Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Je hebt die omega’s hopelijk wel wat meer speling gegeven als wat ze voor N/a gebruik moeten hebben ?
Omega is wat karig met spelingen opgeven maar bv woessner heeft (meen ik uit mijn hoofd) voor dezelfde zuiger bij n/a tov turbo 3/100 meer nodig , en volgens mij zetten die omega’s een heel stuk meer uit tov koud – de omega’s in mijn n/a motor hoor ik een stuk meer rammelen als de motor koud is als de woessners in mijn turbo2700€ ?? :no-money: das stevig, maar als jij tevreden bent, dat is alles wat telt ?
En wat was het ?
Haha, ja ik ook, denk dat er idd een en ander ontbreekt
Thanks !
Dat lastige slaat op de voorspanning van diff en pionwiel lagers, maar staat dan weer los van de aanhaalmomenten van het kroonwiel en lagerkappen
Daar staat dan geschreven “de kroonwielbouten (–) in aangegeven volgorde en aanhaalkoppel vastzetten”
Maar dat staat er dan niet bij in de beschrijving , die waardes zullen waarschijnlijk ergens anders staan maar helaas niet in deze beschrijvingJa waardeloos hè, ik had hetzelfde met imageshack, toen is de motivatie voor het posten wel gestopt
Jammer want de updates zijn wel leuk om te volgen
Fouten opsporen en de juiste diagnose stellen is een heel andere tak van sport als een nieuwe motor bouwen
Zoals ik eerder al schreef trek de lambdasensor eens los en kijk of en hoe ie daarop reageert
Lang stilstaan icm een lambdasensor die mogelijk niet onder de juiste hoek erin is gemaakt (na stilzetten vocht ophoping in sensor)
Kan soortgelijke problemen gevenAls ie echt teveel benzine krijgt lijkt het me een slecht idee om ermee naar Duitsland te gaan rijden, kan je als je aankomt gelijk een nieuwe bestellen ?
Als ie na lang stilstaan niet meer goed loopt, heeft dat weinig met de afstelling te maken lijkt me…
Injectoren eruit en laten reinigen en testen zou mijn eerste stap zijn, setje nieuwe bougies kan ook geen kwaad na lang staan.
Daarna lambda sensor eens lostrekken en kijken of ie beter looptAls je de motor in bdp zet moet de in en de uitlaat zowat gelijke lift hebben
Zodra de ketting 1 tand verkeerd staat (te vroeg of te laat) zie je dat direct aan de niet gelijke lift van de stotersMeet nou maar gewoon het daadwerkelijke ontstekingstijdstip ahv bdp en vac vervr los
Al die zogenaamde afstel mogelijk heden zijn prima bij allemaal nieuw en goedwerkend ORIGINEEL spul (lees verdeler waarvan alles nog perfect is en niet uitgesleten centri aanslag en slappe veertjes en stroef gaande vervroeging)Zeker als het wat ouder is (en dat is al dat cih spul) werkt het niet allemaal even goed meer, stel je hem mooi af op die “12” graden en denk je alles is perfect en blijkt na meten dat heel de centrifugaal vervroeging niet meer werkt, en dan gek vinden dat ie niet zo goed trekt …
Maar hij staat wel op tijd hoor !Ja, precies, en als ie 8,10,12 of 14 graden stationair staat zal ie niet stuk van lopen maar 3-4 graden te vroeg bovenin is wel funest
First&foremost is dus zorgen dat ie bovenin goed staat en dan de rest (centri vervroeging etc) erop aanpassen dat dat dan ook naar wens is
Met een 34-35 graden vervroeging boven de 4000 met vac vervroeging los zit je een heel eind in de goede richting om mee te beginnen met afstellenDan ook wel ff nagaan dat de bdp markering klopt met het daadwerkelijke bdp
12 graden ? En hoeveel dan bij vollast en hoge toeren ?
22 juli 2016 om 11:12 In reactie op: Wat voor CIH blok is dit? (rdw afkeur advies gevraagd) #18323224Precies daarom vroeg ik het ook, een auto van voor 1-10-73 mogen ze namelijk alleen toetsen op de permanente eisen dwz dat de kentekengegevens kloppen (cilinderaantal, gewicht , etc)
Bij heel veel Duitse tuners als je daar een compleet blok koopt staan er ook geen motornummers zoals van Opel meer in
Enigste is, dan heb je vaak wel een aankoopbon ervan..21 juli 2016 om 17:47 In reactie op: Wat voor CIH blok is dit? (rdw afkeur advies gevraagd) #18323222Je hebt toch geen wok melding gekregen alleen vanwege de gewijzigde motor ?
Laat gewoon een set zuigers maken op de juiste spec ipv extra werk voor iets wat het net niet is en uiteindelijk onder de streep bijna net zoveel kost
Tankontluchting zit dicht ? Zo niet Vervang dan de pomp eens ?
Dat idee had ik al ja
Hoe heet die topic van die kerel precies ?
Thanks. !
Ik heb nog nooit aan een Opel cih geknutseld dus vandaar mijn vraag
Een uitlaatklep ? En hoe kom je aan deze tip ?
Geen olie ? :thumb
en wat komt er bij de ombouw verder nog allemaal kijken ?
@Jo1 wrote:
Geluid van een diesel past echt niet bij manta!! (mijn mening)
Maar wel bij een commodore /ranger ?
:jerry
Heb eventueel een dichte inclusief pomp voor 5 tientjes (2 maanden terug reed de senator nog)
Dat is ook de reden dat ik nog maar weinig op dit forum kom / post
@louwe 16 klepper wrote:
@mr-turbo wrote:
Hoop onzin wordt er weer verteld
Hogere verbrandingstemp roept iedereen elkaar na, onzin !Voornaamste waar je rekening mee kan houden, is dat de verbrandingssnelheid lager ligt en is het dus niet raadzaam veel hoger als 5500-6000 te draaien omdat dan de verbranding nog niet klaar is terwijl de uitlaatklep al opengaat, met alle gevolgen van dien…
je hebt helemaal gelijk hoor mr turbo :thumb
maar heb al begrepen dat je er druk om maken
averechts werkt :puket niveau hier op t forum daalt verschrikkelijk
er zijn hier steeds meer “techneuten” die denken dat ze er verstand van hebben
en proberen dan hun waanvoorstellingen bij iedereen in de maag te proppenerrug jammer
-
AuteurBerichten