Navi950

22 berichten aan het bekijken - 201 tot 222 (van in totaal 222)
  • Auteur
    Berichten
  • #18336092
    Piet Hofma
    Deelnemer
      Lid sinds:
      27 September 2015

      Vanaf augustus 2014 blijven we met de problemen zitten met de oude kaarten (Uit 2012) op onze Navi950. Er is eindelijk een update met nieuwe kaarten, maar die kosten €170,- en die gaan we echt niet betalen. Wat denkt Opel wel, dat we nog meer gaan betalen voor hun fouten? Opel denkt toch niet, dat wij ooit nog een Opel gaan kopen. Wij hebben na ruim 30 jaar als trouwe Opel rijders zo’n trap in ons kruis gekregen, dat wij er helemaal klaar mee zijn. En gaan hiermee toch hogere stappen ondernemen, volgens onze advokaat staan wij hiermee heel sterk.

      #18336129
      bommel41
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 June 2016

        Merkwaardig dat jullie Opeldealer moeilijk doet.
        Want ook op het forum werd duidelijk, dat toen de nieuwe kaarten beschikbaar kwamen, Opeldealers gratis de update deden.

        #18336132
        Piet Hofma
        Deelnemer
          Lid sinds:
          27 September 2015

          Dat is ook zo Bommel41, wij zijn bij andere dealers wezen vragen maar zeiden dat we toch naar de dealer moesten gaan waar we de Zafira gekocht hebben. En vertikt het om de update gratis te doen. Ik kan jullie beloven, die gaat voor de bijl. Bij Opel Nederland staat die al op wankelen.

          #18339564
          Rekord A Coupe
          Deelnemer
            Lid sinds:
            19 October 2004

            Sinds een maandje in bezit van een Zafira met Navi950. Eigenlijk maar één, bijzonder vervelend, probleem. Met regelmaat rij ik naast de snelweg, door weilanden en over het water.

            Bij het doorlezen van dit topic eigenlijk dit probleem niet teruggelezen. Iemand bekend hiermee?

            Gr Jeroen

            #18339572
            Burnin
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 April 2016

              dat komt wel vaak voor met verouderde kaarten op diverse navigatie systemen

              #18339573
              Quadrijder2
              Deelnemer
                Lid sinds:
                26 July 2015

                Hallo
                Ik heb dit probleem ook soms 1 maal per maand ongeveer.
                Geheel onverwachts is ie de kluts kwijt en is het pijltje overal behalve op de weg waar ik rijdt.
                Het gebeurd wel meestal als ik ergens rijdt wat de navi 950 niet herkend of nieuwe wegen.
                Hij pakt hem dan niet meer op.
                Ik stop dan en even de moter uit.
                Of de volgende ochtend gaat ie weer als een speer.
                De dealer zou mij melden als er een nieuwe update kwam.
                Maar hier wacht ik al een jaar op.
                Ik zou zeker terug gaan als het erg veel voor komt.
                Gr.

                #18339575
                Piet Hofma
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  27 September 2015

                  Ik heb de Zafira nu 2,5 jaar, en gebruik de Navi950 al ruim een jaar niet meer. De kaarten zijn van 2012, en kloppen al lang niet meer. In 2014 toen wij de Zafira kochten, was er nog geen update. De update is halverwege vorig jaar uitgekomen, maar je moet er wel 180 euro voor betalen en dat vertikken wij. We hebben voor de optie van de Navi950 1295 euro moeten betalen met toen 2 jaar oude kaarten erop gekregen. Dus de Navi950 is nu vrijwel onbruikbaar geworden, want in de update zit ook een software update. Hierdoor zou het ontvangst van de satellieten ook veel beter worden, volgens horen zeggen. Het is echt een schande, dat we bij de aankoop van de Zafira geen kaartje meekregen voor een gratis update als hij uit kwam. Ik gebruik nu een gratis navigatie op mijn smartphone, die zeer goede up to date kaarten heeft en is heel stabiel. Het is ook onze laatste Opel, na 40 jaar trouwe rijders.

                  #18339583
                  Rekord A Coupe
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    19 October 2004

                    Het probleem zit bij mij helaas niet in nieuwe wegen. De E19 en A2 liggen toch al een aantal jaren redelijk stabiel.

                    Jammer dat er nog geen echte oplossing is. Ik rij zo’n 2000km per week, waarvan 95% met navigatie, al was het maar om mijn aankomsttijd in de gaten te houden. En zoals te lezen is veelal in België, dan is navigatie met GSM niet de oplossing.

                    Ik baal er wel verschrikkelijk van overigens. Hiervoor prive een 8 jaar oude BMW gereden waarbij de navi dik in orde was, met nieuwe baan nog anderhalve maand een 2015 Insignia en dat ging ook goed. Dan geef je (nouja, mijn werkgever) dik €43000,- uit en krijg je dit. Beschamend, de rest van de wagen is namelijk prima.

