Navi950

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 222)
  • Auteur
    Berichten
  • #17266986
    Piet van Tol
      Lid sinds:
      31 August 2010

      Zijn er Opel rijders, die ook problemen hebben met de Navi950. Namen van plaatsen en straatnamen worden verbasterd
      doorgegeven en ook rijinstructies. Dealer biedt mij gratis update voor 2 jaar of een Tom Tom te leen Door GM wordt ik
      doorverwezen naar Navtec van Navtec naar de dealer maar één en ander gaat escaleren. Bij gsproken instructies kan ik
      toch op het scherm kijken of het goed is is het antwoord. Dus zijn er meer met problemen graag antwoord hoe dit is
      opgelost.

      #18242873
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        Heb er ook problemen mee. Sommige straten zijn wel in te geven maar staan niet op de kaart. Kaart lijkt hier en daar sterk verouderd. Mijn huisadres wordt 250 meter verkeerd weergegeven en als ik de grens overga ben ik deze al lang gepasseerd, dan komt er nog een melding, let op u nadert een grensovergang. Ook werkt de volume regeling voor het achter grond volume niet, alles blijft vrolijk door elkaar heen tetteren. Ook worden de instellingen niet onthouden, o.a. De POI ‘ s niet. Ook ik wordt heen en weer gestuurd tussen Opel Nederland, de dealer en Navtec, die niet meer schijn te bestaan en overgenomen is door HERE, maar geen van allen geven thuis tot nu toe, na 9 maand.

        #18242874
        Hans L
          Lid sinds:
          25 August 2014

          Mijn nieuwe Opel Mokka heeft ook het navi 950 systeem aan boord en ik ben er absoluut niet tevreden over. Te late info, de verkeerde kant opsturen, soms geen info, zeer irritante stem die namen volledig verbasterd, stem gaat dwars door radio, zonder dat de radio tempert.
          Waarom moet in een stad iedere straat benoemd worden? dit leidt alleen maar af.
          Er zijn nog vele kleine en vervelende tekortkomingen van dit systeem.
          Ik heb eerst mijn dealer geraadpleegd, maar die vertelde mij dat er gewacht moest worden op de update en dat kon nog wel even duren.
          Vervolgens heb ik mijn klachten neergelegd bij Opel Nederland. Die vertelde eigenlijk het zelfde verhaal, maar gaf wel aan dat ze dosier over mijn zaak hadden aangemaakt en wanneer de update er is (dat moet ik via de dealer wel zelf in de gaten houden) kan ik weer contact opnemen met Opel Nederland. De vriendelijke mevrouw aan de lijn durfde wel geen toezegging te doen of die dan gratis is. Ik heb aangegeven dat deze tekortkomingen volgens mij onder garantie vallen, omdat het systeem niet doet wat het moet doen.
          Mijn advies: KLAAG BIJ OPEL NEDERLAND OVER HET NAVIGATIESYSTEEM. MISSCHIEN DAT VEEL KLACHTEN LEIDEN TOT EEN SNELLE OPLOSSING.

          #18242875
          TAB40
            Lid sinds:
            24 September 2014

            Ook ik heb een Opel Mokka met navi 950 en inderdaad niet geheel tevreden. De irritante stem viel ons vooral in Duitsland op waar de juffrouw continue de Duitse uitsprak verhaspelde. In mijn vorige Opel Astra had ik ook een navi 950 waar ik geheel tevreden mee was. Ik vind de huidige tekortkomingen: a) scherm verlichting reageert op Automatic Light Control. Buiten wordt het duister (tunnels, bossages, avond) en de display verlichting gaat op halve verlichting en is niet helder te draaien met het tuimelwieltje. Ik heb de display op “dagverlichting” staan want op “nachtverlichting” display is er helemaal niets meer te zien. Deze klacht is al door de Opel importeur in behandeling maar nog geen uitslag. b) de stem dwars door de radio kan gesteld worden in het programma. Zoek maar even in het aparte instructieboekje, heb ik ook gedaan. c) Iedere straat wordt inderdaad benoemd, zou wat mij betreft ook niet hoeven. Updaten nu heeft geen zin. Is geprobeerd door de dealer maar alles blijft zoals het is. Misschien dat een aantal klachten door Opel in de nieuwe update worden verwerkt. We wachten af.
            Als ik het vergelijk met de navi 950 uit mijn Astra lijkt het of er slimme programmeurs getracht hebben om iets te verbeteren dat niet hoeft te worden verbeterd. Jammer.

