hoge snelheiden en LPG

Forumindex Forums Techniek Airco, lpg en diesel-vragen hoge snelheiden en LPG

7 berichten aan het bekijken - 26 tot 32 (van in totaal 32)
  • Auteur
    Berichten
  • #18283768
    wim-v6
    Deelnemer
      Lid sinds:
      12 August 2005

      @Dolby wrote:

      @Andy, Om misverstanden te voorkomen. Dit is absoluut geen verwijt of wat dan ook. Maar ik heb 4jaar lang met 2x verschillende auto’s gereden op G3 gas. En voor mij wat het zeker niet goedkoper dan mijn vorige betrouwbare diesel Astra G 2.0 16V (DTL). Ik was met mijn KM’s per jaar met de diesel veel goedkoper uit dan mijn G3 auto’s wat ik gereden heb.

      In mijn Daewoo Nubira 2.0 16V D-tec (OPEL X20XEV motor). Had ik bij 180.000KM de kleppen en cilinders krom. Dus moest ik een nieuw revisie blok erin plaatsen.
      Na precies 110.000KM weer het zelfde euvel. Toen ben ik gestopt met G3 gas te rijden en over gestapt naar diesel. En daarmee heb ik zelf 7 jaar mee rondgereden zonder
      problemen. Daarom zeg ik voor mij is een diesel dus veel goedkoper geweest dan mijn G3 gas ervaring. Dat wilt niet zeggen dat dit voor iedereen geld. Maar voor mij wel.
      De voordelen voor mij bij g3 gas was aan de pomp en de wegenbelasting ten op zichten van een benzine auto. Toen €10 per maand meer dan benzine. Maar dat haal je snel weer
      terug met een diesel omdat een diesel weer zuiniger is. En bij mij veel minder in onderhoudskosten. Ik heb alleen maar pech gehad met mijn g3 gas auto’s.

      Wat ik hierboven beschreven heb is dus mijn persoonlijke ervaring. En ben blij dat jij wel tevreden bent met jouw gas auto. Voor mij persoonlijk geen gas meer.
      Maar nogmaals dat is mijn persoonlijke mening. En daarom schreef ik als grapje ” gas is om op te koken en niet om op te rijden” Maar dit was als grap bedoeld. king:

      @Andy6446 wrote:

      om misverstanden te voorkomen,
      Ik rij LPG omdat ik daardoor heel veel geld bespaard heb. En ja, de schoonste brandstof enz. maar dan moet de regering ook dat toegankelijker maken en niet meer wegen belasting dan benzine er op gooien.
      Ik zou liever ook alleen maar op benzine rijden maar economisch gezien is dat voor mij gewoon niet rendabel.
      Ik vind alleen maar vrij kort door de bocht om te zeggen “gas is om op te koken en niet om op te rijden”.
      Als iemand veel geld weg kan gooien dan moet ie dat lekker doen, geen probleem.
      groeten aan alle LPG en benzine rijders (en diesel, elektrisch, waterstof enz, enz :-)

      Je had ook de distri riem op tijd kunnen vervangen van de daewoo.

      Ik weet niet wat Daewoo voor vervangingstermijn had voor deze riem, maar bij Opel was dat iedere 60.000km of 4jaar.

      we hebben wat gas Opels in onderhoud waar werkelijkwaar nooit wat aan mankeert buiten wat extra onderhoud aan de gasinstallatie wat vaker tijd dan geld kost (Necam-Koltec).

      400.000km is voor deze geen probleem.

      verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

      #18283769
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Een daarvan (Vectra-B 3.0-V6) rijdt regelmatig lange ritten met maximaal benut auto en trekgewicht.

        verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

        #18283770
        ave
          Lid sinds:
          29 October 2015

          Ik heb ooit een CIH blok kapot gereden met langdurig bijna topsnelheid op lpg.
          Dat gebeurde me toen plotseling de LPG op was.

