mr-turbo

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 1,021)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Mijn manta turbo #18349253
    mr-turbo
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 July 2004

      Je hebt die omega’s hopelijk wel wat meer speling gegeven als wat ze voor N/a gebruik moeten hebben ?
      Omega is wat karig met spelingen opgeven maar bv woessner heeft (meen ik uit mijn hoofd) voor dezelfde zuiger bij n/a tov turbo 3/100 meer nodig , en volgens mij zetten die omega’s een heel stuk meer uit tov koud – de omega’s in mijn n/a motor hoor ik een stuk meer rammelen als de motor koud is als de woessners in mijn turbo

      :good:

      In reactie op: 4.0l Mantzel motor #18347502
      mr-turbo
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 July 2004

        2700€ ?? :no-money: das stevig, maar als jij tevreden bent, dat is alles wat telt ?

        In reactie op: 4.0l Mantzel motor #18347460
        mr-turbo
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 July 2004

          En wat was het ?

          In reactie op: Vraagje werkplaatsboek Monza / senator A #18346762
          mr-turbo
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 July 2004

            Haha, ja ik ook, denk dat er idd een en ander ontbreekt :good:

            In reactie op: Vraagje werkplaatsboek Monza / senator A #18346690
            mr-turbo
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 July 2004

              Thanks !

              Dat lastige slaat op de voorspanning van diff en pionwiel lagers, maar staat dan weer los van de aanhaalmomenten van het kroonwiel en lagerkappen
              Daar staat dan geschreven “de kroonwielbouten (–) in aangegeven volgorde en aanhaalkoppel vastzetten”
              Maar dat staat er dan niet bij in de beschrijving , die waardes zullen waarschijnlijk ergens anders staan maar helaas niet in deze beschrijving

              In reactie op: Mijn Saabscona-B 400R #18346575
              mr-turbo
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 July 2004

                Ja waardeloos hè, ik had hetzelfde met imageshack, toen is de motivatie voor het posten wel gestopt

                Jammer want de updates zijn wel leuk om te volgen
                :bye:

                In reactie op: 4.0l Mantzel motor #18346138
                mr-turbo
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 July 2004

                  Fouten opsporen en de juiste diagnose stellen is een heel andere tak van sport als een nieuwe motor bouwen

                  Zoals ik eerder al schreef trek de lambdasensor eens los en kijk of en hoe ie daarop reageert

                  Lang stilstaan icm een lambdasensor die mogelijk niet onder de juiste hoek erin is gemaakt (na stilzetten vocht ophoping in sensor)
                  Kan soortgelijke problemen geven :good:

                  In reactie op: 4.0l Mantzel motor #18345958
                  mr-turbo
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 July 2004

                    Als ie echt teveel benzine krijgt lijkt het me een slecht idee om ermee naar Duitsland te gaan rijden, kan je als je aankomt gelijk een nieuwe bestellen ?

                    In reactie op: 4.0l Mantzel motor #18345928
                    mr-turbo
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      1 July 2004

                      Als ie na lang stilstaan niet meer goed loopt, heeft dat weinig met de afstelling te maken lijkt me…

                      Injectoren eruit en laten reinigen en testen zou mijn eerste stap zijn, setje nieuwe bougies kan ook geen kwaad na lang staan.
                      Daarna lambda sensor eens lostrekken en kijken of ie beter loopt

                      In reactie op: juiste afstelling distributieketting cih #18343368
                      mr-turbo
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        1 July 2004

                        Als je de motor in bdp zet moet de in en de uitlaat zowat gelijke lift hebben
                        Zodra de ketting 1 tand verkeerd staat (te vroeg of te laat) zie je dat direct aan de niet gelijke lift van de stoters :-)

                        In reactie op: welke ontsteking kms dta ? #18323943
                        mr-turbo
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          1 July 2004

                          Meet nou maar gewoon het daadwerkelijke ontstekingstijdstip ahv bdp en vac vervr los
                          Al die zogenaamde afstel mogelijk heden zijn prima bij allemaal nieuw en goedwerkend ORIGINEEL spul (lees verdeler waarvan alles nog perfect is en niet uitgesleten centri aanslag en slappe veertjes en stroef gaande vervroeging)

                          Zeker als het wat ouder is (en dat is al dat cih spul) werkt het niet allemaal even goed meer, stel je hem mooi af op die “12” graden en denk je alles is perfect en blijkt na meten dat heel de centrifugaal vervroeging niet meer werkt, en dan gek vinden dat ie niet zo goed trekt …
                          Maar hij staat wel op tijd hoor !

