Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
[quote quote=18356973]Hoi Allen, Ik zie nu op de site van Here dat de prijs is aangepast naar € 99,00 (+ € 7,50 verzendkosten). Navi 900NAVI 900 IntelliLink 2.5 Europa – 2018 Onderdeelnummer T1000-25860O Productinformatie Deze onlangs bijgewerkte HERE-kaart van Europa voor uw Opel NAVI 900 IntelliLink 2.5-navigatiesysteem omvat miljoenen vierkante kilometers en vele Points of Interest. In deze nieuwe Opel kaartupdate zijn circa 1 911 066 kilometer aan wegen 289 969 eenrichtingsstraat 262 844 verboden te keren 2 522 889 straatnamen toegevoegd of gewijzigd. Behalve zeer nauwkeurige routes vindt u op deze duidelijke, gedetailleerde kaarten vele POI’s: golfbanen, theaters, hotels, parkeerplaatsen en nog veel meer, waardoor deze meest recente editie van de digitale Opel GPS-kaart de perfecte gids is voor al uw autoritten in Europa. Is hier nu sprake van een nieuwe versie? Kan iemand daar misschien op reageren?[/quote]
De 900 is natuurlijk totaal anders dan de 950 nav( volgens mij is de 900 gekomen vanaf de mokka X terwijl we het hier nog over de gewone mokka hebben). De kaarten zijn helaas ook niet uitwisselbaar.
volgens mij geeft de computer alleen maar aan hoe lang het nog duurt eer je moet verversen/beurt krijgen. dat telt hij gewoon in percentages af. voor de rest gebruik ik de peilstok.
[quote quote=18347344]Hallo Knor,
Kun je al iets zeggen over de update kaart 2018?
Ik denk dat je Katge bedoelde want mijn reactie staat gewoon onder zijn bericht:
Ben ontzettend benieuwd en hoop dat je laat weten of deze update inderdaad beter is dan die van vorig jaar, en of je nu wel in je scherm kunt zien wat de maximum snelheid is van de weg waar je je op dat moment begeeft.
Maar goed, zoals je inmiddels in al die andere draadjes ook hebt gelezen kunnen we dat gewoon definitief vergeten!!
[quote quote=18346241]Is er al iemand die ervaring heeft met de update NAVI 950 IntelliLink Europa – 2018 van Here, onderdeelnummer 84161645
(€ 149,00)?Ik vrees dat we wederom vette pech hebben en dat dit net als de 2017 update, die ik overigens wel heb, weinig tot niets heeft toegevoegd.
Las in een Duits forum motor-talk.de een stukje van iemand die wel de update heeft gekocht en die merkte NIETS aan de kaarten zelf en zeker ook geen snelheidsinfo en speedlimits: Nach ca. 70 Minuten war das Update aufgespielt. Hat alles perfekt funktioniert!
Es gibt keine Änderungen in der Kartenansicht:
•KEINE Blitzer (war klar, da gesetzlich in Deutschland nicht zulässig)
•KEINE Geschwindigkeitsanzeigen o.ä.Folgende neue Nummern sind dazu gekommen (siehe auch Bilder):
84161645 – Version 20.12.10.11
84161649 – Version 20.12.10.11https://www.motor-talk.de/forum/navi-intellilink-950-650-karten-update-2018-t6090262.html
[quote quote=18345623] @reneee: Naar aanleiding van je bericht dat je navigatie “regelmatig naast de weg” zit: heb je de software al een keer laten updaten? Zie mijn eerdere bericht daarover (bij mij was dat probleem daarmee opgelost).
M.b.t. de nieuwe kaarten van 2018: ik heb deze besteld. Zal binnenkort geïnstalleerd worden (kaart was nu niet voorradig). Volgens beschrijving zouden er ook wat nieuwe functies mee komen. Ben benieuwd. Ik ga wel vragen om tegelijkertijd software weer te updaten (ik lees wanneer je nieuwe kaarten krijgt, beste ook de software kunt laten updaten). Ervaringen zal ik nog melden.