          Er werd al over verbrandingstemperatuur gesproken, die is inderdaad afhankelijk van het soort brandstof (lpg of benzine), maar vooral van de verhouding brandstof/lucht. Hoe armer het mengsel hoe hoger de verbrandingstemperatuur. Bij een zuurstofoverschot loopt de temperatuur hoog op. Denk aan een snijbrander die je maximaal zuurstof geeft waardoor de vlam blauw wordt ipv geel.

          Ook het ontsteektijdstip is meebepalend, hoe vroeger het tijdstip hoe hoger de temperatuur.
          Met een moderne G3 en computerbesturing is er niet zo veel in te stellen, alles wordt digitaal aangestuurd. Maar ook daar kan de lambda sensor alles oke vinden omdat alle brandstof perfect verbrandt, en gelijktijdig kan de motor toch te arm draaien door een zuurstofoverschot.
          Vooral bij oudere lpg installaties kan de samenstelling ernstig te arm staan. Topsnelheid rijden kan dan problemen geven, bijvoorbeeld als je plotseling het gas loslaat. Perfect onderhoud en juiste afstellingen zijn toch wel belangrijk als je een wagen wat langer op topsnelheid wil proberen.

          Mvg. Ave.

          #18283771
          mr-turbo
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 July 2004

            Dat is ook de reden dat ik nog maar weinig op dit forum kom / post

            @louwe 16 klepper wrote:

            @mr-turbo wrote:

            Hoop onzin wordt er weer verteld
            Hogere verbrandingstemp roept iedereen elkaar na, onzin !

            Voornaamste waar je rekening mee kan houden, is dat de verbrandingssnelheid lager ligt en is het dus niet raadzaam veel hoger als 5500-6000 te draaien omdat dan de verbranding nog niet klaar is terwijl de uitlaatklep al opengaat, met alle gevolgen van dien…

            je hebt helemaal gelijk hoor mr turbo :thumb

            maar heb al begrepen dat je er druk om maken
            averechts werkt :puke

            t niveau hier op t forum daalt verschrikkelijk
            er zijn hier steeds meer “techneuten” die denken dat ze er verstand van hebben
            en proberen dan hun waanvoorstellingen bij iedereen in de maag te proppen

            errug jammer

            #18283772
            Corsa_GSi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              @wim-v6 wrote:

              Een daarvan (Vectra-B 3.0-V6) rijdt regelmatig lange ritten met maximaal benut auto en trekgewicht.

              verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

              Ja zeker Willem, regelmatig met vol beladen Vectra met 1500kg trailer erachter met 120 over de autobahn.
              Dan verbruik je ook 1 liter gas op 6 km, maar goed als ik 90 km/h zou rijden, dan is het verbruik 1 op 6,5…. :jerry

              Het enige onderhoud aan de Vogels installatie de afgelopen 6 jaar was een nieuwe temperatuursensor en een nieuwe ecu voor het gas (gesloopt door de kapotte temp.sensor). :swear

              Daarnaast klopt het wel dat het vermogen lager is op gas dan op benzine, dat scheelt ongeveer 20 pk en 30 Nm (gemeten op een rollenbank).

              Overigens heb ik ook nog een Astra F x16xel op gas (Prins VSi G3) en die rijdt ook super (alleen nieuwe filters hoeven plaatsen, was tweede hands installatie).

              #18346969
              Ron Berkhout
              Deelnemer
                Lid sinds:
                8 August 2017

                Rijd al jaren LPG en heb de beschikking over een goed Flashlube systeem.
                Echter als ik de bergen in ga en ik al het vermogen nodig heb zet ik hem uit voorzorg op benzine.
                Ben gek op gebakken vlees maar niet op gebakken kleppen.
                Bovenstaande op advies van de LPG inbouw firma.

                #18348172
                Corsa_GSi
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  Een goed afgestelde LPG installatie hoef je niet om te schakelen, ook niet in de bergen.

                7 berichten aan het bekijken - 26 tot 32 (van in totaal 32)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.