                          In reactie op: welke ontsteking kms dta ? #18323940
                          mr-turbo
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            1 July 2004

                            Ja, precies, en als ie 8,10,12 of 14 graden stationair staat zal ie niet stuk van lopen maar 3-4 graden te vroeg bovenin is wel funest
                            First&foremost is dus zorgen dat ie bovenin goed staat en dan de rest (centri vervroeging etc) erop aanpassen dat dat dan ook naar wens is
                            Met een 34-35 graden vervroeging boven de 4000 met vac vervroeging los zit je een heel eind in de goede richting om mee te beginnen met afstellen

                            Dan ook wel ff nagaan dat de bdp markering klopt met het daadwerkelijke bdp

                            In reactie op: welke ontsteking kms dta ? #18323938
                            mr-turbo
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              1 July 2004

                              12 graden ? En hoeveel dan bij vollast en hoge toeren ?

                              mr-turbo
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                1 July 2004

                                Precies daarom vroeg ik het ook, een auto van voor 1-10-73 mogen ze namelijk alleen toetsen op de permanente eisen dwz dat de kentekengegevens kloppen (cilinderaantal, gewicht , etc)
                                Bij heel veel Duitse tuners als je daar een compleet blok koopt staan er ook geen motornummers zoals van Opel meer in
                                Enigste is, dan heb je vaak wel een aankoopbon ervan..

                                mr-turbo
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  1 July 2004

                                  Je hebt toch geen wok melding gekregen alleen vanwege de gewijzigde motor ?

                                  In reactie op: cih custom drijfstangen / zuigers #18320177
                                  mr-turbo
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    1 July 2004

                                    Laat gewoon een set zuigers maken op de juiste spec ipv extra werk voor iets wat het net niet is en uiteindelijk onder de streep bijna net zoveel kost

                                    In reactie op: C30SE houdt in boven 4000rpm #18310626
                                    mr-turbo
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      1 July 2004

                                      Tankontluchting zit dicht ? Zo niet Vervang dan de pomp eens ?

                                      In reactie op: Achterasssen #18315212
                                      mr-turbo
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        1 July 2004

                                        Dat idee had ik al ja

                                        Hoe heet die topic van die kerel precies ?

                                        Thanks. !

                                        In reactie op: Compressie 2.0E #18312571
                                        mr-turbo
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          1 July 2004

                                          Ik heb nog nooit aan een Opel cih geknutseld dus vandaar mijn vraag

                                          In reactie op: Compressie 2.0E #18312567
                                          mr-turbo
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            1 July 2004

                                            Een uitlaatklep ? En hoe kom je aan deze tip ?

                                            In reactie op: Compressie 2.0E #18312563
                                            mr-turbo
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              1 July 2004

                                              Geen olie ? :thumb

                                              In reactie op: X16xe naar 20seh #18311476
                                              mr-turbo
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                1 July 2004

                                                en wat komt er bij de ombouw verder nog allemaal kijken ?

                                                In reactie op: Diesel in Manta? #17885982
                                                mr-turbo
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  1 July 2004

                                                  @Jo1 wrote:

                                                  Geluid van een diesel past echt niet bij manta!! (mijn mening)

                                                  Maar wel bij een commodore /ranger ?

                                                  :jerry

                                                  In reactie op: brandstoftank senator b #18305831
                                                  mr-turbo
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    1 July 2004

                                                    Heb eventueel een dichte inclusief pomp voor 5 tientjes (2 maanden terug reed de senator nog)

                                                    In reactie op: hoge snelheiden en LPG #18283771
                                                    mr-turbo
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      1 July 2004

                                                      Dat is ook de reden dat ik nog maar weinig op dit forum kom / post

                                                      @louwe 16 klepper wrote:

                                                      @mr-turbo wrote:

                                                      Hoop onzin wordt er weer verteld
                                                      Hogere verbrandingstemp roept iedereen elkaar na, onzin !

                                                      Voornaamste waar je rekening mee kan houden, is dat de verbrandingssnelheid lager ligt en is het dus niet raadzaam veel hoger als 5500-6000 te draaien omdat dan de verbranding nog niet klaar is terwijl de uitlaatklep al opengaat, met alle gevolgen van dien…

                                                      je hebt helemaal gelijk hoor mr turbo :thumb

                                                      maar heb al begrepen dat je er druk om maken
                                                      averechts werkt :puke

                                                      t niveau hier op t forum daalt verschrikkelijk
                                                      er zijn hier steeds meer “techneuten” die denken dat ze er verstand van hebben
                                                      en proberen dan hun waanvoorstellingen bij iedereen in de maag te proppen

                                                      errug jammer

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 1,021)