Ben ontzettend benieuwd en hoop dat je laat weten of deze update inderdaad beter is dan die van vorig jaar, en of je nu wel in je scherm kunt zien wat de maximum snelheid is van de weg waar je je op dat moment begeeft. :good-job:
Onze Mokka is intussen alweer anderhalf jaar oud ( 1.4T innovation) maar die maakte steeds meer herrie( rammel/ratel ergens van voor onder de wagen) bij een “koude”start wat aan een defecte tussendemper lag. De klacht ontstond binnen een maand of 4 na aanschaf ( ca 5000 km) en toen moesten we echt nog zo’n 2 maanden wachten op de nieuwe uitlaat/demper. Er is onder garantie een groot deel van de uitlaat vervangen. Dat bleek dus echt een fabrieksfout bij de modellen tot ca half 2016 te zijn want de nieuwe demper schijnt compleet veranderd te zijn. Ik kan me goed voorstellen dat veel mensen het niet eens in de gaten hebben als ze altijd in een wat drukkere omgeving wegrijden, en met name als je rustig in zijn achteruit van je oprit moet rijden is het zeer irritant. ( klinkt als zo’n 3 cilinder koffiemolen)
@Opel_Bjorn wrote:
Kaart update bij mijn Volvo V60 (Jaarlijks en gratis). Staat zelfs al een weg op die ze momenteel nog aan het bouwen zijn (ring rond Brecht). Daar zouden ze bij Opel nog iets van kunnen leren ipv 179€ te vragen voor kaarten die nog niet kloppen.
tsja maar wij zijn hier Opel vrienden en ik ben niet zo’n fan van de Volvo
@Wilko wrote:
Heb sinds kort ook een update laten doen, 2 weken geleden. Op mijn vorige versie stond bijvoorbeeld niet de Sluiskiltunnel. Die staat er nu wel op.
Helemaal top Wilko, super bedankt dat je de moeite hebt genomen om dit even te melden !! :wors :wors
Heb nog even opgezocht dat deze tunnel pas begin 2015 is opgeleverd en ik kan hem inderdaad vinden op mijn nav, dus nu is het duidelijk dat het echt gelukt is.
Ze noemen het dus kaartupdate 2017 maar ik denk dat 2015 iets eerlijker was geweest.
Dat zal ongetwijfeld niets met Here te maken hebben want die houden de kaarten echt wel actueel, alleen Opel zal er wel weer een hele poos voor nodig hebben gehad om dit om te zetten naar de nav 950 software.Blijft natuurlijk meer dan idioot dat je er 179 euro voor mag betalen :thumbdown
Gisteren de nieuwe update met de toegestuurde USB-stick geïnstalleerd. Tenminste dat neem ik aan omdat het ca een uur duurde en zoals in de beschrijving stond, de set opnieuw was opgestart en de radio speelde.( De update van het systeem zelf was al eerder in de garage gebeurd)
Nu ben ik niet zo’n wereldreiziger dus heb hier in de omgeving wat testjes gedaan: De weg tussen Tilburg en Waalwijk ( Efteling en omgeving) is vorig jaar opgeleverd nadat ze daar jaren aan bezig zijn geweest. Op mijn Garmin was dit begin vorig jaar al aangepast maar met deze nieuwe Opel HERE kaart is het nog steeds de oude weg. Ik kon zelf nog maar 2 alternatieve plekken vinden welke meer dan 1 jaar gelden al zijn veranderd en ook die staan nog niet op deze kaart.
Zijn er mensen die wel echte veranderingen hebben gevonden ? Zou iemand de moeite willen nemen om die precieze locatie te melden zodat ik het hier kan simuleren op de NAV 950 ? Weet er iemand of je ergens aan bepaalde software nummers kunt zien of de nieuwe update er werkelijk op staat?
Heb daarnet de USB nogmaals geplaatst maar krijg de melding dat er geen bestanden gevonden zijn. Het lijkt er dus op dat de update gewoon gelukt moet zijn .
Alvast bedankt voor jullie hulp :D
Ik hoop ook nog steeds op een positieve reactie van Van Mill. Onze Mokka is nog maar amper 4 maanden oud dus dat lijkt me vers genoeg om te helpen. Heb ook 2 keer een mail en zelfs een telefoontje van Opel gekregen dat ik dit echt zelf met de dealer moest regelen.