                    Gr Jeroen

                    #18339703
                    pacman
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      6 September 2014

                      Uiteindelijk na veel zagen en vragen de update voor gps gratis gekregen. Ondertussen is er weer een nieuwe terugroepactie, blijkbaar voor de koelvloeistof van de Zafira Tourer. Is er nog iemand die hierven verwittigd is?

                      #18340832
                      Katge
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        2 July 2016

                        [quote quote=18339564]Met regelmaat rij ik naast de snelweg, door weilanden en over het water.[/quote]
                        Dit probleem heb ik ook gehad (Zafira 2015). Was vorig jaar juli (net na aanschaf van de auto). In de garage hebben ze vervolgens een update van de software van het systeem gedaan (niet update van kaarten). Dit duurde een paar uur (!), maar daarna was het probleem opgelost.

                        #18340833
                        Katge
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          2 July 2016

                          [quote quote=18339572]dat komt wel vaak voor met verouderde kaarten op diverse navigatie systemen[/quote]
                          Als navigatie een bepaalde afwijking heeft, zit dat niet in de kaarten maar heeft het systeem een update nodig. Zie wat ik hier voor aan geef.

                          #18345133
                          Arlette Huls
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            26 June 2017

                            Onze auto is van 2015 uitgerust met navi 950. Al meer dan 1jaar meld ik de problemen van het systeem. We hebben voor ons vertrek naar Italië een update gehad. Het probleem is precies nog groter. Op een route van 1100km meer dan de helft geen navigatie. Ook ter plaatse steeds het noorden kwijt. Het is dan behelpen met smartphone en zelfs extra GPS meegenomen. Is een probleem met satelliet verbinding. Bij problemen is er slechts verbinding met 2 à 3 satellieten anders verbinding met 9 satellieten. HEEFT IEMAND VOOR DIT PROBLEEM AL IETS ONDERNOMEN ? Of weet iemand een oplossing??? Thx

                            #18345304
                            Katge
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              2 July 2016

                              Dag Arlette,
                              Heb je de afgelopen twee jaar al een keer de software van het navigatiesysteem laten updaten?? (dit is iets anders dan een update van de kaarten).
                              Aanvankelijk hadden wij (Zafira Tourer van eveneens 2015) problemen met het systeem (gaf regelmatige verkeerde positie aan), maar na de update was het probleem verholpen. Ik moet zeggen dat ik nu wel erg tevreden ben met het systeem.
                              Hou er rekening mee dat die update wel een tijdje duurt (inladen in het systeem duurde een paar uur).

                              #18345307
                              Reneee
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                18 June 2015

                                Heeft er al iemand ervaring met de nieuwe update NAVI 950 IntelliLink Europe – 2018 Part number 84161645 van Here (EUR 149,=)
                                Ben benieuwd of deze versie aaanmerkelijk vernieuwd is tov Version 2017

                                Ik rij een Mokka met NAVI950 uit 2015, geupdate naar 2017 version, en ben niet erg enthousiast over de huidige navigatie.
                                Regelmatig naast de weg of verkeerde suggesties(wegen reeds 2-3 jaar afgesloten) B-)

                                Ik ben benieuwd
                                Rene

                                #18345623
                                Katge
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  2 July 2016


                                  @Reneee
                                  : Naar aanleiding van je bericht dat je navigatie “regelmatig naast de weg” zit: heb je de software al een keer laten updaten? Zie mijn eerdere bericht daarover (bij mij was dat probleem daarmee opgelost).

                                  M.b.t. de nieuwe kaarten van 2018: ik heb deze besteld. Zal binnenkort geïnstalleerd worden (kaart was nu niet voorradig). Volgens beschrijving zouden er ook wat nieuwe functies mee komen. Ben benieuwd. Ik ga wel vragen om tegelijkertijd software weer te updaten (ik lees wanneer je nieuwe kaarten krijgt, beste ook de software kunt laten updaten). Ervaringen zal ik nog melden.

                                  #18345966
                                  knor
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    2 June 2015

                                    [quote quote=18345623] @reneee: Naar aanleiding van je bericht dat je navigatie “regelmatig naast de weg” zit: heb je de software al een keer laten updaten? Zie mijn eerdere bericht daarover (bij mij was dat probleem daarmee opgelost).

                                    M.b.t. de nieuwe kaarten van 2018: ik heb deze besteld. Zal binnenkort geïnstalleerd worden (kaart was nu niet voorradig). Volgens beschrijving zouden er ook wat nieuwe functies mee komen. Ben benieuwd. Ik ga wel vragen om tegelijkertijd software weer te updaten (ik lees wanneer je nieuwe kaarten krijgt, beste ook de software kunt laten updaten). Ervaringen zal ik nog melden.

