Oliepeil waarschuwing Opel Mokka 1.4

Forumindex Forums Modellen Mokka Oliepeil waarschuwing Opel Mokka 1.4

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #18350355
    the-duke
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 August 2007

      Hallo,

      ik heb een Opel Mokka 1.4 uit maart 2015.
      Ik vroeg me af of iemand weet of deze ook een olieniveau-waarschuwing heeft, voor het geval het peil te laag zou worden ? Of is de peilstok en handmatig peilen de enige manier ?

      Gr,
      The Duke

      #18350521
      computerbug
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 April 2011

        Hoi, the-duke

        Als ik mijn mening mag geven!!, helemaal mooi die technieken, ALS het werkt!, en blijft werken!, bij mij zit er een op en ik heb dat ding door verbonden,

        en ik ben er gek van geworden!, nog gekker???, ja inderdaad, herhaaldelijk olie check en dat terwijl de pijl goed staat,

        vroeger moesten we het ook allemaal zelf doen op eigen intuïtief.

        En dan monteren ze zo sensor dat je de hele carter pan moet demonteren, om deze te kunnen vervangen, althans bij Zafira A, lekker handig over na gedacht.

        Of er een sensor bij u gemonteerd zit kan ik u helaas niet melden.

        #18350702
        the-duke
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 August 2007

          Bedankt voor de info!  Ik heb ook een BMW gehad die geen peilstok meer had en je 100% moest vertrouwen op de sensor, daar werd ik i.d.d. niet vrolijk van, maar als extra optie vind ik het toch wel fijn (mits het goed werkt natuurlijk)

          Ik kan me op een nieuwe auto als de Mokka niet voorstellen dat het er niet op zit, maar heb er tot nu toe niks van kunnen vinden. Misschien iemand anders die hiermee ervaring heeft / het ooit heeft gevonden of ervaren op de Mokka 1.4 ?

          Gr,
          The Duke

          #18350706
          computerbug
          Deelnemer
            Lid sinds:
            26 April 2011

            Hoi, Duke

            Ik begin er ernstig aan te twijfelen of deze een sensor heeft, HIER is niets te vinden zover ik kan zien, je moet even je (Model of type aanpassen),

            Ik heb hier voor te weinig gegevens.

            #18350733
            knor
            Deelnemer
              Lid sinds:
              2 June 2015

              volgens mij geeft de computer alleen maar aan hoe lang het nog duurt eer je moet verversen/beurt krijgen. dat telt hij gewoon in percentages af. voor de rest gebruik ik de peilstok.

              #18350744
              pjotter
              Deelnemer
                Lid sinds:
                21 November 2013

                [quote quote=18350733]Lid sinds:[/quote]Lijkt inderdaad hetzelfde als opel astra K Die geeft de Oliekwaliteit aan zegt niks over het vloeistofpeil van je carter deze kun je gewoon nog ouderwets controleren dmv peilstok en streepjes aanduiding zoals hierboven vermeld

                De kwaliteit wordt bepaald door een berekening van temperatuur , aantal kilometers e.d.

                Voor handleiding zie deze link op blz 156 https://issuu.com/pjotter7/docs/om_mokka_kta-2749-nl_eu_my13_ed0612

                #18350769
                the-duke
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  10 August 2007

                  Heel vreemd, ik ontdek wat tegenstrijdigheden..

                  Ik heb de gebruikershandleiding eens doorgespit en daarin staat dat er gewaarschuwd wordt voor laag olieniveau met de melding S79:
                  Mokka olie bijvullen

                  Echter, als ik de EPC erop nasla, kan ik nergens een olieniveausensor vinden:
                  Mokka carter EPC

                  Erg tegenstrijdig. Ik check toch regelmatig, maar zou het fijn vinden als de extra controle erop zit, vandaar dat ik hier even in zit te spitten.

                  Gr,
                  The Duke

                   

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.