Zodra ik ook maar iets hoor dan meld ik me weer.
@@Johan wrote:
Vandaag de navi 950 update version 2017 besteld, eens zien of dat een beetje snel gaat :D
Ik hoop dat je jouw ervaringen ook snel met ons wil delen want ik ben vreselijk benieuwd.
@Mudi wrote:
Ik heb opel mokka besteld, in juli 2016 bij de dealer is de verwachting
Heeft iemand een Mokka van 2016, wat zijn jouw ervaringen met de NAVi 950, zijn de kaarten nog steeds verouderd?
Ik begin me zorgen te maken nu ik deze berichten lees…Is dat de nieuwste mokka dan? Ik dacht dat die pas rond september kwam en die werkt dan volgens mij niet meer met de navi 950.
Mijn Mokka is nu een maand of 3 oud en daar zit ook nog de verouderde kaart in de navi 950. Natuurlijk wil je met zo’n auto ook de meest recente kaarten en ik zou het idioot vinden dat we daar straks 175 euro voor moeten betalen, maar voor de rest werkt de 950 behoorlijk goed en de Mokka is ook nog eens heerlijk wagentje !! Heb hiervoor amper 9 maanden met een Meriva 1.4T gereden maar deze Mokka rijdt en zit 10 keer zo lekker en is ook nog eens ontzettend mooi. Je ziet er steeds meer rijden.@Rob-Epe wrote:
Welke velgen heeft de facelift Meriva B Cosmo dan?
En wat zijn je plannen met de ‘oude’ set?Gewoon de standaard 7-spaaks 16 inch cosmo velgen waar volgens mij zowat elke cosmo mee is uitgerust. De foto’s staan ergens in een ander topic bij het voorstellen.
Ik heb ze nu thuis in de berging en heel misschien worden het nog eens winterwielen. Er zitten sensoren in voor de bandenspanningscontrole en dat maakt de velg schijnbaar nogal duur.@knor wrote:
Natuurlijk ga ik het nogal een aantal keren controleren maar volgens de boordcomputer rijden we ongeveer 1 op 17 ( 5.9 l per 100km) en nu ik zelf de km standen heb bijgehouden bij het tanken, kom ik op een gemiddelde van 1 op 15.5. Dat is uiteraard best netjes maar zoals het er nu uitziet laat die boordcomputer wel een veel mooier resultaat zien dan de werkelijkheid.
wordt vervolgd………………….
Nog maar eens bij een flinke tankbeurt gecontroleerd en wederom volgens de boordcomputer (5.9) ca is op 1 op 17 en handmatig gecontroleerd precies 1 op 15.5km.
Ik ben echt hartstikke tevreden met de prestaties en het verbruik van de auto; alleen een beetje jammer dat zo’n boordcomputertje niet iets secuurder kan werken. Weet zeker dat ik bij de Seat nauwelijks verschillen kon merken tussen zelf controleren en de BC.Voor de mensen die nog bedenkingen hadden: ga gewoon even naar Jeroen in Amersfoort als je een motor met turbo hebt; voor die paar centen heb je zoveel meer rij-comfort en je ziet dat het verbruik er alleen maar beter van wordt>>> je motormanagement wordt eigenlijk gewoon geoptimaliseerd zoals het lekker voor de auto is en waardoor je slechts een fractie meer uitstoot hebt. Naar mijn onbescheiden mening wordt dat ruimschoots gecompenseerd door het wat lagere verbruik. :thumbup
Natuurlijk ga ik het nogal een aantal keren controleren maar volgens de boordcomputer rijden we ongeveer 1 op 17 ( 5.9 l per 100km) en nu ik zelf de km standen heb bijgehouden bij het tanken, kom ik op een gemiddelde van 1 op 15.5. Dat is uiteraard best netjes maar zoals het er nu uitziet laat die boordcomputer wel een veel mooier resultaat zien dan de werkelijkheid.
wordt vervolgd………………….