                                    Ben ontzettend benieuwd en hoop dat je laat weten of deze update inderdaad beter is dan die van vorig jaar, en of je nu wel in je scherm kunt zien wat de maximum snelheid is van de weg waar je je op dat moment begeeft. :good-job:

                                    #18347344
                                    Ro ker
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      30 November 2016

                                      Hallo Knor,

                                      Kun je al iets zeggen over de update kaart 2018?

                                      #18347364
                                      knor
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        2 June 2015

                                        [quote quote=18347344]Hallo Knor,

                                        Kun je al iets zeggen over de update kaart 2018?

                                        Ik denk dat je Katge bedoelde want mijn reactie staat gewoon onder zijn bericht:

                                        Ben ontzettend benieuwd en hoop dat je laat weten of deze update inderdaad beter is dan die van vorig jaar, en of je nu wel in je scherm kunt zien wat de maximum snelheid is van de weg waar je je op dat moment begeeft.

                                        Maar goed, zoals je inmiddels in al die andere draadjes ook hebt gelezen kunnen we dat gewoon definitief vergeten!!

                                        #18350539
                                        Pino55
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          18 December 2017

                                          Bij deze mijn ervaring met het updaten naar de kaartupdate van 2018.

                                          De stick werd heel snel bezorgt en de update duurt in totaal 70 minuten.

                                          Je kan niet zien van welke datum de kaart is. Echter de verlengde A4 tussen Delft en Rotterdam staat er nog niet op.

                                          Ik heb navraag gedaan bij HERE en die gaven het volgende antwoord:

                                          Thank you for inquiring about HERE Maps.

                                          Opel have compiled this latest navigation map update on a database of 2016/1st quarter. This was also the time the extended A4 Delft-Rotterdam was added to our database so it has missed this map version.

                                          With kind regards,

                                          HERE Customer Service
                                          PO Box 501
                                          7300 AM APELDOORN
                                          THE NETHERLANDS

                                          Opel brengt dus een kaart uit die ze 2018 noemen en die gegevens bevat vanaf het eerste kwartaal van 2016. Ik heb mijn geld terug gevraagd. Eens kijken of dat gaat lukken. Mijn advies: niet kopen. Veel te veel geld voor zulke oude kaarten. Ik zou graag zien dat er ieder kwartaal een update uitkomt die maximaal een kwartaal achter loopt. En dat voor een prijs van ongeveer 50 euro per jaar. Dat zou aanvaardbaar zijn. Nu gebruik ik wel Waze op mijn telefoon, gratis en up to date.

                                          #18352594
                                          Katge
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            2 July 2016

                                            Hoi Ro ker,

                                            wat betreft de ervaring met de kaarten ‘van 2018’. Bevalt goed, duidelijk weer een stuk actueler. Ik begreep dat er nieuwe functionaliteit in zou zitten, maar heb ik nog niet gemerkt (niet actief naar gezocht). Probleem blijft dat heeeeeel af en toe de navigatie net een verkeerde positie aan geeft (net naast de weg). dat is één a twee keer per jaar of iets dergelijks. Garage heeft er wel wat aan gedaan (gps-antenne vervangen door antenne bij de navigatieunit zelf, omdat vermoeden was dat verbinding naar de antennen op dak zou haperen), maar probleem is daarna nog één of twee keer aanwezig geweest.

                                            Zo weinig dat ik het maar laat en met plezier de navigatie gebruik.

                                            Iemand anders nog nieuwe functionaliteit ontdekt (volgens mij is het niet mogelijk de locale maximale snelheid te laten aan geven)????

                                            #18366140
                                            opel48
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              10 May 2019

                                              ik heb dus geen gesproken tekst op de navi950 opel mokka 2013.verder werkt de navi prima

                                              bij instellingen alles aangevinkt tekst omhoog radio naar beneden maar geen stem wie weet hier meer over

                                              jeffrey

                                              #18548938
                                              FrankyS
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                30 December 2022

                                                De GPS van mijn Zafira Tourer bouwjaar april 2016 werkt niet meer. GPS denkt dat hij in de Adam-Opel-Strasse in Rüsselheim ( D) is.

                                                Dus iedere route vanuit Belgie is meer dan 380 km… In de garage werd reeds de antenne vervangen en de software upgedate en vlgs garagist zouden de kosten te hoog zijn om gans de Navi 950 te vervangen.

                                                Heeft er iemand dit al voorgehad?

                                                alvast bedankt voor de respons.

                                              22 berichten aan het bekijken - 201 tot 222 (van in totaal 222)
                                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.