            #18242876
            Opel_Bjorn
            Deelnemer
              Lid sinds:
              4 May 2008

              Ik heb de Navi 950 Intellilink in mijn nieuwe Astra J Sports Tourer. Ook ik ben niet echt tevreden over deze navigatie. Wat mij vooral ergert is de monotone computerstem die het systeem heeft. Ook spreekt deze bij elke draai de volledige straatnaam mee uit wat ik totaal overbodig vind. Ik kan dit ook nergens niet uitschakelen. Wat ook irritant is, is dat als je de navigatie niet gebruikt en je de grens oversteekt deze de melding “Waarschuwing! grens op de route!” zegt. Allemaal goed en wel voor 1 keer maar aangezien ik véél in Baarle Hertog Baarle Nassau zit, zegt het systeem dit op elke straathoek! Mega irritant en ook dit kan ik nergens uitschakelen.

              #18242877
              diver99
              Deelnemer
                Lid sinds:
                29 June 2014

                ga zaterdag mijn nieuwe sport tourer sport + ophalen met navi 950. Zal dan gelijk eens kijken of er al problemen zijn opgelost. Auto is net van de band gerold dus ik mag er toch wel van uit gaan dat er de laatste versie software in zit.

                #18242878
                Opel_Bjorn
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  4 May 2008

                  Die van mij is 1 maand oud dus het zal dezelfde software zijn denk ik :D

                  #18242879
                  diver99
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    29 June 2014

                    vandaag dus de auto gehaald en gelijk even de navigatie geprobeerd. Kan dus wel het geluid van de radio laten dimmen als de navigatie spreekt. Ik heb een dame die mij vriendelijk doch dringend toespreekt. Wordt inderdaad de hele straatnaam gemeld maar vind dit persoonlijk niet echt hinderlijk. Ben nog wel even bezig om de vele instellingen te ontdekken.
                    Heb wel een probleem met mijn telefoon via bluetooth, bij het maken van een belverbinding meld het systeem verbinding mislukt terwijl er toch een verbinding is die ook gewoon werkt.

                    #18242880
                    Modelbouwerke
                      Lid sinds:
                      16 October 2010

                      Blijkbaar hangt een beetje af van voertuig tot voertuig.
                      Heb ook een Navi 950 systeem in mijn Mokka.
                      Buiten het feit dat de gegevens niet up to date zijn werkt alles prima.
                      Radio dempt, geen irritante stem, somt geen straatnamen op en onthoud alle adressen zonder problemen.
                      Alleen als een update wil van de gegevens, dat is toch een dure grap zene.

                      #18242881
                      diver99
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        29 June 2014

                        is er al een update dan?

                        #18242882
                        pacman
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          6 September 2014

                          Zijn er nog mensen die slechte ervaringen hebben met de Navi 950, hij heeft me echt al ettelijke kilometers doen om rijden bv je neemt een afrit van de autosnelweg en dan doet hij je plots terug de autosnelweg nemen om je dan bij de volgende afrit terug te sturen. Dit is me reeds tweemaal overkomen en ik rij niet zoveel kilometers. Is er bij onze Nederlandse vrienden iemand die lid is van de Nederlandse Consumentenbond? Zij hebben de Navi 950 getest maar deze test is enkel door hun leden online te bekijken.

                          #18242883
                          Andre_Ede
                            Lid sinds:
                            16 June 2006

                            Dat is denk ik niet echt Navi 950 gebonden, mijn Navi 600 doet dat ook maar ook mijn TomTom en me Garmin ook.
                            In de meeste gevallen liggen wegen dan dicht op elkaar en dan gaat het weleens fout.
                            Zo denkt mij Navi iedere dag dat ik op een naast gelegen weggetje rij terwijl ik echt op de hoofdbaan rij, maar de berm is dan ook slechts een meter.

                            #18242886
                            maks
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              1 February 2013

                              Verleden week dus juist een week geleden heb ik mijn cascada mogen in ontvangst nemen , met al wat ik hierboven léés is er nog steeds geen verbetering!
                              Ik erger me dood aan dit systeem, ja het is zelfs zo erg dat ik m’n Navi niet meer gebruik en de Navi neem van m’n motor (Zumo 590).
                              Hier enkele voorbeelden:
                              – Dame spreekt wartaal en je verstaat ze soms totaal niet?
                              – Straatnamen worden niet duidelijk uitgesproken en verkeerd
                              – Stem dempt de radio niet en spelen door elkaar
                              – één enkele stem (hollands met accent) dus geen bram of mannenstem
                              – stuurd je verkeerde weg op en kent de huidige weg niet ??
                              – blijf op de weg…blijf op de weg… het is alsof ik naast de weg rij?