Gisteren onze Meriva weggebracht voor een ander onderstel? van de bestuurdersstoel en alles lijkt perfect opgelost :thumb
Gisteren toch nog een paar keer stevig doorgetrokken en vandaag een kilometer of 80 door de stad en buitenwegen(dus geen snelweg) en hij staat nu nog op een gemiddelde van 5.8L op 100km. Voor de zekerheid daarnet getankt en even de km stand opgeschreven, en bij de volgende tankbeurt maar eens zelf narekenen of het een beetje klopt. hij gaf trouwens voor het wegrijden bij het benzinestation aan dat ik 902km met de tank kon rijden>>> zal wel niet kloppen maar is toch wel kicken :D
wellicht heb je dat in andere topics ook al gelezen; het is zeer verstandig om altijd echte euro 98 te tanken. Ik zweer al heel wat jaren bij BP ultimate 98 en heb daar met mijn vorige (230pk Seat) ook vele testjes mee gedaan. Het blijkt niet alleen beter voor de auto maar hij is dan ook ECHT zuiniger :vertag[/quote]
Ik tank met deze auto ook altijd BP ultimate 98 of Shell V Power maar kom niet verder dan 650-700 km op een volle tank, volgens mijn boordcomputer ook niet[/quote]
Shell V power is geen echte 98 benzine hier in Nederland, zie het maar als een luxere versie van de normale euro 95. Ik zou er echt uitsluitend 98 in adviseren.
@andy8908 wrote:
Sinds ik de meriva heb is mijn gemiddelde verbruik volgens boordcomputer 8,3 per 100km. Vorige week ook bij unlimited tuning laten chippen naar 165 PK en 253 NM. Hopelijk gaat het verbruik omlaag.
Gisteren toch nog een paar keer stevig doorgetrokken en vandaag een kilometer of 80 door de stad en buitenwegen(dus geen snelweg) en hij staat nu nog op een gemiddelde van 5.8L op 100km. Voor de zekerheid daarnet getankt en even de km stand opgeschreven, en bij de volgende tankbeurt maar eens zelf narekenen of het een beetje klopt. hij gaf trouwens voor het wegrijden bij het benzinestation aan dat ik 902km met de tank kon rijden>>> zal wel niet kloppen maar is toch wel kicken :D
wellicht heb je dat in andere topics ook al gelezen; het is zeer verstandig om altijd echte euro 98 te tanken. Ik zweer al heel wat jaren bij BP ultimate 98 en heb daar met mijn vorige (230pk Seat) ook vele testjes mee gedaan. Het blijkt niet alleen beter voor de auto maar hij is dan ook ECHT zuiniger :vertag
Het is natuurlijk nog maar 1 ritje geweest en op de heenreis was het een heel stuk rustiger op de weg zodat ik eigenlijk veel constanter en zuiniger kon rijden.
Volgens de boordcomputer een verbruik van 6.1 per 100km op de heenreis en terug met de aanpassing gaf hij 5.8 per 100km aan.Natuurlijk is het goed om de airco regelmatig te laten reinigen, maar het is zeker de moeite waard om zo af en toe eens de kachel op de hoogste stand te zetten en dan liefst echt een aantal minuten volhouden. Zet gewoon je ramen open en ga een eind rijden.
Het zal hier vast al wel vaker geadviseerd zijn maar denk er ook aan om liefst een paar minuten voor je op de bestemming bent de airco uit te zetten>>> dan krijgt het systeem de tijd om te drogen en voorkom je last van stank.Wij hebben onze Meriva ook nog maar een dikke maand en ook flinke speling op de bestuurdersstoel (AGR leder) wat erg hinderlijk is in de bochten of de vele rotondes die we hier hebben. Deze week mee naar de garage geweest en er is een nieuw onderstel besteld. Hopen dat het binnenkort definitief is opgelost want de stoelen zitten verder helemaal geweldig.
Bedankt voor de leuke reacties. ik heb wel wat foto’s maar zie geen mogelijkheid om ze hier te uploaden.
Het is in elk geval een zwarte cosmo met het cosmo + pakket en Nav. pakket en beide lederen AGR stoelen voorin zijn helemaal perfect in te stellen.
Wat mij betreft is hij aardig compleet al zou ik er graag nog een paar extra paarden onder de motorkap bij willen. -
AuteurBerichten