Mogelijke Adam verbeteringen-Instapverlichting – Start/Stop

Forumindex Forums Modellen Adam Mogelijke Adam verbeteringen-Instapverlichting – Start/Stop

  • Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #17274927
    adam_100pk
    Deelnemer
      Lid sinds:
      16 August 2013

      Hierbij enkele mogelijke Opel Adam verbeteringen die mij persoonlijk wel nuttig lijken

      (1) Alarmtoon bij te lang richtingaanwijzer aan laten staan instelbaar : aan of uit

      (2) City Mode stuurbekrachting

      Instelbaar: altijd aan / zelf aanzetten via knop op het dashboard.

      (3) Dagrijverlichting/Xenon/LED

      Achterlichten altijd standaard ook laten branden met dagrijverlichting = veiliger
      Xenon, LED-verlichting leverbaar.

      (4) Grotere brandstoftank

      (5) Instapverlichting (Welkomstverlichting)
      Meer instelmogelijkheden: duur van de functie / laten branden tot de motor start

      Instapverlichting (Welkomstverlichting)
      = Binnenverlichting
      = Buitenverlichting (voertuiglocalisatielampen)

      Binnenverlichting / gaat een bepaalde korte tijd aan maar de tijd is vaak te kort om een navigatie aan te sluiten en te bevestigen, net op het moment dat men de navigatie wil bevestigen gaat de binnenverlichting uit.
      Instelmogelijkheid : duur (bijvoorbeeld 30 sec, 1 min, 2 min, 5 min, laten branden tot motor start )

      (6) Intellilink – verbeteringen
      Compatibel met andere navigatiapps (Google Maps, Tomtom, Navigon, …)
      Radio geintegreerd met navigatieapp (dus radiozenders aanduiding in de navigatieapp)
      Mogelijkheid tot Tomtom portable navigatie
      Oplossing Intellilink – problemen (TP-volume, verschillend radiovolume tussen landelijke en lokale zenders)

      http://www.telegraaf.nl/autovisie/autovisie_nieuws/opel/24095688/__Opel_kondigt_Android_Auto_en_Apple_CarPlay_aan__.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
      https://technology.ihs.com/553176/opel-adam-features-intellilink-r40-apple-carplay-and-android-auto” onclick=”window.open(this.href);return false;
      The new Adam features Opel’s latest-generation infotainment system, the IntelliLink R4.0, which is compatible with Apple CarPlay and Android Auto. In addition, Opel OnStar enables stable use of all internet-based services. Opel is also offering an optional portable TomTom GO 40 system.

      (7) Motoren/Transmissieaanbod

      Kleinere Opel modellen (Adam/Corsa) zijn alleen als (semi)-automaat / LPG -uitvoering leverbaar met oudere motoren (bijvoorbeeld 4 cylinder 1.4 87 pk).
      Ook kleine modellen leveren met automatische transmissie en LPG met moderne turbomotoren (met hoger koppel, betere gasrespons)
      Volgende motoren leverbaar met automatische transmissie en LPG:
      3 cylinder 1.0 turbo 90 en 115 pk
      4 cylinder 1.4 turbo 100 pk (gezien op Vauxhall website)
      http://www.autowereld.nl/opel/corsa/1-4turbo-100pk-5drs-cosmo-met-intellinknavi-en-climatecontrol-15068061/details.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
      4 cylinder 1.4 turbo 150 pk

      (8) Start/Stop
      Luchtverdeling naar de voorruit: airco werkt op de achtergrond mee (maar airco lampje brandt niet?) > Start Stop werkt niet

      Verbetering = 2 instellingen:
      ECO instelling = Luchtverdeling naar de voorruit, airco werkt niet mee > Start Stop werkt wel
      STANDAARD instelling = Luchtverdeling naar de voorruit: airco werkt op de achtergrond mee (maar airco lampje brandt niet?) > Start Stop werkt niet

      Welke Opel Adam verbeteringen zouden nog mogelijk zijn. Welke verbetering zou echt doorgevoerd moeten worden. Laat het even weten in de poll/reacties.

      Groet, Erik

      #18307523
      Maatie
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 January 2014

        Instapverlichting is meer een luxe-aanvulling die je verwacht bij de duurdere modellen. Start/stop zou echter wel kunnen. Dit zit bijvoorbeeld ook op de Smart Twofor. Je zou voor aanvullingen op de lijst kunnen kijken naar de Audi A1.

        1) Dat lijkt mij bij alle modellen een goed idee.
        2) Is er niet al variabele stuurbekrachtiging (snelheidsafhankelijk)?
        3) Led-verlichting hoeven we in dit segment voorlopig niet te verwachten. Voor drl+achterlichten moet eerst de wet worden aangepast.
        4) Grotere brandstoftank is altijd handig maar ook meer gewicht -> meer verbruik.
        5) Vind ik niet erg nuttig
        6) Een open standaard zou handig zijn.
        7) Een semi-automaat is totaal overbodig in dit soort auto’s. De ideale combinatie zou zijn: plugin hybride met benzine (4 cylinder 1.4 turbo).

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.