Astra G koplampen met en zonder elektronische verstelling

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G koplampen met en zonder elektronische verstelling

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17264703
    WKN
      Lid sinds:
      19 April 2013

      Hallo,

      Zelf rij ik in een Zafira, maar deze vraag is van mijn schoonvader. Hij rijdt in een Astra G waarvan de koplampen ontzettend zijn verweerd. Nu wil hij deze vervangen en ziet op internet heel wat lampen aangeboden. Zijn auto is voorzien van elektronisch verstelbare koplampen en vaak wordt er in de advertenties hier niets over gezegd.
      Is er verschil tussen koplampen met en zonder deze mogelijkheid of moet hij specifiek koplampen hebben waaraan een stelmotor zit (of op moet)?
      Of te wel: kan je de stelmotoren op elke type koplamp overzetten?

      Walter

      #18223816
      Opeltje17
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2012

        Ik denk dat de meeste wel geschikt zullen zijn maar vraag dit wel even na.

        Want als je namelijk een set koopt die niet elektrisch verstelbaar is wordt de auto wel afgekeurd(APK) omdat de schakelaar voor de hoogte regeling wel in de auto aanwezig is)

        of je moet die er weer uit slopen of vervangen voor eentje die origineel xenon heeft(die heeft die schakelaar niet)

        #18223817
        Juffer1
        Deelnemer
          Lid sinds:
          26 July 2006

          Ik ben ze eigenlijk nog nooit tegengekomen dat ze niet te verstellen zijn.

          Je kan de hoogte verstellingsmotoren gewoon van de oude overzetten op de nieuwe.

          #18223818
          Firezi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            13 May 2011

            Meestal zijn Angel/Devil eyes koplampen niet te verstellen. Maar dan is het gewoon een kwestie van de regelaar binnen eruit halen, dan is het ook apk goedgekeurd.

            #18223819
            NL-Kevin
            Deelnemer
              Lid sinds:
              23 May 2011

              Eigenlijk zijn tegenwoordig bijna alle koplampen te verstellen hoor.
              Ook de angel en devil eyes koplampen.
              Het zit tegenwoordig op bijna iedere auto vandaar dat tegenwoordig bijna alle koplampen te verstellen zijn.

              #18223820
              Maatie
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 January 2014

                Je kan de oude koplampen ook poetsen/polijsten. :jerry

                #18223821
                Martijn17
                  Lid sinds:
                  16 January 2013

                  koplamp polijsten
                  viewtopic.php?f=126&t=157953

                  #18366153
                  Opelmafkeesje
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    16 February 2019

                    hoi  , en zijn daar ook fototjes van ?want ik heb eigenlijk geen idee waar die motortjes zitten ( ik heb ze ook verstelbaar maar eentje heeft de geest gegeven ? via een PM mag het ook uiteraad .

                    #18367311
                    Opelmafkeesje
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      16 February 2019

                      [quote quote=18223817]hoogte verstellingsmotoren[/quote] die in hoogte verstellingsmotoren van de koplampen…..zijn die los of zitten ze vast aan een soort behuizing OM de koplampen. 1 van mijn koplampmotortjes doet het niet en wil ook deze graag weer werkend hebben uiteraard ;-) (( astra G 2003 …steeds dat schroefje erin bij de bediening voor de apk is ook niks ))

                      #18367341
                      Maatie
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        6 January 2014

                        Het motortje voor de hoogteregeling zit aan de achterkant. Wanneer je nieuwe koplampen koopt zitten deze er vaak niet op. Deze zou je dus los moeten kunnen bestellen. Anders kan je van de sloop de complete unit kunnen halen, dan ben je in een keer klaar.

                        #18367346
                        Opelmafkeesje
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          16 February 2019

                          [quote quote=18367341]Het motortje voor de hoogteregeling zit aan de achterkant. Wanneer je nieuwe koplampen koopt zitten deze er vaak niet op. Deze zou je dus los moeten kunnen bestellen. Anders kan je van de sloop de complete unit kunnen halen, dan ben je in een keer klaar.[/quote] ik heb even vluchtig gekeken ernaar …maar het lijkt wel of er een behuizing over de koplamp heen zit…zou dat kunnen ?

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.