Slechte geleiding via bobine

Forumindex Forums Modellen Astra Slechte geleiding via bobine

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17248402
    OceanBlue
      Lid sinds:
      9 May 2012

      Hee mensen,

      ik heb al een tijdje een probleempje.
      Laatst had ik mijn auto nagekeken en toen zat er olie in de bobineruimte, boven mn bougie.
      Na dit weggehaald te hebben, merkte ik dat de auto stationair een “vonkje overslaat”.
      Valt om de paar tellen een stuk of 100-150 toeren terug. Waarschijnlijk ligt het aan 1 van de bobinerubbers, die hiervoor door de olie wel kon geleiden, en nu niet meer.

      Nu is dit niet gevaarlijk voor de auto verder, en het word ook niet erger, maar het is niet mooi voor op de meetings, en irriteert me voor het stoplicht.

      Mijn vraag is dus of iemand een idee heeft hoe ik dit kan verhelpen zonder meteen de hele bobine te hoeven vervangen (die is namelijk rond de 300 euro voor mijn type).
      Ik heb al een ander rubber erop geprobeerd en met contactspray bewerkt, maar het mocht niet helpen.

      Ik hoop dat jullie me kunnen adviseren!

      #18016182
      Vectra C Wannabe
        Lid sinds:
        11 December 2009

        Ik ben bang dat je bobine toch overleden is.
        Krijg je geen foutmeldingen in het mototmanagement?

        Kijk anders is hier:

        http://www.fsrs-opelwebshop.nl/search/6235037/” onclick=”window.open(this.href);return false;

        Ik koop daar ook al mijn onderdelen, die jongens hebben er verstand van en kunnen je ook goed adviseren!

        #18016183
        OceanBlue
          Lid sinds:
          9 May 2012

          Daar was ik ook al bang voor,, maar hoopte toch op nog een kleine oplossing omdat het alleen maar stationair is.
          Maar 200 euro valt al veel mee in verhouding met 300, bedankt!

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.