Mijn Astra G opc1 remklauwen gespoten en een blaar als kado

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Mijn Astra G opc1 remklauwen gespoten en een blaar als kado

  • Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17248631
    michaellzz
      Lid sinds:
      13 October 2011

      Hallo Forum Leden!!!

      Ik dacht laat ik maar is een topic starten!
      Heb me al een heeeele poos geregistreed op dit forum maar heb dus vandaag de moed verzamelt op mijn vrije dag
      om een topic te gaan starten hier op het opel forum. Rij nu al 2,5 jaar een Opel astra G OPC1 en vond het nu toch wel eens tijd worden :P

      Zal me nog 1 keertje voorstellen haha.
      Ik ben Michael 23 jaar oud sinds gisteren en vind mezelf nu toch wel oud en wijs genoeg om te gaan posten!!!

      Jammer eigenlijk dat ik nu pas begin met een topic, want heb al aardig wat veranderd aan mijn opctje sinds ik hem heb

      Hier maar even de volledige update zo ongeveer van toen tot nu !!

      Zo stond de auto erbij toen ik hem net gekocht had

      Zoals je ziet nog vrij standaart. Wel is hier al het 1 en ander meegespoten waar ik erg blij mee was zoals de stootstrips en de deurgrepen maar nog lang niet naar mijn zin natuurlijk!

      De eerste aankopen waren mijn OPC2 grill Irmscher strip.
      Black angels uit duitsland en Smoked achterlichten van marktplaats:P


      Owja de Irmscher achterdemper zat er al op bij aankoop !!

      Het was best koud in die tijd en me handen vroren er ook aardig af ! :P Maar heb alles erop gekregen!
      Tot de zomer heb ik niet veel aan me auto gedaan. En toen kwam ik op het idee om een beetje coupé look van me zijkant te willen maken en had een maat opgebeld die bord bestickering vellen kon regelen en heb toen de raamstijlen zwart bestickert!
      Even malletjes gemaakt van papier en uitgesneden vanuit het stickervel. De stijlen goed ontvet en hier het resultaat!
      Ook die week had ik nog even HEKO windschermpjes van ebay gekocht die je in de raamrubbers clickt!

      Raamstijlen bestickert + HEKO windschermen

      Mini update
      Kentekenplaat verlichting voorzien van een led

      Led kentekenverlichting

      Na al een paar autos met zwarte dakken gezien te hebben kwam ik op het idee om mijn dak te laten bestickeren met zwart carbon. Toevallig de jongen waar ik de achterlichten van had gekocht deed voor z’n werk bestickeren en wilde dit dus wel even voor een schappelijk prijsje voor mij doen!

      Carbonnen dakje


      Hier nog even op een mooi zomers dagje de auto gewassen en fotos in me tuin genomen.

      Foto’s in de tuin

      Na een hele tijd me zwaaaar geirriteerd te hebben aan me spiegels die vanaf het begin al spuug lelijk waren, omdat er corrosie onder zat en daardoor de lak los bladderde van de bodem plaat de spiegels even langs de spuiter gebracht en metallic zwart laten spuiten. Vanaf dat moment keek ik weer wat vaker in mijn spiegels :D

      Resulaat metallic zwarte spiegels!

      De spiegels waren dus een mooie update maar het plaatje klopte niet meer met mijn nog zwarte sideskirts en bumperlip en ben nog de week erop terug naar de spuiter gegaan om deze in me lak kleur mee te laten spuiten!
      Het resultaat mag er zijn ook ! Vanaf dit moment was ik echt super blij met me lieve opctje :D

      Skirts en bumperlip in lakkleur

      Ik had nog wat stickervel over en heb de zilveren streep in me bumper maar even zwart bestickert met het mooie weer.

      Bumpergrill ervoor en erna

      Angels by night met xenon 8000k

      Hier wat vernieuwde tuin foto’s :P



      Hier weer een update!
      Wilde mijn mistlampen gaan voorzien van ledverlichting maar vond de mistlampen niet echt supermooi. Kwam toen op wat UK forums mistlampen tegen die in de Vauxhall astra g turbo prodrive bumpers zitten.
      Na lang zoeken de mistlampen vanuit Bulgarije over laten komen even naar de spuiter gebracht en metallic zwart laten spuiten en voorzien van ledlampjes.

      Resulaat mistlampen



      Nu we toch met verlichting bezig waren kwam mijn maat die ook opel rijdt (dion87) op het idee om de dubbele achterlichten mod te gaan doen. Helaas op de dag dat we het gingen doen snapte we niets van de how to die we gedownload hadden en mislukte het een aantal keer met doorverbinden.

      De volgende dag met mijn pa, die nogal wat af weet van electronica ging het een stuk beter af :D!!! Ook even het andere achterlicht uitgeboort en toen werkte het eindelijk wel zonder gekke storingen hahaha !

