 November 2012

        Ik weet dat je de batterij al heb vervangen maar vaak is dit toch een spannings probleem.

        Wat ik heel vaak tegen kom is dat ze er dan BV een batterij van de Action of in hebben zitten.

        Meestal koop ik dan ergens anders (bouwmarkt) ofzo een merk (bv Varta)  en dan zijn de problemen vaak (niet altijd ) over.

        Die goedkope assorties zijn vaak productie fouten en bevatten net genoeg spanning voor BV een ledlampje maar niet voor een AB

        succes

        Gr Pimo

        #18372054
        mikekiwi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          15 December 2019

          Ik geef toe dat ik idd een batterij uit een goeiekope bulkverpakking heb gebruikt. Ik ga toch eens een echte batterij dan proberen. Ik dacht: spanning is spanning, maar niet dus. Ik meld me later weer!

          #18372062
          Pimo
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 November 2012

            Waarschijnlijk de CR2032

            Succes

            Gr Pimo

            #18372073
            Haasje17
            Moderator
              Lid sinds:
              8 September 2009

              Bij de astra g en Zafira a sleutel is dit meestal een slechte verbinding. Opnieuw solderen van de batterij houder lost dit op.

              #18372076
              Koffie
              Deelnemer
                Lid sinds:
                25 November 2019

                Het kan ook zijn dat een stukje plastic van de batterijhouder is afgebroken, waardoor de batterij niet meer goed tegen de contacten geklemd zit. Dit is op te lossen door de batterij tegen de contacten te drukken, door een stukje schuim achter de batterij te klemmen.

                #18372077
                mikekiwi
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  15 December 2019

                  Dank voor de aanvullingen! Ik heb deze week nieuwe klap-sleutels in huis gekregen uit Coronaland en inmiddels op maat laten slijpen. Ga dit weekend een nieuwe echte batterij kopen en het binnenwerk overzetten.
                  Daarbij zal ik kijken hoe de batterijhouder en batterij met elkaar samenwerken en waar nodig ingrijpen. Solderen is mij niet vreemd, maar ook niet mijn hobby als het om kleinere verbindingen gaat. Zal eens zien hoe dat ervoor staat…

                  #18372157
                  mikekiwi
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    15 December 2019

                    Heb nu nieuwe Varta-batterij in de oude electronica in de nieuwe klapsleutel overgezet en so far, so good….

                    #18372162
                    Pimo
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      29 November 2012

                      :applause01: :happy02:

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.