Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Bedankt!
Ik ook idd, soms grote en soms kleine aanpassingen maar van de blauwe raamband ben ik niet kapot, kijken of ik niet beter een zwarte kan plaatsen!
Hier nog even wat updates voor de belangstellenden!
Intussen heb ik de nieuwe downpipe + racekat laten monteren
Ik ben wel van plan om binnenkort i.p.v. de kat een stuk pijp te laten inzetten met stukje voor lambda maar aangezien ik mn ouwe kat verbrand heb moest ik hoe dan ook een nieuwe!Ben van ongeveer 2 inch naar 2,5 inch gegaan met breedte
Hier even wat foto’s!Oude downpipe en kats
Nieuwe downpipe en racekat gemonteerd
Mooi rauw geluid bij hoge toeren en lekker onschuldig knallen uit de uitlaat!
Extra vermogen onderin zal ik wss pas gaan merken als de racekat ook weg isOok nog even een raambandstickertje geplakt en een nieuwe 2×500 watt rms hifonics subwoofer met 1000 watt versterker besteld!
Graag laat ik me met jullie meningen en suggesties informeren;-)
Greets, Frank
Klinkt allemaal idd erg leuk met die map!
maar de 2e kat kan er volgens mij wel onder uit, want hij wordt alleen voor de eerste kat en na de 2e kat gemeten, niet 2x bij de 2e kat (zie foto)Hij kan heel makkelijk een stukje pijp inlassen en er een klein (doodlopend) pijpje met lambdasonde opzetten om een storing tegen te gaan, dit ga ik ook nog laten doen
de nieuwe downpipe + racekat zit er intussen op
Allemaal bedankt voor jullie hulp!
Zoals ik al had aangegeven moest ik al een nieuwe kat hebben en dit was een mooie aanbieding, binnenkort laat ik daar wel een stukje pijp tussen zetten maar dan heb ik iig wel al voor de apk!
Precies!
dat is precies wat er bij mij aan de hand is ja, ja je zegt idd een recirculerende dv, maar ik ga ook ff kijken of ik niet de dv of de maf kan verplaatsen, als de druk afgeblazen wordt voordat de maf zijn meetwaarde maakt, is er vrij weinig aan de hand lijkt mij, dus nog even aankijken!idd het gaat erom hoe de structuur is en hoe sterk het membraan is, maar aangezien die gozer van dat bedrijf (Lynx cardesign in bergschenhoek) zegt dat hij het makkelijk aan kan, en vrij veel weet van bijvoorbeeld impreza’s met dit soort kats in de racerij, heb ik er wel vertrouwen in!
En zonder kat rijden kan natuurlijk, maar het probleem is dat ik het gevoel heb dat de huidige kat verbrand is, dus dat ik zoiezo een kat moet kopen voor de apk, en dat ik anders erbij weer een extra stuk buis met flenzen moet verzorgen! ik ga het eerst even zo proberen, staat het me niet aan, kan de kat altijd nog vervangen worden door een stuk buis!
voor de geinteresseerden zal ik donderdag foto’s plaatsen als het gebeurd is!
Bedankt voor jullie informatie!
alleen het lijkt mij toch helemaal niet logisch dat je druk kan verminderen door een gat kleiner te maken?
juist andersom toch, grotere opening minder kracht nodig om het erdoorheen te persen, maar het zal wel zo zijn dat ie kleiner is dan!
ik ga m even bestellen nu bij tx, maar kan je me uitleggen wat het H-cool pakket precies inhoudt?alvast bedankt!
ziet er netjes uit,, stage 1 laten mappen? nog met verdere aanpassingen?
haha okee dan ik vind t wel leuk je ziet die nooit, opc grille vind ik erg duur voor zo’n dingetje:-s@belgiumturbo: Ja precies zoals ie eerst was eig,, maar die gassen komen nu dus gewoon in de turbo terecht voor nog een verbranding? dan kan je het er toch beter uit laten of niet?
@turbosix: Je bedoeld gewoon zo’n klein luchtfiltertje? Maar er komt aan die kant lucht uit, maakt dit dan niet uit? voor het filtertje niet zeker?Mooie coupé! ziet er ook onder de motorkap erg netjes uit,
Al motorisch iets gedaan? die powerpipe bijvoorbeeld?
En is die turbogrille origineel? zo ja waar heb je die vandaan?Hou ons op de hoogte!
Oke maar als er vuil e.d. in die gassen zit, en deze worden aangezogen door ergens midden in het parcours, komt dit vuil toch in de turbo terecht of niet? en anders moet ik ff een gat maken in d silicone buizen voor die slang!
Ahaa vandaar dat ik m niet kon vinden! ik had gekeken op engelse forums want die hadden het wel over egr valves op de z20let, maar ik denk dat ik nu toch tot het inzicht ben gekomen dat die hier niet aanwezig is :angel
Maar betekent dat dat dit de enige plek is waar die gassen weer terug worden gestuurd? Dit is toch alleen milieutechnisch of ook nog motorisch verantwoord?
Uit mijn omgeving bleek dat dit geen probleem is, dat hij gewoon heel zachtjes stoffen uitblaast die nu voor de verandering niet meer extra worden verbrand, voor de grote herverbranding van onverbrande gasten is het egr stelsel dacht ik.