                              Kortom, als ik zoveel moet betalen om zo een kl**te navi, dan mogen ze hem eruit halen !!!

                              #18242887
                              Andre_Ede
                                Lid sinds:
                                16 June 2006

                                @maks wrote:

                                – Stem dempt de radio niet en spelen door elkaar

                                Al eens aan de volume knop gedraaid tijden het spreken van de Navi stem dan wordt de stem over de radio heen gezet.
                                Tenminste bij een NAVI 600

                                #18242888
                                Opel_Bjorn
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  4 May 2008

                                  Navi 950 is een ware ramp! ik ben er ook niet over te spreken.

                                  #18242889
                                  pacman
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    6 September 2014

                                    Ik ben al blij dat ik er niet alleen zo over denk, maar wat kunnen we er aan doen? Ik heb al vanalles (dealer, invoerder,testaankoop, Facebook) geprobeerd maar krijg nergens een degelijk antwoord. Ik vind dat ze minstens een GRATIS updaten mogen geven.

                                    #18242890
                                    sintanton
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      2 September 2013

                                      Hallo , ik heb officieel bericht van Opel dat er in augustus/september een update komt en dat ik dan contact op moet nemen met mijn dealer.
                                      Ben benieuwd of ik dan mijn tomtom uit de auto kan laten. De kaart die nu draait in de navi950 is van 2012.

                                      #18242891
                                      diver99
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        29 June 2014

                                        ben benieuwd of iedereen een brief gaat krijgen van opel nederland met een navi 950 :hmmz

                                        #18242892
                                        maks
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          1 February 2013

                                          @diver99 wrote:

                                          ben benieuwd of iedereen een brief gaat krijgen van opel nederland met een navi 950 :hmmz

                                          Dat ziet er dan véélbelovend uit, wil je…kan je uw officieel bericht openbaar maken?

                                          Bedankt bij voorbaat,

                                          #18242893
                                          diver99
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            29 June 2014

                                            @maks wrote:

                                            @diver99 wrote:

                                            ben benieuwd of iedereen een brief gaat krijgen van opel nederland met een navi 950 :hmmz

                                            Dat ziet er dan véélbelovend uit, wil je…kan je uw officieel bericht openbaar maken?

                                            Bedankt bij voorbaat,

                                            ik heb geen brief ontvangen hoor

                                            #18242894
                                            Opel_Bjorn
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              4 May 2008

                                              Ik heb een klacht ingediend bij de klantendienst over de NAVI 950. Eén van de klachten was ook dat ik met extreem verouderde kaarten zit. Ik heb hier een kosteloze update voor geëist. Eerst wilde ze me 199€ aanrekenen hiervoor maar die heb ik intussen eraf gekregen en zodra de kaart beschikbaar is krijg ik de update.

                                              #18242895
                                              maks
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                1 February 2013

                                                Ik ben deze week nog bij mijn dealer geweest en heb hem erover aangesproken, voorlopig géén updates voorzien/beschikbaar !!

                                                #18242896
                                                sintanton
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  2 September 2013

                                                  ik heb onderstaande ontvangen,



                                                  Wij hebben verder aanvraag gedaan aangaande de beschikbaarheid van een update voor de navigatie
                                                  in uw Opel Mokka. De update voor de Navi950 wordt momenteel omstreeks augustus,
                                                  september verwacht.

                                                  Graag willen
                                                  wij u adviseren om rond deze tijd contact te nemen met uw Opel dealer.

                                                  #18242884
                                                  Frankie4
                                                    Lid sinds:
                                                    9 August 2015

                                                    Dag

                                                    Ik wil flitspalen. Op mijn Navi 950 zetten ,is dat mogelijk?

                                                    #18242885
                                                    Andre_Ede
                                                      Lid sinds:
                                                      16 June 2006

                                                      [UPDATE 17.11.2014] Mit den Navis Opel Navi 900 IntelliLink und Opel Navi 950 IntelliLink ist leider technisch keine Warnung vor POIs mehr möglich und damit auch keine Blitzerwarnung.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 222)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.