      Dubbele achterlichten mod

      Zo pfoehh dit is het nu even voor vandaag:P Had gelukkig van al mijn updates foto’s gemaakt en ga dus vanaf vandaag 17-5-2012 !! De toekomstige updates posten van mijn OPC hier op het forum.

      Update 17-5-2012
      Zoo nou we toch aan het posten zijn. Vandaag maar even begonnen met het opnieuw kleuren van de remklauwen.
      Wat een werk was dit zeg met zo’n !@#$% krik. Gelukkig ben ik over het resultaat wel tevreden :)

      De remklauwen



      #18018858
      Danisnel
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 February 2012

        Heel erg mooi wagentje!
        Wat voor motor ligt erin eigenlijk?

        #18018859
        michaellzz
          Lid sinds:
          13 October 2011

          x20xer ligt er nu in :) Zou er in de toekomst nog wel een z20let in willen hebben om het helemaal af te maken !

          #18018860
          OceanBlue
            Lid sinds:
            9 May 2012

            Strakke bak! Ook leuk apart die zwarte mistlampen en carbon dak, mistlampen en dubbele achterlichten miss ook nog een leuk idee voor mezelf!

            2.0 ongeblazen toch? Je kan er natuurlijk zelf de LET turbo op zetten of idd gewoon het hele blok! Wel opletten met je andere nodige aanpassingen dan!

            Succes met je project!

            #18018861
            Danisnel
            Deelnemer
              Lid sinds:
              23 February 2012

              @michaellzz wrote:

              x20xer ligt er nu in :) Zou er in de toekomst nog wel een z20let in willen hebben om het helemaal af te maken !

              Nice en hoeveel pk levert dat op?

              #18018862
              michaellzz
                Lid sinds:
                13 October 2011

                Op papier is dat 160 pk :P

                Ik ga nu even lekker hobbieën buiten, want heb gisteren even spuitbussie gehaald om me remklauwen opnieuw rood te maken. Ze zijn een beetje verweerd namelijk mja tis prima weer ervoor :D

                Fotos volgen nog !

                #18018863
                Danisnel
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  23 February 2012

                  @michaellzz wrote:

                  Op papier is dat 160 pk :P

                  Ik ga nu even lekker hobbieën buiten, want heb gisteren even spuitbussie gehaald om me remklauwen opnieuw rood te maken. Ze zijn een beetje verweerd namelijk mja tis prima weer ervoor :D

                  Fotos volgen nog !

                  Die remklauwen, zet je die eerst in de primer of gelijk de verf erop?
                  En wat voor(spuitbus) verf gebruik je daarvoor?

                  #18018864
                  dion87
                    Lid sinds:
                    22 August 2011

                    hea hea, die beachboy steld zich eindelijk is voor :jerry

                    its about time, JWZ11

                    #18018865
                    michaellzz
                      Lid sinds:
                      13 October 2011

                      gewoon eff met de staalborstel eroverheen, opschuren, ontvetten en spuiten maar.

                      Gewoon eff bij de automaterialenzaak langs rijden en vragen om remklauwen lak van motip. Maat van me deed het ook wel is met normale spuitbus en dat ging ook prima

                      #18018866
                      Danisnel
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        23 February 2012

                        @michaellzz wrote:

                        gewoon eff met de staalborstel eroverheen, opschuren, ontvetten en spuiten maar.

                        Gewoon eff bij de automaterialenzaak langs rijden en vragen om remklauwen lak van motip. Maat van me deed het ook wel is met normale spuitbus en dat ging ook prima

                        Bedankt ga het zeker ffe een keer proberen :)

                        #18018867
                        michaellzz
                          Lid sinds:
                          13 October 2011

                          Ja tochh ik heb al fotos gepost van me remklauw voorzijde ! zie laatste fotos :P

                          #18018868
                          corsaagsi
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            Mooie auto hoor! Persoonlijk had ik de klauwen ardenblue gespoten, toch net de knipoog naar OPC

                            #18018869
                            dion87
                              Lid sinds:
                              22 August 2011

                              ziet er weer gelikt uit hoor mike.

                              #18018870
                              bartjuh46
                                Lid sinds:
                                1 December 2010

                                Waar heb jij dat kenteken lampje vandaan wil dat nl ook

                                Gr. Bart

                                #18018871
                                michaellzz
                                  Lid sinds:
                                  13 October 2011

                                  Me kentekenverlichtinglampje heb ik zelf gemaakt. Gewoon een buisledlampje genomen en de plus en min aan gesoldeerd en een diode tussen gezet anders brand de led door.

                                  #18018872
                                  michaellzz
                                    Lid sinds:
                                    13 October 2011

                                    Ja toch Dion !! Binnekort maar even die verlagingsveren eronder gooien jwz11 :D

                                  16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.