welke ontsteking kms dta ?

Forumindex Forums Techniek Cih welke ontsteking kms dta ?

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17277533
    asconab1983
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 April 2008

      Hallo,had een vraagje.

      Ben sinds kort weer bezig met mn ascona b.

      Ben er mee naar een old skool tunings bedrijf geweest, die heeft de webers bjjgesteld en synchroon gezet.
      Maar kan de onstekingsvervroeger niet super krijgen.
      de vacuum vervroeger is er af, en heb de gewichten van de centrifugaal al verlicht om bij een hoger toerental de vervroeger te gebruiken.

      Dus welke onsteking kun je het beste nemen?
      Na een beetje googlen kwam ik een soort van elektronische geregelde verdelers tegen, zien er het zelfde uit als het orgineel, kun je wel de vervroeging regelen doormiddel van een print, dus geen rotor er meer in die slijten en inbranden enz.

      Of een kms of dta losse module, maar dan kan ik ergens weer een sencor monteren voor het krukastoerental enz, en die zijnnog wel prijzig,

      Alvast bedankt gr maarten

      #18323932
      asconab1983
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 April 2008

        Is iemand bekend met de rotors van 123 ignition?

        #18323933
        Motormuis
        Deelnemer
          Lid sinds:
          27 March 2005

          De ontsteking vast op 12 garde zetten en dan moet het goed zijn als ook de klepspeling goed is afgesteld

          #18323934
          commo 67
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 December 2013

            yep, bij mijne C2 caravan staat hij ook op 12° en loopt prima! :D

            #18323935
            asconab1983
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 April 2008

              Zonder vervroeging rijden dus? Blijft ie bij.mij stationair bijna niet lopen, als ik m zover terugzet

              #18323936
              commo 67
              Deelnemer
                Lid sinds:
                14 December 2013

                dan zal er nog wel iets niet juist zijn…

                #18323937
                kiyamizio
                  Lid sinds:
                  5 February 2010

                  ik heb al stuk of 10. 123 ignitions gemonteerd werken goed en blijven heel.

                  hoe

                  #18323938
                  mr-turbo
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 July 2004

                    12 graden ? En hoeveel dan bij vollast en hoge toeren ?

                    #18323939
                    Motormuis
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      27 March 2005

                      dat weet ik zo ook niet meer weet alleen nog van die 12 grade bij stationair

                      #18323940
                      mr-turbo
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        1 July 2004

                        Ja, precies, en als ie 8,10,12 of 14 graden stationair staat zal ie niet stuk van lopen maar 3-4 graden te vroeg bovenin is wel funest
                        First&foremost is dus zorgen dat ie bovenin goed staat en dan de rest (centri vervroeging etc) erop aanpassen dat dat dan ook naar wens is
                        Met een 34-35 graden vervroeging boven de 4000 met vac vervroeging los zit je een heel eind in de goede richting om mee te beginnen met afstellen

                        Dan ook wel ff nagaan dat de bdp markering klopt met het daadwerkelijke bdp

                        #18323941
                        asconab1983
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          30 April 2008

                          Oke, weer wat geleerd.
                          Ga het over 2 weken eerst zo ff proberen op de testbank!
                          Kijken of die goed wil draaien op deze ontsteking, neem nog een nieuwe mee!
                          Kunnen we tijdens het testen nog wat proberen.

                          Bedankt allemaal voor de uitleg!
                          Zal wel ff een filmpje maken vd test, nog geen idee hoe ik m op de site moet zetten, maar komt goed!

                          Mvg maarten

                          #18323942
                          Motormuis
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            27 March 2005

                            ik heb het nog even met de toenmalige monteur over gehad maar het is geen 12grade bij stationair toerental maar met de motor uit de hand naar 12grade voor bdp dan de ontsteking zo draaien dat deze op tijd staat dit is een vaste instelling

                            #18323943
                            mr-turbo
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              1 July 2004

                              Meet nou maar gewoon het daadwerkelijke ontstekingstijdstip ahv bdp en vac vervr los
                              Al die zogenaamde afstel mogelijk heden zijn prima bij allemaal nieuw en goedwerkend ORIGINEEL spul (lees verdeler waarvan alles nog perfect is en niet uitgesleten centri aanslag en slappe veertjes en stroef gaande vervroeging)

                              Zeker als het wat ouder is (en dat is al dat cih spul) werkt het niet allemaal even goed meer, stel je hem mooi af op die “12” graden en denk je alles is perfect en blijkt na meten dat heel de centrifugaal vervroeging niet meer werkt, en dan gek vinden dat ie niet zo goed trekt …
                              Maar hij staat wel op tijd hoor !

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.