Het luchtfilter is een ongeolied exemplaar, maar wil binnenkort wel een goede van K&N of Green, maar weet nog niet precies in welke mate een geolied filter goed is, een ongeolied is toch makkelijker schoon te houden en houd minder stof vast toch?
17 mei 2012 om 10:37 In reactie op: Mijn Astra G opc1 remklauwen gespoten en een blaar als kado #18018860Strakke bak! Ook leuk apart die zwarte mistlampen en carbon dak, mistlampen en dubbele achterlichten miss ook nog een leuk idee voor mezelf!
2.0 ongeblazen toch? Je kan er natuurlijk zelf de LET turbo op zetten of idd gewoon het hele blok! Wel opletten met je andere nodige aanpassingen dan!
Succes met je project!
haha ja dat zei een vriend van mij! ken je dat, je laat een vriend in je auto voorbij scheuren om het geluid te kunnen horen wat de rest altijd mag ervaren!
thnx! jaa dit is gewoon standaard diameter idd, alleen middendemper weg laten halen en bijna open einddemper erop, dus hij zal nog wel wat leuker worden als de kats zijn vervangen!
even een linkje naar een filmpje waar je het geluid kan horen na montage van nieuwe “uitlaatsysteem”!
jij bent scherp!
ja ik dacht kleine moeite maar ziet er weer stuk schoner uit!Ik vind m zelf erg goed staan, onder zo’n lange, platte en zeker wel enige vermogenswaardige auto!
Maar hou nu vooral niet op je mening uit te spreken! :DGlazen zijn volgens mij niet apart te kopen, of ze staan miss ergens 2e hands aangeboden, maar ik moest toen nieuwe lampen voor de keuring voor de oude astra (verkeerd lichtbeeld) dus had deze via onderdelenzoeker voor nog geen 40 euro nieuw kunnen kopen. Toen ik de coupé kreeg en zag dat die vaal en vies waren besloot ik ze over te zetten, wel een rotklus hoor!
Gister even de standaard zwarte ecotec kleppendekselcover vervangen voor die van de opc, loopt nu beter over!
Nu op naar de verlaging (wss 30/30 Eibach), gasdrukveren (motorkap) en voorkatvervanger!
Helaas heeft ze ook wat probleempjes die opgelost moeten worden.
Zo stottert de bobine met stationair draaien tussen de 850-700 toeren en lekt er olie, dit zag ik bij de oliecarterpan naar beneden komen, maar nog even op onderzoek waar het precies vandaan komt!Klopt idd dat die bedrijven het later kunnen aanpassen op de bank, maar ik ga denk ik toch liever naar een bedrijf waar je apart van tuning op de bank krijgt i.v.m. compleet objectieve uitkomsten.
Heb weleens gehoord dat sommige bedrijven extra koude lucht in de intercooler blazen, of de bank zodanig afstellen dat ie automatisch meer aangeeft dan daadwerkelijk het geval is
Om meer te kunnen draaien met zo’n drukregelaar moet je toch ook iets van een boostcontrol of chip hebben neem ik aan, anders knijpt de computer hem af toch?
Standaard software van de LEH bedoel je? ik wil die turbo later ook maar eerst eens goed chippen!
Daar zeg je wat, maar idd zou er animo voor zijn, iedereen weet dan dat ie al 130 heeft gelopen
pff ik weet nog niet, heb ongeveer elke tuner bekeken waar ik hier over heb gelezen voor opel (EDS, Chargetech, Klasen, Vmax, Mtech) maar kan nog niks besluiten, ik wil het liefst rond de 40/45 pk erbij, maar de enige bedrijven die dat bieden hebben geen bank dus of het te vertrouwen is?
heb jij toevallig nog suggesties daarvoor?
Oke je merkte het dus wel duidelijk!
Boost valve weet je niet toevallig? lijkt me sterk verhaal dat je top 15-20 km toeneemt:-s
zoiezo raar dat je in km toename gaat sprekenJa die leh lader komt later,, eerst let oprijden! maar ik bedoel dus echt de dingen die ik kan doen om de eerste mapping zo goed mogelijk te laten zijn, zoals voorkatvervanger e.d.
Bedankt!
jazeker, ik ga m eerst rustig klaar maken voor fase 1, en dan als ie rond de 250 zit kijken we rustig verder!
het moet ook wel een hobby blijven!groetjes frank
okee dan heb ik dat miss toch niet verbeeld,,
hoe wordt er hier trouwens gedacht over powerboostvalves en brandstofdrukregelaars die meer bar draaien?alle reacties zijn meer dan welkom!
Daar was ik ook al bang voor,, maar hoopte toch op nog een kleine oplossing omdat het alleen maar stationair is.
Maar 200 euro valt al veel mee in verhouding met 300, bedankt!Aan de voordemper is het schuifverbinding en aan de achterkant flens, nieuwe pakking is idd vaak aan te raden, en ik zou ook wat kopervet tussen je schroeven doen, wil je ze ooit nog goed los krijgen
Koplampen uit elkaar halen en weer op elkaar kitten heeft bij mij prima geholpen, maar dan moet je ze er idd wel uit halen. Bumper los is in principe zo gebeurd en is je schroeven uitboren/inslijpen niet handig omdat je koplampen er toch ooit wel voor het een of ander uit moeten?
-
AuteurBerichten