Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
6 juli 2019 om 20:06 In reactie op: Astra G koplampen met en zonder elektronische verstelling #18367341
Het motortje voor de hoogteregeling zit aan de achterkant. Wanneer je nieuwe koplampen koopt zitten deze er vaak niet op. Deze zou je dus los moeten kunnen bestellen. Anders kan je van de sloop de complete unit kunnen halen, dan ben je in een keer klaar.
De leds die ik gebruikt had, hadden een weerstand in de houder zitten. Een weerstand heeft als nadeel dat spanningspieken ook worden doorgegeven. Er zijn leds voor auto’s waar wat extra componenten zitten (transistor of ic) in zit die de de stroom door de led regelt, ongeacht de spanning.
Het knipperen kan een overlijdende led aangeven, of slecht contact.
Wat Markus zegt. :D
Bij mij braken de pootjes niet af, kan ook komen door te vaak verbuigen. Als je de wijzers apart wilt laten oplichten zal je er een aparte led voor moeten gebruiken en deze afschermen zodat het licht alleen op de wijzer komt en niet op de rest van de wijzerplaat. Op youtube en fora is genoeg info te vinden hierover.[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=lu2Vv6UTaM0[/youtube]
1 tip: wacht nog even met alles vast te zetten. Kijk eerst even of alles dezelfde kleur en lichtsterkte heeft. Dat kan verschillen per deel (schakelaars/dashboard/etc).
Drie dagen uitstaan moet gewoon kunnen. Laad de accu even op met een acculader. Wellicht zijn de lichten aan blijven staan, of de radio.
Voor ons klimaat is 10W40 beter. Kijk eens wat Kroon Oil adviseert voor je auto.
Een naam verzin je niet, die ontstaat. Geef het wat tijd.
Het model waar ik naar zoek heb ik meerdere keren gezien. Aangezien ik dan zelf ook achter het stuur zit kan ik geen kenteken opschrijven. Volgens mij waren het verschillende auto’s dus niet een iemand die iets aan z’n auto heeft aangepast. Kennelijk waren meer mensen op het idee gekomen. Ik vind het een mooie combinatie en was daarom benieuwd naar de rest van de auto.
Dank allen voor de reacties. :thumb
Het lijkt erop dat het de linker auto is met de achterlichten van de rechter auto. Dus toch geen standaarduitvoering?
Er een relais tussen zetten is een oplossing die altijd werkt. Wel meer werk. De warningcanceller is in jouw auto niet nodig.
Een weerstand van 1K er tussen plaatsen kan ook. Kost je 5 cent bij Conrad.
Een weerstand van 470 Ohm eroverheen (parallel) zetten is al genoeg. Neem een 0,5W uitvoering zodat het heel blijft. Een lagere weerstandswaarde kan ook maar dan wordt het onnodige duur en loopt er meer stroom dan nodig.
Die is niet zwart. ;) Het zou wel dezelfde generatie kunnen zijn.
Kijk naar de kleurtemperatuur. Hoe hoger hoe blauwer. 5000K is daglichtkleur.
16 februari 2016 om 13:06 In reactie op: autoradio aansluiting geschakelde/constante ‘+’ wisselen #18310279In de foto van SigNumberOne kan je zien welke stekkers ik bedoelde.
9 februari 2016 om 15:56 In reactie op: autoradio aansluiting geschakelde/constante ‘+’ wisselen #18310273Wat KRSA2000 zegt. In de draadboom aan de radio zitten een rode en gele draad die je als het meezit met een stekkertje los kan maken.
Het is overigens niet zeker of daarmee de cd-speler het gaat doen. Dat kan best een andere oorzaak hebben.
De lambdasondes kan je doormeten met een ohm-meter. De meldingen geven aan dat de verwarming van deze sensor stuk is. De meter moet maximaal 30 ohm aangeven op de twee pinnen van de verwarming.
1) Kijk eens op problemcar.nl voor storingen
2) Verlengde garantie is een verkapte verzekering. Lees eerst de voorwaarden door voordat je er aan begint. Er zit standaard al een langere garantie op de carrosserie en de lak. De dekking daarop is dus niet van belang voor de verzekering. Met de verzekering komen ook plichten. Je zal je tijdens de duur moeten houden aan de voorgeschreven onderhoudsinterval, wat leidt tot onnodige kosten. De €295,- is best veel voor slechts een jaar. Je zou ook een uitgebreider wegenwachtpakket kunnen nemen.
Welkom op het forum. Ik ben benieuwd naar het verschil tussen de Clio en je Astra. Wat vind je beter/slechter?
10 januari 2016 om 22:36 In reactie op: Mogelijke Adam verbeteringen-Instapverlichting – Start/Stop #18307523Instapverlichting is meer een luxe-aanvulling die je verwacht bij de duurdere modellen. Start/stop zou echter wel kunnen. Dit zit bijvoorbeeld ook op de Smart Twofor. Je zou voor aanvullingen op de lijst kunnen kijken naar de Audi A1.
1) Dat lijkt mij bij alle modellen een goed idee.
2) Is er niet al variabele stuurbekrachtiging (snelheidsafhankelijk)?
3) Led-verlichting hoeven we in dit segment voorlopig niet te verwachten. Voor drl+achterlichten moet eerst de wet worden aangepast.
4) Grotere brandstoftank is altijd handig maar ook meer gewicht -> meer verbruik.
5) Vind ik niet erg nuttig
6) Een open standaard zou handig zijn.
7) Een semi-automaat is totaal overbodig in dit soort auto’s. De ideale combinatie zou zijn: plugin hybride met benzine (4 cylinder 1.4 turbo).Ik denk dat je een invertor nodig hebt. Als je die op de constante plus en de geschakelde plus aansluit heb je wat je wil.
Op de linker aansluiting (signal from pir) sluit je de geschakelde plus aan. De constante plus gaat op de 12V aansluiting en de min op de aansluiting helemaal onderaan. Op de aansluiting met “output signal” sluit je in serie een weerstand van 1k Ohm (0,25 Watt is al genoeg) en de led aan.
Je kan ook een binnenband van een fiets opofferen. Het gaat erom dat de aansluiting van de antennevoet met het dak waterdicht is. Dat ging prima bij mijn Astra G.
Het vervangen van de antenne is misschien ook een mooie gelegenheid om de auto voor te bereiden op dab+.
Voor dit soort doeleinden zijn tractieaccu’s beter. Die zijn veel geschikter voor langzame ontlading.
20 april 2015 om 21:56 In reactie op: [HOW-TO] – Astra-H – Universele parkeersensoren inbouwen #18281689Mijn reactie was meer bedoeld als opbouwende kritiek om de handleiding verduidelijken. Het is kennelijk niet noodzakelijk het kastje aan een permanente plus te hangen. Dan verbruikt het kastje stroom wanneer de dynamo uitstaat en dat kan je beter vermijden.
Met zwart/witkabel bedoelde ik zwart/roodkabel, mijn fout. Als je voeding van verschillende plekken haalt krijg je een aardlus. Beter is het dus de min van dezelfde plek te halen als de plus.
19 april 2015 om 20:51 In reactie op: [HOW-TO] – Astra-H – Universele parkeersensoren inbouwen #18281687Goede tip van die kruisjes in de bumper.
Even een vraag: als de motor niet draait ben je toch ook niet aan het inparkeren? Waarom zou je dan de parkeerhulp aan de constante plus hangen?Is het trouwens niet beter om alles met zwart/witkabel aan te sluiten in plaats van gebruik te maken van de aardpunten?
-
AuteurBerichten