Verlengen fabrieksgarantie

Forumindex Forums Modellen Astra Verlengen fabrieksgarantie

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17275362
    Chris88
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 February 2015

      Mijn astra 1.6cdti (2014) loopt dit jaar uit de garantie. Er is een nieuwe stuurinrichting onderweg kosten 3500 euro. Gelukkig valt alles binnen de fabrieksgarantie.

      Dealer geeft aan om er over na te denken om een jaar extra garantie te kopen a 295 euro.

      1) iemand bekend met problemen met de Astra J dan wel niet de 1.6cdti 136 pk?

      2) hoe denken jullie er over?

      #18310413
      Maatie
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 January 2014

        1) Kijk eens op problemcar.nl voor storingen

        2) Verlengde garantie is een verkapte verzekering. Lees eerst de voorwaarden door voordat je er aan begint. Er zit standaard al een langere garantie op de carrosserie en de lak. De dekking daarop is dus niet van belang voor de verzekering. Met de verzekering komen ook plichten. Je zal je tijdens de duur moeten houden aan de voorgeschreven onderhoudsinterval, wat leidt tot onnodige kosten. De €295,- is best veel voor slechts een jaar. Je zou ook een uitgebreider wegenwachtpakket kunnen nemen.

        #18310414
        Chris88
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 February 2015

          Bedankt voor je reactie Maatie

          Wat bedoel je precies met: houden aan de nodige intervallen en onnodige kosten?

          Carrosserie is sowieso gedekt voor 12 jaar.

          Hebben meer mensen verlengde garantie gekocht?

          #18310415
          KRSA2000
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 February 2009

            Maatie bedoelt dat jij je wagen op tijd naar de VOD moet brengen voor de onderhoudsbeurten.
            Sommige mensen vinden dit niet nodig en stellen graag onderhoud uit of slaan beurten over.

            Sent from my SM-P900 using Tapatalk

            #18310416
            Chris88
            Deelnemer
              Lid sinds:
              23 February 2015

              Volgens mij vervalt je garantie als je te laat onderhoud laat uit

              Dus…

              Mijn auto gaat altijd op tijd voor de onderhoudsbeurt bij een orginele Opel dealer. Daar hoeft in ieder geval geen discussie over te ontstaan.

              #18310417
              Opel_Bjorn
              Deelnemer
                Lid sinds:
                4 May 2008

                Wat was het probleem met uw stuurbekrachtiging? Ik heb bij mijn Astra J ST 1.6CDTI last van een vervelende knik in het stuur in de middenstand. Hiervoor is een update geweest waardoor het een tijd verdwenen was. Maar als de temperaturen onder 3°C dalen dan voel ik het weer zeer lichtjes. Ik heb de garage al 3 X laten kijken en die vinden geen problemen.

                #18310418
                Chris88
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  23 February 2015

                  Mijn auto voelde raar rond de middenstand en werd niet zwaarder bij hogere snelheden.

                  Dealer kon hem niet uitlezen daarom is die vervangen. Heb jij dezelfde problemen?

                  #18310419
                  Opel_Bjorn
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    4 May 2008

                    inderdaad exact hetzelfde probleem. In de middenstand zit er en knik in en bij licht corrigeren hakkelt de besturing. De ene keer doet hij dat, de andere keer niet. Het is extreem vervelend en ook best gevaarlijk om dat het stuur door een dood punt moet en ineens los schiet waardoor je van links naar rechts zwabbert. Vrijdag ga ik er mee naar de dealer.

                    #18310420
                    Junkyxl
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      26 February 2015

                      @Chris88 wrote:

                      Bedankt voor je reactie Maatie

                      Wat bedoel je precies met: houden aan de nodige intervallen en onnodige kosten?

                      Carrosserie is sowieso gedekt voor 12 jaar.

                      Hebben meer mensen verlengde garantie gekocht?

                      De carrosseriegarantie van 12 jaar geldt alleen als je deze iedere keer bij een beurt laat afstempelen in het boekje. Doe je dat namelijk niet, kan je fluiten naar je garantie. Ik had onder de motorkap 2 roestplekken door het schuren van het rubber. Ik heb de auto 2e hands gekocht en omdat de vorige eigenaar de carrosseriecontrole niet heeft laten uitvoeren en afstempelen kan ik naar de garantie fluiten.

                      Verstuurd vanaf mijn LG-H815 met Tapatalk

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.